wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 12:28

Rose de fruits :D
Is te koop bij de Vomar en de c1000 en kost 2,50 eurie per fles. Het is zo zoet als limonade, en echt ontzettend lekker!

Phrono

Berichten: 8940
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 12:38

Ik vind de J.P. Jenet medium sweet wel erg lekker. Van mij hoeft het ook weer niet te zoet, gewoon lekker zoet :D

blackpegasus

Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: delfgauw

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:42

Heb je die stassen al eens geprobeerd? Die heb je in litchee en perzik. Met bubbels en heerlijk zoet.
En bij super de boer (heb ze alleen daar gezien, helaas) heb je faszination. Ook een bubbeltjeswijn met cranberry's. Echt mijn favoriet :9

Berdien

Berichten: 64518
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:59

Oooeehh ik heb net een héle lekkere op. Van het beste wijnhuis in Zwolle. Een mousserende, hele zoete witte wijn. Doet €8 de fles, maar hij is zó lekker. Zal zo de naam even opzoeken, die vergeet ik steeds.

ellepel

Berichten: 47340
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 20:00

zo te lezen zijn er dus best veel zoete wijnen te koop!
ik moet maar es een lijstje gaan maken met namen en dan bij de verschillende winkels langs hier.

Annn

Berichten: 11531
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:23

fjordnina schreef:
Ben het helemaal met je eens tjeetje. Als ik hoor over pakken wijn krijg ik kromme tenen. Bedacht door mensen met oog voor kwantiteit, niet voor kwaliteit. Een hoop rotzooi erin, maar een eerlijke, pure wijn is beslist niet in een pak te vinden.

Voor een echte duitse wijnliefhebber is dit een echte aanrader: http://www.reiss-weine.de/index.htm

Ook om gewoon eens te proberen met bijv. een bijzondere gelegenheid is dit echt super. Zo kom je de wijnen in Nederland maar weinig meer tegen.

Hier in NL is het niet aan te raden om wijn in pak te drinken, maar als je in Zuid afrika bent kun je er heel wat goede vinden!
Tuurlijk is een fles lekkerder, maar daar zijn ze iig beter dan in nl, maarja, wat wil je :Y)
In afrika ook wijnproeverij gedaan, rood krijg ik nog steeds niet weg, maar die witte was heerlijk :j
Maar helaas verkopen ze die niet in NL, maar op de bruiloft van mijn neef (die daar woont) hadden ze een hele lekkere, die ook in nl wordt verkocht, Stormshoeck heet die, erg lekker :j

ik moet maar eens wat wijntjes van hier uit gaan proberen volgende keer :D

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:40

Ellepel, ik zat ook nog wat te bedenken :)
Als je van zoete wijn houdt, dan vind je port ook vast wel lekker? Die is ook heel makkelijk verkrijgbaar :)

ellepel

Berichten: 47340
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 10:41

port is lekker,maar word je wel snel dronken van :+
heb wel es port gehad, en dan de ruby white van de Aldi?.
die was wel erg lekker :D

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:00

Ik vind gewurztraminer erg lekker :9 . Een zoete, witte wijn uit de Elzas.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:03

Oeh ik hou ook van lekkere zoete witte wijntjes. :+:
Wij halen wel eens bij de slijterij een héle lekkere. Kost 8,- per fles, maar het is net limonade. Zooo lekker dat die is.
Als je wilt weten welke het is kan ik dat wel voor je navragen hier? (Maar dan moet je me wel laten weten wat je ervan vind :D )

Ollie23
Berichten: 718
Geregistreerd: 24-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:09

Ik drink ook het liefste Lambrusco. Maar op aanraden van een vriendin heb ik eens witte port geproeft. Dat is ook lekker zoet. Wel een stuk sterker in drank natuurlijk... :P

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:30

oewww ik ga hier tips uithalen!!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 23:28

ellepel schreef:
port is lekker,maar word je wel snel dronken van :+


't Is ook niet de bedoeling dat je meteen een doos van 6 flessen leegdrinkt he? ;) :D
Met een glaasje water erbij is het goed te doen hoor, 't is even wennen (er zijn ergere dingen :D), maar je zult zien dat je er snel wat beter tegen kunt :j :D

IkbenMarije

Berichten: 2105
Geregistreerd: 27-08-06

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 23:29

Tonino en dan ijs en ijs koud :+:

Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 23:31

Ik vind Sangria (rood) ook heel erg lekker, worden ook vaak wat vruchtjes in gedaan. Het is een erg zoet wijntje en je drinkt het als limonade, maar het is echt :9
Vooral als hij goed koud is, heerlijk op een warme dag :j

IkbenMarije

Berichten: 2105
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 23:32

Of Prosecco :+:

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 23:33

Rode lambrusco is zooo lekker... Ik krijg altijd ruzie thuis als ik tegen mijn vader zeg dat échte kenners Lambrusco drinken :))

BibicheB
Berichten: 604
Geregistreerd: 07-01-06
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 23:44

Oscar schreef:
Ik heb hier thuis ook nog een hele zoete rode Griekse wijn staan, die heet Imiglikos.


De witte variant van de Imiglikos is echt geniaal! Ik ben niet zo'n fan van witte wijn, maar deze........ :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 23:53

clairette de Die een franse bubbeltjes wijn,Muscat wijn,pineau de charenttes heel zoet.Ijswijn een vrij dure duitse wijn.Maar o zo lekker.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 23:55

Ik vind dat 'lekkere' en 'zoete wijn' nooit samen in een zin genoemd mogen worden. :r :D

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 00:08

Doe mij maar een Graves Supérieur, en dan liefst zo dat je ook dat je het eikenhouten vat proeft! Had er laatst eentje uit .. 1996? Heerlijk! :+:

@IkbenMarije: o ja dat weiger ik ook nooit!

@ellepel: Je moet er ook geen liters van drinken! :D Maar zo een glaasje is wel lekker!

@LindyH: Maar goed dat iedereen zijn eigen smaak heeft! ;)

Nu ik zo naar mijn post kijkt lijkt het net alsof op mn 17e al dagelijks flink aan de wijn zit. :') Maar even voor de goede orde, ik drink occasioneel (1/2 keer per maand) graag een glaasje wijn om aan te nippen na het avondeten. :j En met wijndrinkende (groot-) ouders zie je nog wel eens wat voorbij komen.

Berdien

Berichten: 64518
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 17:39

Ik heb hier nog de naam van de zoete wijn waar ik het over had, Moscato D'Asti van Il Falchetto. Dat is een zoete, mousserende witte wijn die zo ontzettend lekker is :~ Doet €8 de fles, maar dat is hij meer dan waard. Flink koud laten worden en dan de fles in 1x op maken. Prima als aperitiefje voor het eten, of lekker in de namiddag op een zomers dag. Jumjum.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:54

Ik heb vandaag nog even voor je gekeken, ik weet nl. altijd wel wat ik in huis haal, maar kan de naam nooit zo goed onthouden (ik herken de flessen altijd aan het etiket :D).
De echt zoete Spaanse wijn is ook te koop onder de naam Flaminco. Dit is ook een fles met zo'n schroefdop. Superzoet!

Annn

Berichten: 11531
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:19

Lara_Silver schreef:
Doe mij maar een Graves Supérieur, en dan liefst zo dat je ook dat je het eikenhouten vat proeft! Had er laatst eentje uit .. 1996? Heerlijk! :+:

@IkbenMarije: o ja dat weiger ik ook nooit!

@ellepel: Je moet er ook geen liters van drinken! :D Maar zo een glaasje is wel lekker!

@LindyH: Maar goed dat iedereen zijn eigen smaak heeft! ;)

Nu ik zo naar mijn post kijkt lijkt het net alsof op mn 17e al dagelijks flink aan de wijn zit. :') Maar even voor de goede orde, ik drink occasioneel (1/2 keer per maand) graag een glaasje wijn om aan te nippen na het avondeten. :j En met wijndrinkende (groot-) ouders zie je nog wel eens wat voorbij komen.

Dat moet je bij witte wijn juist niet hebben :+
Rood mag lang in t vat zitten, maar wit is jong het lekkerst.
*geleerd bij een wijnproeverij in Zuid-Afrika :')
Daar overigens ook een witte wijn met kokos erin geproefd, ik houd niet van kokos, maar je proefde het zeker erin!

Staat nu een JP chenet medium sweet, vind hem alleen lekker als die echt goed koud is.

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: wat is nou een echt lekkere zoete wijn??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:21

Spätless van de Aldi!