Mjammie, slaaaaaaaa! Konijntjesrecepten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Mjammie, slaaaaaaaa! Konijntjesrecepten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-03 14:57

Ik eet dus graag sla... t is gezond, snel, makkelijk en weinig calorieen. Wat wil een mens nog meer!?
Een lekker receptje is:
Benodigheden:
* zak gemengde sla
* 2 of meer eieren
* tomaten
* paprika
* pijnboompitten
* walnoten
* doosje spekjes (magere natuurlijk!)
* dressing

Gooi de sla in een bak, en zet meteen de eieren op in t water. Ondertussen kraak je de walnoten (hoe meer hoe beter!), was en snij je paprika en tomaten in kleine stukjes en bak je de spekjes hard. Als de eieren flink hard zijn laat je ze schrikken in t koude water en pel je ze onder water af zodat ze afkoelen. Alles door mekaar mixen, en de pijnboompitten toevoegen en wat dressing erover heen gieten. Eet smakelijk!! Lekker met warm stokbrood en een stukje brie.

Ander recept:

* klein kropje sla
* voorgekookte krieltjes
* blikje tonijn op olie
* sperzieboontjes (vers of uit pot/blik)
* spekjes
* eieren
* tomaat
* mayonaise

Zet de eieren op om te koken en bak ondertussen ook de spekjes. Laat de krieltjes en boontjes goed uitlekken zodat ze niet te nat zijn. Gooi ze in je slabak, en doe er de tonijn uit blik met olie bij. De olie niet afgieten! Mix dit alvast wat door mekaar, en probeer met een mes of vork de krieltjes wat kleiner te maken. Je kan er wat blaadjes sla aan toevoegen, maar niet teveel. Als de eieren klaar zijn laat je ze schrikken onder koud water, en pel je ze onder water af. De tomaat snij je ook in kleine stukjes, net als de eieren, en die doe je samen met de spekjes in de bak erbij. Een of meerdere eetlepels mayonaise maken het geheel tot een wat smeuige maar heerlijke salade! Lekker met warm stokbrood of een soepje!


Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 21:59

K snap alleen niet waarom je magere spekjes neemt als je wel walnoten erin doet.. Want walnoten zijn super vet!!

Haha!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 02:22

Nou... gewoon ... omdat het lekker is ? Maar hoe kom je in vredesnaam aan pijnboompitten Haha!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 17:45

Ik ben ook zo'n salade mens. Ook als extra naast de groenten, in totaal eet ik denk ik 3 keer per week een salade.

Standaard gaat er bij mij in:

- Zakje gemengde salade
- Komkommer
- Cherry-tomaatjes
- Feta
- Pijnboompitjes
- Hard gekookt eitje
- Wat van die knapperige dingetjes met uitjes waarvan ik de naam niet meer weet.... Frusty
- Basalmico-azijn erover

Af en toe vervang ik het eitje door wat magere, droge spekjes.

lageveld schreef:
Maar hoe kom je in vredesnaam aan pijnboompitten?


Gewoon, bij de AH in een doosje, in zakjes op de markt.... Haha!

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 18:08

Ik vind salades ook altijd heeerlijk met tonijn op water uit blik...mjammie

Het leven is een gebakje!

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 22:50

Vooral dat eerste recept ziet er erg goed uit!

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 14:49

Ik ben dol op sla! Die pakken slamix uit de supermarkt zijn ook super goed! Ik bedoel die pakken waarin dressing, croutons en nog 2 zakjes versiersels zitten, hmmm!

Wat ik een supersalade vindt is Mexican Salade.

Je hebt nodig: Ijsberg sla, tomaat in stukjes, rundergehakt, tacokruiden, tacochips, mais, azijn, geraspte kaas

Bak het gehakt rul met een hoop tacokruiden (het moet lekker pittig zijn). Maak intussen de sla met tomaat en mais aan met een klein beetje azijn. Verkruimel de tacochips en meng die met het gehakt door de sla. Garneer de sla met kaas. Ik weet het, het klinkt vreselijk en ziet er niet uit, maar lekker!!!!!!!!!!!!!!!

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 18:53

getsie idd konijnevoer!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers