veel sporten, weinig eten, toch niet afvallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

veel sporten, weinig eten, toch niet afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 12:40

Sinds drie maanden ben ik naast mijn (milde) dieet fanatiek aan het sporten. Om het sporten aan te kunnen ben ik wel iets meer gaan eten (anders val ik om) maar toch niet echt overdreven (zie hieronder)

Ik ben gek genoeg wel dunner en gepierder geworden maar mijn gewicht wil maar niet omlaag. Wat kan ik doen om wel weer af te vallen? Echt radicaal lijnen wil ik liever niet omdat het de bedoeling is dat ik dit de rest van mijn leven volhoudt maar misschien zijn er dingen die ik kan doen en/of laten die wel resultaat geven.

De schema's
Ik sport 3 a 4 keer in de week, 2 tot 3 keer fitness (ongeveer 20 min cardio, 60 minuten toestellen/ gewichten en weer 15 minuten cardio)

Ik eet:
's ochtends granenontbijt met melk
's middags twee boterhammen met licht beleg
's avonds normaal warm eten (zo licht mogelijk maar soms ook wel pasta enzo, wel weinig vet)
Tussendoor fruit (voor sporten soms ook wel banaan)
Verder geen suiker/ frisdrank, heel soms een glaasje sap.


eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 12:45

Het gaat toch niet om de kilo's? Het zou mij om mijn figuur gaan. Bovendien zijn spieren zwaarder dan vet, dus je wordt gewoon gespierder.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 12:48

Ik heb er ook last van...
doe een zeer mild dieet, dus ga misschien nog langs een dietiste ofzo...
verder 2 maal weeks 45 minuten cardio en 60 minuten toestellen en als afsluiting 10 minuten cardio.
Verder fiets ik bijna elke dag 4x 20 minuten.
Ik word wel sterker en ook mijn conditie verbeter maar qua omvang (ja mijn bovendijbeenspieren en biceps) merk ik nog weinig verschil, ben bezig sinds oktober.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 12:58

eveline_B schreef:
Het gaat toch niet om de kilo's? Het zou mij om mijn figuur gaan. Bovendien zijn spieren zwaarder dan vet, dus je wordt gewoon gespierder.


Precies!
Waarvoor val je af?
Kijk als je last krijgt van je gewrichten (knien en ankels) dan begrijp ik best dat het je om de kilos gaat.
Maar zoals eveline_B al zegt: spieren wegen veel meer.
Ik vind trouwens ook dat je weinig eet, je moet in ieder geval niet nog minder gaan eten.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 13:10

Jullie hebben gelijk, natuurlijk is een goed figuur fijner maar ik baal gewoon van die (te hoge) cijfers, helemaal omdat ik zo mijn best doe.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 13:16

Hoi hoi!!

Waarschijnlijk val je in kilo's niet af omdat er spieren komen in plaats van vet...en spieren zijn zwaarder dan vet!! En dat je al dunner en gespierder bent geworden, is hardstikke mooi, want daar gaat het uiteindelijk toch om?

Ik zou wel oppassen met dat dieet, dit houd je nooit je hele leven vol, en als je er ineens mee stopt kan je ineens heel veel aankomen. Dus pas daar een beetje mee op.

Zelf ben ik de laatste tijd ook aan het 'lijnen' (lees...veeeeeel minder snoepen Haha! , verder geen dieet of meer sporten). Ik was nogal aangekomen de laatste tijd door onregelmatig eten (ik deed een paar dagen per week een avondcursus waardoor ik s'avonds dus niet warm at). Ik ben nu al zo'n 3 kilo afgevallen sinds 1 januari, terwijl ik af en toe nog wel een koekje oid eet. Alleen zie ik het niet aan mijn figuur, dat is weer een beetje jammer. Maar ik vind het wel best zo. Dik ben ik niet, maar ik merkte wel dat ik was aangekomen. En met de zomer in het vooruitzicht Cool

:D

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 19:14

dimmelim schreef:

Ik ben gek genoeg wel dunner en gepierder geworden maar mijn gewicht wil maar niet omlaag.


Dit kan kloppen als je veel gaat sporten dan kom je eerst strakker in je vel te zitten door spier aanmaak, daar door lijkt het als of je dunnen bent geworden en dat is ook zichtbaar.
Daarna komt het verlies van gewicht.
Ik help een vriendin in de sport school wel eens vandaar dit antwoord.

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:35

Net als wat iedereen hier boven zegt. Spieren zijn zwaarder dan vet. Dus krijg je een beter figuur zonder in kilo's af te vallen.
Kan ik niet wat kilo's van jou lenen? Ik heb ze 'hard' nodig.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 16:06

Dennis schreef:
Kan ik niet wat kilo's van jou lenen? Ik heb ze 'hard' nodig.


Deal! Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:22

hmmmmm, bekend verhaal, ik zit nu ook al 3 weken op hetzelfde gewicht.
Ik ben nu 11 weken aan het lijnen. Per dag neem ik ca. 1000 - 1200 kcal in. Ik eet heel veel verse groenten [broccoli, lof, andijvie] 3 stuks fruit, 3 liter kruidenthee zonder suiker. Verder rij ik iedere dag paard, fiets naar mijn werk, neem altijd de trap [ik werk op de 5de verdieping] en loop sinds 2 weken 3 tot 4 keer per week hard.
Mijn conditie is top, mijn huid ziet er heel mooi uit. Ik zit lekker strak in mijn vel maar,....Ik pas nog steed sniet in mijn zomercollectie. Omdat ik me er erg goed bij voel motiveert dit wel om door te gaan maar anders had ik er al lang de brui aan gegeven.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:54

Ik maak me echt NIET druk om mijn gewicht maar meer hoe ik eruit zie..

Ik vind zelf dat ik nogal een dikke buik heb en ik weeg 54 kilo, dat vind ik opzich wel een goed gewicht voor mijn leeftijd en mijn lengte.
Je gewicht zie je niet, en je vet wel, dus maak je daar maar niet zo druk om! Lachen

Ik denk ook dat dat je spieren zijn dat je gewicht "zwaarder" maakt, omdat spieren heel zwaar zijn, dat is toch alleen maar beter dat je dan iets zwaarder weegt!!



Dennis schreef:
Kan ik niet wat kilo's van jou lenen? Ik heb ze 'hard' nodig.

Is vet ook goed Tong uitsteken die kilo's wil ik zelf houden Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 21:58

je moet veeeeeel meer drinken, een mens heeft 2 liter water nodig per dag om zijn nieren te kunnen reinigen, vooral als je veel sport moet je heel veel drinken!! groetjes, succes

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:01

Dennis schreef:
Kan ik niet wat kilo's van jou lenen? Ik heb ze 'hard' nodig.


hebben ook goed Knipoog neej ik klaag niej zo over mijn lichaam... Lachen

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 00:28

Je moet gewoon met fitness minder met gewichten gaan doen en meer en langer cardio. Cardio is namelijk pure verbranding. Door die gewichten krijg je die spieren en die zijn dus zwaarder als vet.
Ik weet niet of je begeleiding hebt met het sporten, maar normaal gesproken wordt je programma aangepast aan je doel. Wil je afvallen, doe je meer aan je verbranding. Wil je strakker en sterker worden, doe je meer met gewichten.
Ik weet niet of ze bij jullie met hartslagmeters werken maar dat is iig erg handig. Bij jou leeftijd en gewicht hoort een bepaalde hartslag waabij je veel verbrandt en het toch verantwoord blijft. Je moet dan steeds proberen om rond die hartslag te blijven tijdens het fietsen of lopen.
Sorry voor het lange verhaal......

Ook bekend als Kim20!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-03 13:28

kim20 schreef:
Je moet gewoon met fitness minder met gewichten gaan doen en meer en langer cardio. Cardio is namelijk pure verbranding. Door die gewichten krijg je die spieren en die zijn dus zwaarder als vet.
Ik weet niet of je begeleiding hebt met het sporten, maar normaal gesproken wordt je programma aangepast aan je doel. Wil je afvallen, doe je meer aan je verbranding. Wil je strakker en sterker worden, doe je meer met gewichten.
Ik weet niet of ze bij jullie met hartslagmeters werken maar dat is iig erg handig. Bij jou leeftijd en gewicht hoort een bepaalde hartslag waabij je veel verbrandt en het toch verantwoord blijft. Je moet dan steeds proberen om rond die hartslag te blijven tijdens het fietsen of lopen.
Sorry voor het lange verhaal......


Bedankt voor het lange verhaal.

Ja ik heb wel begeleiding. Afvallen is inderdaad niet mijn voornaamste sportschooldoel op dit moment, dat is afkomen van mijn RSI en (daaruit voortkomende) nek en rugklachten. Daar hab ik dus ook veel oefeningen voor.

Ondertussen heb ik me er ook wel bij neergelegd dat het afvallen wat langzamer gaat. Ik zit wel lekkerder in mijn vel. Als mijn RSI klachten weg zijn, ga ik mijn programma meer richten op alleen afvallen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:54

ik vind wel dat je ERG weinig eet, en volgens mij krijg jij nooit binnen wat 'aanbevolen' wordt door allerhande stichtingen enzo.
Ik zit zelf bij de weight watchers en daar eten we HEEL VEEL meer hoor! en vallen ook af dus!!!
Je moet ook juist oppassen dat je niet TE weinig gaat eten, want dan heeft je lichaam ook niets meer te verbranden..........
succes!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 bezoekers