Zelf ijs maken

Moderators: Nadia, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Missy

Zelf ijs maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-03 18:50

In de boodschappen (maandelijks blad van de Dekamarkt) stond een recept waarmee je zelf ijs kon maken. Ik heb dat vnadaag uitgeprobeerd en het is lekker!! Vingers aflikken Kwijl
Hier het recept.

Bananen-chocoladeijs

Nodig:
1 sinaasappel
60 g pure chocolade
400 g rijpe bananen (zonder schil)
125 g poedersuiker
3 eetl. rum
3 dl slagroom

Bereiding
Pers de sinasappel. Rasp de chocolade grof. Pureer de bananen met de poedersuiker, sanaasappelsap en rum. Klop de slagroom lobbig, dus niet helemaal stijf. Schep de bananen ect. puree door de slagroom. Spatel de geraspte chocolade erdoor.
Het mengsel in een lage diepvriesbak doen en goed afdekken. Minimaal 4 uur in de diepvries.

Ik heb wel wat dingen verandert, in de boodschappen staat namelijk dit recept als nagerecht. Om het als nagerecht te serveren moet je er nog bij hebben: Ananasplakken en meer gerespte chocolade. Gewoon het ijs op een bord doen, plak ananas erbij en wat geraspte chocolade erbij. Dat was mij net iets teveel werk want dat raspen van de chocola is me toch een @%#$werk Bloos

Eet smakelijk!

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 18:54

hhm lijkt mij heel lekker, als ik eens zin heb om het temaken zal ik het eens doen Knipoog

A dreamer is one who can only find his way by moonlight, and his punishment is that he sees the dawn before the rest of the world

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie