Max Planck-Instituut dieet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

Max Planck-Instituut dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 12:47

Ik heb van een medewerker van mijn moeders kantoor een 'dieet' van 14 dagen gekregen, waarmee je ongeveer 9 kilo kan afvallen. Niet zozeer, omdat ik het wil gaan volgen, maar meer uit interesse, aangezien zij het daarover had.

Nu zat ik dat eens even te lezen en ik vind het echt absurt weinig en het lijkt mij ook niet vol te houden. Vandaar dat ik me afvroeg of er bokkers zijn die er wel eens van gehoord hebben, of het gevolgd hebben.

Reacties dat het geen gezond dieet is, etc, zijn overbodig, dat begrijp ik ook. :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:56

9 kilo in 14 dagen? Mag je dan uberhaupt nog iets eten?!

Bij googlen kom ik dit tegen http://home.wanadoo.nl/ria.wim.burggraa ... _dieet.htm is meer dan ik verwacht had, maar natuurlijk nog steeds heel erg weinig.

Citaat:
An evaluation of the Max Planck Diet was offered by the German Consumer Foundation " Stiftung Warentest ":

"Conclusion: Don't do it! Losing 9 kg in 2 weeks is simply impossible and it is likewise impossible for the metabolic rate to change in this period."
(" Stiftung Warentest " - a German Consumer Foundation - Comparison of 80 diets)

Both the "Max Planck Institute for Nutrition" as well as the Institut für Ernährungswissenschaften" in Wien ("Nutritional Sciences Institute") distance themselves from the Max Planck Diet. It was not developed by either of the two institutes.
The Max Planck Diet does not have enough vital nutrients. There is also too much protein in this diet.

Niet doen dus. :n

Somebody_

Re: Max Planck-Instituut dieet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 12:58

Klopt, dat vond ik inderdaad ook.

Toch lijkt me dat er wel mensen zijn die dit dieet ooit gevolgd hebben, ben wel benieuwd hoe zij dat hebben ervaren. Het lijkt mij namelijk echt compleet onmogelijk...

Sizzy

Re: Max Planck-Instituut dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:00

Er worden heel veel eiwitten gegeten in dieet, welke er wel voor zorgen dat je langer een vol gevoel hebt. Het kan dus wel dat je hierdoor minder honger hebt :) maar goed, dan nog is het bar weinig :D