Boodschappen doen in Duitsland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brittol

Boodschappen doen in Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 22:54

Hallo,

Ik hoor steeds vaker dat mensen eens in de zoveel tijd boodschappen doen in Duitsland.
Vanwege de andere producten die je daar kan krijgen en mischien de prijs verschil?
Nu vroeg ik me af welke bokkers dat wel eens doen. En naar welke winkel gaan jullie dan?
Welke (grote) supermarkten heb je eigenlijk in Duitsland, ben bang dat ik alleen de Aldi en de Lidl ken :o

Alvast bedankt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 23:09

Oh ja, fan van de gigantische Duitse supermarkten :D
Daar ben ik net een klein kind in de speeltuin :=

Tip, neem de tomtom en zoek bij de eerste de beste grote plaats een 'kaufhaus'.

En waarom, inderdaad... al die producten die ze er hebben.
Niet 1 schap augurkjes, nee een rij augurkjes. Groot, klein, door de helft, plange plakjes, in partjes, blokjes, rondjes, vierkantjes, met kruiden, zonder kruiden en weet ik het _O- Echt geniaal!
En zo gaat het ongeveer met alles...
Kan uren bij de sausjes staan, wat een keuze. Of de bakproducten...
En de diepvriesafdeling, echt alles hebben ze in de vriezer...
als ik in duitsland woonde, zou ik volgens mij nooit meer groente snijden of verse dingen halen :=

En waar ik persoonlijk fan van ben... de thee. Zoveel keus, als theeleut kan je echt uit je plaat gaan daar. En nog beter, aangezien ik geen zwarte thee drink, bijna alles is kruidenthee. (of een combi met vruchten, rooibos of groene thee)

En de prijzen, sommige dingen zijn goedkoper, anderen gelijk en weer wat anders weer duurder.
Dus ja, je kan echt wel koopjes jagen, ligt eraan wat je wil.
(drank is meen ik wel stukken goedkoper)

zonnebloem18

Re: Boodschappen doen in Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 23:14

In Duitsland zijn ook veel volledig biologische winkel en verkopen de normale winkel ook veel meer biologische producten voor en redelijke prijs vergeleken bij Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 23:15

Klopt ja :j
Zelfs in zo'n kaufhaus vind je zeer veel biologische producten.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 23:22

Veel mensen gaan naar Duitsland omdat de sterke drank en het vlees er goedkoper zijn.

Je hebt in Duitsland in iedere middelgrote stad wel zo'n megasupermarkt (bijv Famila en Real) waar je álles kunt kopen (van voedingsmiddelen tot kleding en speelgoed en elektronica) en waar je idd heel veel keuze hebt.

Daarnaast zijn er in Duitsland relatief meer "öko's" dan in Nederland, dus meer biologische producten en ook voor mensen met een dieet, bijvoorbeeld glutenvrij, zijn er meer en betere producten te krijgen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 23:27

Ik ga idd altijd naar Famila en Real :D Ook vaak naar de Combi. :j Geweldig, echt een dag uit :+ En idd hebben ze daar zó megaveel keus :oo Persoonlijk hou ik van de dingen die hier ouderwets en bijna niet meer te vinden zijn, daar liggen ze nog gewoon overal :D En ja, uiteraard gaat er ook altijd sterke drank mee terug samen met een zak peperoni chips :D

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 07:19

Oh geweldig lijkt me dat! Vroeger hadden we Walmarten waar we vandaan komen, maar dit komt behoorlijk in de buurt!
Ook goed dat ze speciale dieet producten hebben, want ik ben bang dat ik een hele voorraad lactose vrije producten in moet slaan :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 08:15

Kaufland, Walmart en Reál *\o/*

Ik ben vaste kland bij de Kaufland en Real net over de grens :D Heerlijk wat ze daar als assortiment hebben, alleen de toetjes al :oo wij noemen het stiekem ook wel toetjesland :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 10:22

dat heb ik dus in Frankrijk :j Vrijdag ben ik er weer, lekker shoppen :))

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 10:27

Ik ga vaak naar raiffeisen, je kunt er vanalles kopen.
Maar ik ga meestal voor de paardenspullen er heen.

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 10:39

Aan supermarkten heben wij hier de Toom, Aldi, Lidl en de Rewe.

De Lidl hier verkoopt ook gewoon merk artikelen.
Boodschappen doen hier is heel anders dan in Nederland.
Meestal doen we een keer per maand boodschappen in NL.

Drank, sigaretten en kleding kunnen we tax free kopen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 10:44

haha we doen hier al jaren boodschappen in dld... :Y)

en we halen net zoveel in nederland omdat we echt heel veel dingen hier missen...maar voor gasten die langs komen rijden we nog weleens naar de famila..kunnen ze zich een poosje vermaken :D

overigens is vlees hier loeiduur,en je weet begod niet wat je aanmoet met die klompen vlees( al dan niet zompend in bergen saus)...doe mij maar gewoon appie vlees...

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 10:53

wij gaan ongeveer een keer per 2 maanden naar de marktkauff. ff lekker shoppen. de suasjes zijn geweldig en de zakjes spagetti kruiden enzo... wow echt heel veel!!en soorten pizza's niet normaal. wasmiddel haal ik er altijd. zo'n grote doos doe ik ruim een half jaar mee (8 euro) bij de aldi halen we rum (4,90 per fles) en we wandelen altijd even door de toom. dat is een soort van bouwmarkt met een gote groen afdeling.

groente (vers)chips en frisdrank zijn veel duurder daar.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 10:57

toom is echt vreselijk duur,kan je beter een OBI zoeken.... :j

wij hadden de marktkauf in ons dorp zitten,maar dat is edeka geworden en de marktkauf bouwmarkt is Toom geworden...we halen er echt alleen in nood wat,toom is echt zo duur vergeleken bij OBI en marktkauf bouwmarkten.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 10:58

ow, ok... ik zal eens een OBI opzoeken in de buurt!

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:03

Of de praktiker. Daar halen wij bijna alles. Deze bauwmarkt heeft ook regelmatig dagen met een korting van 20% op het hele asortiment.

De Toom hier is een grote supermarkt. Is ook onderdeel van de rewe.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:02

Ik koop echt super veel in Duitsland. Veel dingen zijn goedkoper en ze hebben veel meer keuze, precies zoals het augurkjes-voorbeeld van Kanelly. Ik heb dat alleen met pasta's, pastasauzen en aanverwante artikelen. Heerlijk gewoon.

Ik ga meestal naar Edeka, Lidl of Aldi, maar de Real en Kaufland, mogen ook niet ontbreken in het rijtje. Die laatste twee zijn echt de grote winkelen met mega veel keuze en die eerste drie zijn te vergelijken met een normale supermarkt in NL (alleen dan een ander assortiment)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 12:08

Wij gaan zo af en toe naar Kleve.Dan gaan we naar de Aldi en Kaufland.En uiteraard lopen we dan ook ff de Kik(soort Wibra ofzo) binnen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:30

Elsskippy schreef:
Ik ga vaak naar raiffeisen, je kunt er vanalles kopen.
Maar ik ga meestal voor de paardenspullen er heen.

Raiffaisenladen is een ander woord voor gereedschapswinkel :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:32

Lidllllll!
Ik vind het ook echt geniaal om in Duitsland te shoppen.
Helaas zit het nogal ver weg van mijn huis, maar het is daar zeg maar vaak de nederlandse supermarkt in het kwadraat. :Y)

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:33

Unwritten schreef:
Kaufland, Walmart en Reál *\o/*

Ik ben vaste kland bij de Kaufland en Real net over de grens :D Heerlijk wat ze daar als assortiment hebben, alleen de toetjes al :oo wij noemen het stiekem ook wel toetjesland :D

Mijn zus woont in Duitsland, en de Kaufland en de Real zijn idd de winkels waar ze heel graag komen!! Van het weekend hadden ze weer een nieuw toetje ontdekt bij de Kaufland hoor... :Y)

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:37

Wij gaan ook wel es naar de Famila. Voor braad/curryworst, harde bolletjes, van dat hackepeter oid :+ (van dat rauwe spul dat op gehakt lijkt voor op brood). Dat zijn iig de dingen die we bijna altijd standaard meenemen :+

Verder hebben we er laatst heel goedkope babykleertjes meegenomen, weet niet of t altijd zo goedkoop is maar het was goedkoop en erg leuk spul!

(Ze hebben er trouwens ook een enorm aanbod van ontbijtspul als cornflakes en kellogs en al die varianten :P )
Laatst bijgewerkt door _Laura op 23-09-09 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:44

OMG... En laat DAT nu juist hetgene zijn waar ik NL het meeste om mis _O- Het eten!

Ik vind het eten hier werkelijk niet om te vreten :n Alles zo vet, vies en vooral: VEEL! Als je iets magers wilt, dan zoek je je een slag in de rondte, verder dan "kip" kom je dan niet. Toetjes? blegh! Niks in vergelijk met de lekkere frisse yoghurt uit NL, en vlees is hier rete-duur en echt van die grooooote hompen zoals kimmie terecht opmerkt. Ik ben altijd blij als ik even in NL ben om daar mijn slag te slaan!

Ik mis vooral het brood, de yoghurt, het vlees en de frisse groentes het meest, dus dat neemt manlief vanuit zijn werk altijd mee, of ik rijd 1x per week even de grens over.

Duits voer = nee bedankt hoor!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:50

Duits brood vind ik ook niet te eten :n De harde bolletjes daar in tegen wel :D Met Meggle kruidenboter, remouladesaus :+: Vlees heb ik ook liever uit nederland, Borrelnootjes hebben ze daar niet zoals hier, k heb alleen nog maar paprika gezien. Maar echt de snaaidingen daar :+:

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:56

afbakbroodjes zijn hier prima te eten :j

en mijn vriend neemt ook altijd eten uit nederland mee,zeker vlees en groente....en mayonaise...die is hier ook niet zoals in nederland.

maar vlees goedkoper?ik heb dat nog niet zo ervaren,overigens kan je hier bij de edeka wel heerlijke verse salades halen :9 (heb er net weer een paar gescoort :D )