Dorine-koekjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Dorine-koekjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-03 12:22

Hey,

voor de liefhebbers, volgt hier het recept van de koekjes die ik naar Dorine gestuurd had.

Ingedriënten:

300 g boter (of margarine)
350 g suiker
3 à 4 eieren (afhankelijk van de grootte)
35 g vanillesuiker
505 g bloem
rozijnen, geconfijt fruit, noten, ... om te versieren (hoeft niet)


Bereidingswijze:

*Verwarm je hetelucht oven voor op 180°C.
*Boter volledig laten smelten en beetje laten afkoelen.
*Boter, suiker, eieren, vanillesuiker en bloem in de keukenrobot doen en laten mengen tot een glad deeg. (Als je geen keukenrobot doet kan je het ook doen met een grote kom en een mixer. Met de hand zou je ook kunnen proberen, maar het is wel zwaar en let op voor klonters. Doe dan eerst de boter met eieren en suiker en pas dan de bloem er beetje per beetje bij.)
*Bakplaten bedekken met bakpapier.
*Het deeg met behulp van twee soeplepels in hoopjes erop leggen (ruimte tussen laten, het deeg loopt normaal gezien nog wat uit!!) en eventueel versieren.
*23 min in voorverwarmde hetelucht oven op 180°C laten bakken
*Uit de oven halen, even laten afkoelen op de bakplaat.
*Van de bakplaat halen en op een rooster leggen, zo verder laten afkoelen.

In een blikken trommel kan je deze koekjes erg lang bewaren zonder dat ze te zacht worden.

Ook wel even vermelden dat het een recept is dat mijn moeder jaaaaaaaaaren en jaaaaaaaaren geleden uit een kleutertijdschrift gehaald heeft en dat ze het in de loop der jaren geperfectioneerd heeft, alle eer komt dus aan mijn mammie toe.
Ik ken ook niemand die ze niet lekker vindt, dus ze zijn een gegarandeerd succes. Party!!


Smakelijk!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 15:26

Zal vandeweek ff wat ingredienten in huis halen, we zijn hier echte vreetzakken en verslaafd aan koekjes (vooral mijn broertje Tong uitsteken) dus ik kan er wel goed aan doen een paar te bakken denk ik Haha!