voeding en sporten

Moderators: Nadia, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SkyMarian

Berichten: 10248
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: De Liemers

voeding en sporten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-03 09:42

Ik was benieuwd of jullie letten op jullie voeding als jullie gaan sporten. Kan paardrijden zijn of iets anders. En dan met name om de soort voeding, de hoeveelheid en op welke tijdstippen???

kom maar met al jullie Vork gewoontes *LOL*


Picasso
Berichten: 6942
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Zevenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 13:39

Nee, ik let er niet speciaal op. Ik probeer zowiezo een beetje gezond te eten, met de nadruk op "probeer". Dat lukt dus niet altijd even goed Bloos

Elke

Berichten: 5883
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 23:15

sjakie schreef:
Ik was benieuwd of jullie letten op jullie voeding als jullie gaan sporten. Kan paardrijden zijn of iets anders. En dan met name om de soort voeding, de hoeveelheid en op welke tijdstippen???

kom maar met al jullie Vork gewoontes *LOL*


Ik doe ook nog aan turnen. Maar ik hoef dan niet speciaal op mijn voeding te letten. Wat ik wel doe is de maaltijd omdraaien Haha! . voor dat ik weg ga eet ik pudding of 2 boterhammen, en als ik terug kom eet ik nog macaronie (of wat de rest van de familie daarvoor heeft gegeten, meestal wordt dat friet Vingers aflikken ) Want als ik voor het turnen eet en ik moet kast springen of zo, dan is dat niet zoon fijn gevoel (denk aan Misselijk )

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 05:04

Als je, gericht op vetverbranding, gaat fietsen oid, kun je het beste van te voren niet ontbijten. De koolhydraten uit dat ontbijt stimuleren de productie van het hormoon insuline, dat het mobiliseren en verbranden enorm remt (30 tot 40 % minder vetverbranding).
Maar ja, als je zonder ontbijt op gaat duursporten zal je prestatievermogen meestal dalen, door het gebrek aan koolhydraten, waardoor je niet op de juiste intensiteit kunt trainen. Hier kun je echter wel op trainen om dit wel te kunnen.

Na ongeveer een uur trainen kun je trouwens dan wel weer iets eten of drinken, omdat het hormoon adrenaline dan actiever zal zijn, en de insulinespiegel niet of nauwelijks meer stijgt door koolhydraatinname.

SkyMarian

Berichten: 10248
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: De Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-03 16:13

maaike van de vis schreef:
Als je, gericht op vetverbranding, gaat fietsen oid, kun je het beste van te voren niet ontbijten. De koolhydraten uit dat ontbijt stimuleren de productie van het hormoon insuline, dat het mobiliseren en verbranden enorm remt (30 tot 40 % minder vetverbranding).
Maar ja, als je zonder ontbijt op gaat duursporten zal je prestatievermogen meestal dalen, door het gebrek aan koolhydraten, waardoor je niet op de juiste intensiteit kunt trainen. Hier kun je echter wel op trainen om dit wel te kunnen.

Na ongeveer een uur trainen kun je trouwens dan wel weer iets eten of drinken, omdat het hormoon adrenaline dan actiever zal zijn, en de insulinespiegel niet of nauwelijks meer stijgt door koolhydraatinname.


Niet ontbijten is altijd slecht. Zeker als je gaat sporten!!!
Trainen op vetverbranding heeft met de intensiteit van sporten te maken, niet met het gene wat je van te voren hebt gegeten!!!

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-03 10:00

Ik zeg ook niet dat niet ontbijten goed is in normale omstandigheden, maar het is wel degelijk bewezen dat dit invloed heeft op de vetverbranding, omdat de productie van insuline door de koolhydraten wordt gestimuleerd, wat de vetverbranding remt.
Voor een optimale vetverbranding kun je dus het beste 's ochtends voor het ontbijt trainen, of enkele uren nadat je gegeten hebt.

Trainen op vetverbranding heeft natuurlijk ook met intensiteit te maken. Te lage intensiteit heeft weinig zin, maar bij te hoge intensiteit neemt de vetverbranding ook af. De optimale trainingsintensiviteit voor vetverbranding is 70-75% van de maximale hartfrequentie.

SkyMarian

Berichten: 10248
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: De Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-03 18:09

Het is voor je lichaam effectiever om koolhydraten te verbranden dan vet. (kost minder zuurstof). Je lijf zal dus ook als eerste koolhydraten aanspreken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anvt_xx, GoogleAdsense, irisssssje, lianne484, r0bijn, Regenpier, Tivoli, xColorCross, Yahoo, Zooist en 18 bezoekers