Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
M_i_R schreef:Ik denk echt niet dat het ligt aan het brood dat je eet. Per sneetje zit er in bruin brood zo'n 80 a 90 calorien, zelfs met 6 sneetjes kom net aan een kwart van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid calorien. Uiteraard zijn er meer dingen dan alleen calorieen die meespelen, maar ik zou eerder kijken naar het broodbeleg dat je erop smeertOok moet je erom denken dat de vezels in bruin/volkoren brood dan wel ergens anders in terug moeten komen als je brood uit je voedingspastroon wil weren.
daantje99 schreef:T is niet zo dat ik als ik een boterham eet gelijk merk dat ik er dikker van word. Maar omdat ik veel brood eet (denk aan 4/6 boterhammen) per dag zet het wel aan. Komt denk ik door de granen (koolhydraten) die weer omgezet worden in suikers.
Ik sport 5x per week en fiets ook elke dag een uur dus daar ligt het niet aan.
EvaLuna schreef:Niets is zo traditioneel in Nederland als een bruine boterham met kaas. Maar die plakjes kaas kun je net zo goed gelijk op je heupen plakken. Kaas is heel vet, ik las ergens dat een kroket nog minder vet is dan sommige kaas![]()
Dus misschien de kaas laten staan (als je die al eet) en vervangen voor appelstroop en mager beleg. Ik ben overigens kaasverslaafd dus mij zal het niet lukken die te laten staan
Annemeik schreef:Maar ben je echt te dik dan? Want als ik lees wat je eet, eet je minder dan mij. Of ligt het bij jou meer aan de hoeveelheden?