Recepten voor 1 a 2 personen gezocht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Recepten voor 1 a 2 personen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 14:02

Ik als student met paard bij studieadres blijf vaak het weekend over. Ik ben dan vaak alleen soms ook wel met een klasgenoot. Maar ik merk dat ik zo ongezond eet als ik alleen ben. Ik kan redelijk goed koken, maar ik ben gewend om voor 5 a 6 mensen te koken, dus voor mezelf doe ik de moeite niet eigenlijk. Afgelopen weekend heb ik een blik knakworsten opgewarmd en dat op een broodje gedaan en daar mee geluncht en avondeten gedaan. Zondag de frituur aangezet Schijnheilig En dan heb ik nog wel dit weekend warm gegeten, wat ik ook lang niet altijd doe. Sla en komkommer enz. dat eet ik meestal wel, maar dat is een bijgerecht voor mij.
Maar ik zoek dus recepten die niet duur zijn, redelijk snel te maken zijn, en lekker zijn. Iemand tips en/of ideeën?

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:38

* Wat gebakken aardappels met een gevulde salade en een stukje vlees/vis/vegetarisch

* Spaghetti, Macaroni

* Bami of Rijst

Je moet alleen de hoeveelheden aanpassen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:50

Goh, dat maak ik altijd Haha! spaghetti;macaroni;bami;rijst, maar het is juist zo onhandig om dat voor 1 persoon klaar te maken, dus ik dacht aan iets anders.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 15:54

Ehmm...

Een pastasalade misschien? Met tonijn?
Zo onhandig is het toch niet om het voor één persoon klaar te maken?

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-03 17:15

Tja, als je niet iets met spaghetti, macaroni, bami of rijst wil, dan wordt het toch wel lastig... Dan kom je op aardappelen uit, of couscous. Eerlijk gezegt lijkt het me niet uitmaken of je nou een klein beetje aardappelen klaar maakt of een klein beetje rijst. Juist met roerbakken kun je prima kleine hoeveelheden maken, en rijst koken voor 1 persoon is prima te doen. Gewoon een kopje rijst pp nemen.

Even een pasta receptje:

1x spinazie alla blub blub blub
1x bakje spekjes van zo'n dubbel bakje
1x paturain (maar dan natuurlijk een goedkoop merk, als student, doe ik ook)
knoflook/ui/champignons naar keuze
1x pasta koken

Spekjes uitbakken, eventueel met ui, knoflook en champignons erbij. Daarna spinazie toevoegen, vervolgens een deel van de kruidenkaas erbij, doorwarmen en klaar! Eten met gekookte pasta.

Wat ook altijd prima te doen is voor 1 pers, spinazie-omelet. Je maakt een omelet van 2 a 3 eieren, net hoeveel je eet. Verse spinazie in een pan laten slinken, daarna snijden, op de omelet doen. Daarna beleggen met kaas, ometel dubbel vouwen en klaar. Natuurlijk beetje kruiden naar eigen smaak.