Wie weet er iets over ""wraps"?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Wie weet er iets over ""wraps"?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-03 15:47

Ik heb begrepen dat wraps momenteel nogal ''in'' zijn maar zelf heb ik er geen ervaring mee. Ik heb hier en daar wel wat gevonden op het net, maar dat is allemaal behoorlijk ingewikkeld.
Iemand die wat eenvoudige tips heeft ?


Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 15:51

Ja hoor, koop maar gewoon zo'n pakketje met wraps

Maak een lekkere vulling van gehakt (of vegetarisch), champignons, ui etc etc

Doe die vulling tussen de wraps, vouw ze dubbel en dan moeten ze geloof ik even in de oven Lachen

Supersimpel zelfs ik kan het Haha!

Het leven is een gebakje!

Liselot

Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-03 16:26

mjummie!!! ik maak ze super vaak. ik lus bijna niets dus doe er ook niet zoveel in.
ik bak een uitje en doe er dan gekruide kip bij (in de pan Haha!) als dit gaar is doe ik de saus erbij (oosterse wrap mix) dan rol je het in de tortilla's en bak je het 5 tot 10 minuten af in de oven.
ik koop nooit warps, die zijn me veels te duur. ik koop gewoon eigenmerk tortilla's of burrito's, smaken hetzelfde en zijn veel goedkoper. wel die saus is van "wraps"

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 15:28

Ze zijn inderdaad heel lekker en suppermakkelijk om te maken, volgens mij staat de bereiding gewoon achter op het pak Lachen

En ze zijn goed te combineren met die driehoek chips ben eventjes de naam kwijt ).

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 15:31

of eerst even in de oven dan kruidenboter (boursin oid) erop oprollen, prikkertje erin en je hebt een lekker hapje voor op tafel bij een verjaardag oid.

:evaw:

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 17:06

ja die zijn vet lekker, sizzy had het al verteld

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-03 21:48

Je kunt in plaats van die pakjes van honig ook prima zelf aan de slag. In dit topic staat ergens een recept om mango-zuurkoolwraps te maken. Errug lekker!

Ik pak meestal zakjes van casa fiesta (gebruik ik ook voor de taco's) om mijn gehakt of kip mee te kruiden. Verder is het afhankelijk van de gelegenheid. Ik vind het eten van tortilla's/wraps ideaal voor als je gasten krijgt. Je zet gewoon allemaal schaaltjes met vulling neer, bijv. mais, tomaten, sla, geraspte kaas, champignons (gebakken of niet), uitjes (ook gebakken of niet), etc. Iedereen kan dan zelf nemen waar die zin in heeft. Niet de saus vergeten! Eigelijk hetzelfde als ik bij taco's altijd doe.

Wat ik laatst ook gegeten heb, waren surimi-tortilla's. De surimi-flakes waren in de halve prijs bij de appie Lachen Wat heb ik gedaan: een sausje gemaakt van zure room en dille en wat majo, suiker, peper, zout. Verder sla, tomaten en dat alles op de warme wrap doen. Smullen maar!

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-03 17:34

Wraps voor beginners!!!

Koop gewoon eens een pak van Knorr Wereldgerechten, die met de wraps dus. Ben de naam kwijt.
Er staat dat je er sla e.d. in kunt doen bij het gehakt, maar ikzelf ga dus liever voor de kidneybonen, tomaten, paprika, knoflook, ui, champignons, evt. nog andere dingen die je lekker vindt....
Kortom die groenten en gehakt samen roerbakken met de kruiden, apart sausje maken zoals aangegeven, en de wraps klaarmaken zoals aangegeven. Vork

Wraps, kruiden en sausje zitten allemaal in het pak en recept is vrij snel klaar, afhankelijk van wat je roerbakt enz.

Als je dit een keer gedaan hebt, kun je ook gemakkelijker zelf 'recepten met wraps proberen te maken'.
Bijv. wraps van Honig of ander merk kopen en zelf sausjes maken etc. Vingers aflikken

Heel veel succes en geniet ze! Party!!

manzano

Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 14:52

Wraps zijn inderdaad heel erg makkelijk. Alleen niet te vreten Haha!!!!!!
De dingen zelf maken is heel makkelijk en staat op de verpakking en de vulling kan je eigenlijk zelf bepalen. Net wat je maar lekker vind. Er zijn ook speciale sausjes die je erbij kan doen en zakjes mix.
Let wel op: tortilla's en wraps zijn wat anders. Wraps zijn zacht (lijkt op pannenkoek) en tortilla's zijn officieel van die harde driehoekige chipsachtige dingen (soort doritos). Maar de namen worden door elkaar gebruikt (verschilt per merk).

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 16:10

Als je de wraps wat langer in de magnetron doet (al naar gelang je behoefte) worden ze wel wat 'knapperiger'.

Bij 'Knorr'-pakket moet je ze eerst een tijdje in de magnetron doen, dan de vulling, dan kun je ze daarna weer opnieuw in de magnetron opwarmen, eventueel wat langer dan op het pak staat. Knipoog

Eet ze! Vingers aflikken

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 17:11

manzano, volgens mij zijn tortilla's toch die zachte pannekoekjes. Die harde dingen zijn taco's.
Dorine, heb jij nooit dat als je de tortilla's te lang in de magnetron doet dat ze dan een azijn-achtige geur gaan verspreiden?

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 17:49

wraps stinken altijd zo naar zweetsokken..........

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 18:16

Wmijn schreef:
manzano, volgens mij zijn tortilla's toch die zachte pannekoekjes. Die harde dingen zijn taco's.
Dorine, heb jij nooit dat als je de tortilla's te lang in de magnetron doet dat ze dan een azijn-achtige geur gaan verspreiden?


Afbeelding

Dit zijn dus tortilla's. Je hebt gelijk Wmijn. Ik dacht het ook verkeerd Knipoog

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

manzano

Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:09

taco's zijn schelpjes. waar heb je dat plaatje vandaan ?

manzano

Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:18

Heb eens gekeken in de kast thuis Knipoog. En die chips heten ook tortilla's. Maar volgens mij heeft het met wat anders te maken ofzo. Hierboven heten "WRAP tortillas" en dit zijn "tortilla CHIPS" en zo heb je er nog een paar. Als ik bij de mexicaan eet bestel ik ook altijd tortilla's en dan krijg ik altijd van die doritos-achtige chips.
Lekker ingewikkeld.

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:27


I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

manzano

Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 20:29

ja ik had ze ook al gevonden ja Knipoog

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:33

Ik vind het wel super lekker Haha!
Weet alleen niet hoe we het maken thuis want dat doet mijn mams altijd *LOL* Volgens mij gewoon uit zon pakje ofzo Tong uitsteken

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 17:51

Wij eten altijd wraps, met ijsbergsla, tomaat, gebakken bacon en stukjes kipfilet.

Is echt onwijs lekker

22 Januari verwachten we ons kleintje

Charaz

Berichten: 24257
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 20:33

die zijn zo lekker he.
alleen vind mijn moeder ze niet zo lekker en daarom eten we ze haast nooit

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

dutchy_

Berichten: 4304
Geregistreerd: 04-05-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-03 12:13

jammie, die zijn echt superlekker Vingers aflikken . Je moet ze gewoon in de supermarkt kopen. Hoef je ze alleen maar op te warmen!

Niets te kiezen, wat je nu hebt kun je morgen weer verliezen. Wat moet je doen met goede raad en met adviezen? Kijk niet om, maar volg je weg...
    HitchHike today for a better world tomorrow

Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-03 21:19

AAAAAAAAAH! die zijn zowwwwwww lekker he!
ik heb je vanavond zelfs nog gegeten! Haha! JUMMM

[EA-TK-PP] Gelderse merrie.
Evt inruil haf mogelijk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Mitch_Beauty en 13 bezoekers