met simpele dingen een maaltijd speciaal maken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

met simpele dingen een maaltijd speciaal maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 17:17

hoe doe ik dat? hoe kun je een simpele maaltijd. (standaard soep, aardappelen, groente vlees) speciaal maken met wat simpele dingen?

x yvon

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 19:28

Broodjes eiersalade.

Harde bolletjes.
Eitje koken en dan prakken. Hierna wat ketchup en mayo erdoor en dan op het bolletje smeren.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 21:20

Gevulde eitjes :

Eieren koken zodat je hard gekookte eitjes krijgt. Eitje halveren door de lengte. De eierdooier mengen met wat zout, mayonaise en als je het lekker vind, gooi er dan een klein beetje kerrie doorheen. Schep het mengseltje in een spuitzak en 'vul' de halve eieren met het mengsel.

Zalmsalade :

Maak zalm uit een blikje schoon en meng er wat ketchup en mayo doorheen ( hoeveelheden ben ik even kwijt. Denk aan de richting van 3/4 mayo en 1/4 ketchup ). Lekker voor op een boterham.

Aardappels in de schil :

Kook de aardappels een keer IN de schil. Klinkt gek, maar op die manier schil je geen vitamines weg. Na het koken schil je de ( afgekoelde ! ) aardappel met je vingers of met een mesje. Het schilletje laat erg makkelijk los en de vitamines blijven bewaard. Eet deze aardappel, als je het lekker vind, met een mayo - sausje of een kwark - mayo saus ( mengsel dus ) op.

Witlofsalade :

Maak de wiflof schoon en snij hem in kleine reepjes. Hak een appel en een banaan of sinasappel of stukken ananas in kleine stukjes en meng deze door de witlof. Maak de boel met neutrale sla-saus aan.

Veel recepten, maar ik verveelde me.

Bjarni
Berichten: 2220
Geregistreerd: 28-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-03 22:38

het klinkt heel apart maar heb het laatst geprobeerd erg lekker:
Spekblokjes in een pan bakken, witlof in stukjes erbij, roerbakken, beetje melk erbij tegen het bittere en dan, nou komt ie wat kruidenkaas (boursin of zo) erdoorheen laten smelten... het klinkt vreemd maar jummie!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 10:59

zomaar wat ideeen:
lekkere salade met zelfgemaakte croutons,
jus afmaken met een restje rode wijn (of wat mosterd erdoor).
Gepofte aardappelen met mierikswortel en zure room



Bjarni, dat klinkt goed!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 15:16

Als ik voor een paar menen kook wil ik niet al te moeilijke dingen doen maar wel iets extra's dus heb ik laatst dit gemaakt.
Kip-kerriesoep. Gewoon bouillon koken met een beetje vlees erbij, zoals gewone kippesoep, dan een theelepel kerrie en een heel dungesneden preitje erbij beetje vermicelli, maizena om de soep iets te binden en klaar.
Als hoofdgerecht rollade, kun je in de pan doen, even aanbraden en dan hoef je er niet veel aandacht meer aan te besteden. Bij het vlees champignonsaus of pepersaus. Erg lekker Lachen
Voor de aardappels kun je voor de verandering een keer anders doen.
Gewoon koken en een beetje in blokken snijden, zodat je ze op een platte kan kan neerleggen, dan in de ovenschaal met slaolie of olijfolie er overheen en dan een uur in de oven. Krijg je een lekker krokante korst.
Dan lekker bloemkool met een roomtuinkruidensausje van maggi.
Eventueel nog lekkere salade erbij Coleslaw salade van Johma.
Nu heb je al een behoorlijk uitgebreide maaltijd.
Veel dingen kun je al van te voren doen, aardappels schillen en koken, groente schoonmaken, soep maken..

Nou hoop dat dit was wat je bedoelde, bij mijn eters viel het erg in de smaak..