[HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tallout

Re: Wij gaan voor strak in ons badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 09:32

Okay, komt ie dan!

Ik ben 1.68 cm, en weeg +/- 74 kg. Een streefgewicht heb ik niet echt, als het plaatje maar goed is, maar als ik er eentje op moet geven zou ik zeggen rond de 65 kilo. Mijn eetpatroon is heel erg slecht, ik ontbijt bijvoorbeeld al nooit en lunch sla ik vaak ook over. Water drinken is iets wat bij mij erg goed gaat, ik heb daar niet zo gek veel moeite mee :). Ik schijn al heel erg afgevallen te zijn, steeds meer mensen zeggen het tegen me. Volgens de wii-fit ben ik ook al 9kg kwijt sinds oktober/november 2008, dus hopen dat het goed blijft gaan.

Mijn eetpatroon is ongeveer dit:
O: -
T: Liga
L: - of salade/één broodje
T: Liga
A: Maakt mijn mama nog voor me.. Is dus redelijk verschillend maar vaak wel gezond.
T: Heel verschillend, soms niets, soms een bakje chips oid alhoewel dat de laatste tijd meer niets is.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 09:39

Ik ben geen deskundige oid, maar 1 ding weet ik zeker!
Dat ontbijt en die lunch moet je echt veranderen ;) Het is belangrijk regelmatig te eten, vooral de drie grootste maaltijden van de dag (onbijt, lunch en diner) zijn erg belangrijk.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 09:44

Ja, dat weet ik ook wel. Het probleem is dat ik 's ochtend gewoon echt geen hap door m'n keel krijg. Cornflakes e.d. ook al geprobeerd maar dat werkt ook niet :+. Héeeeel soms wil ik nog wel eens wat eten, maar 9 van de 10 keer niet :+. Ik moet dat ook echt veranderen, ben er wel mee bezig in ieder geval. De lunch gaat in ieder geval al stukken en stukken beter. Als ik lunch valt dat tussendoortje voor mij ook weg trouwens, dan zit ik prop en propvol tot het avondeten :+.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 09:58

Hee allemaal!

Ik kom me ook even melden. Zit nu tot december in Zuid Afrika voor stage en het is hier nu winter, maar met de zomer in aantocht moet er toch echt wel wat af!

wat info:

22jaar, 1.65m?, ongeveer 72kg, momenteel sport ik hier eigenlijk helemaal niet ( in tegenstelling tot de 2/3 paarden die ik hiervoor per dag reed ) maar daar gaat wel verandering in komen binnenkort! het doel is te gaan hardlopen.

verder eet ik redelijk gezond:

O: joghurt met muesli
t: appel
l: 2 broodjes en een cup a soup
t: verschilt, vooral na werk wil het hier nog wel eens fout gaan..
a: verschilt heel erg, ook hier zijn nog goeie punten te halen ( maar het eten hier is zo lekker, en uiteten goedkoop! )
t: meestal niks

Wat eten jullie vooral 's avonds? ik eet geen vlees dus dat scheelt al weer maar ben wel erg gek op pasta enz!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:00

Ohja! Helemaal vergeten, ik loop ook nog hard. Ik ga in september meedoen met de damloop!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:05

dam tot dam loop wil ik ooit nog eens gaan doen. Maar voorlopig nog niet. Dat hou ik echt nog niet vol!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:05

Ik ben lekker vrij vandaag en ga zo eens naar stal. Eerst even een paar broodjes eten.

Altijd als we een nieuw topic openen melden zich ineens een heleboel nieuwe mensen aan. Jullie zijn welkom hoor, maar in dit topic gaat het om op een gezonde manier afvallen. Dus goed en vooral ook voldoende eten (3 maaltijden, 3 verantwoorde tussendoortjes) en voldoende (maar niet overdreven veel) sporten. Zeker voor meiden die nog in de groei (lengte natuurlijk) zijn. Ik zie alweer allerlei ongezonde schema's voorbij komen. In dit topic wordt je voorzien van tips om dat te verbeteren, soms op een erg duidelijke manier. Wil je dat niet horen, dan hierbij alvast de tip om je dan niet hier aan te melden. ;)

Lin88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:07

Goedemorgen allemaal.

Gisteren heb ik een nette dag gehad.

Hierbij mijn dagplanning:
Ontbijt: Schaaltjes Yoghurt & glas verse sinaasappelsap.
Middag: 2 bruine broodjes met kipfilet en kaas.
Avond: Nasi met verse nasi groenten.

Voor de rest drink ik 1,5 tot 2 liter water of thee.
Beweging: 1 uur paardrijden & 1 uur wandelen met mijn jaarling.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:09

Imre schreef:
Zeker voor meiden die nog in de groei (lengte natuurlijk) zijn.

:= :D

Ik heb gisteren wel weer genoeg beweging gehad. Eerst nog even naar de sportschool geweest en op de crosstrainer en loopband geweest. Daarna 250 pakjes hooi opgeladen en in de schuur gepakt en nog 80 pakjes opgeladen. :+
Zonet boodschappen gedaan, straks de trailer halen, de hele boel inpakken en op naar Aalten :):)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:10

Welkom allemaal.

Statice, ik vind je dag te mager. De basis is goed, maar ik mis je tussendoortjes. :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:10

Statice, dat is echt VEEL te weinig om een hele dag op te leven. Lees de openingspost van dit topic eens door om te zien wat een gezonde dagplanning is en hoeveel ckal je per dag nodig hebt.

Wendy, heel erg veel plezier!!! Hoe ging het springen eigenlijk deze week?

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:11

Ik weet niet Imre of jouw opmerking ook op mij sloeg, maar ik ben al een tijdje bezig en probeer gewoon door gezond te eten ( en straks een poging te gaan doen tot wat hardlopen een paar keer per week ) rustig aan misschien wat af te vallen.

Ik had dit topic nog niet eerder gezien ( zit ook niet zo veel op bokt ) maar het is altijd fijn om ervaringen en tips uit te wisselen!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:12

Is een algemene opmerking Marleen, Imre spreekt uit ervaring. ;)

Om op je vraag in te gaan: ik eet 's avonds groentes, vlees, salades, soep, pizzatje op z'n tijd.. Van alles eigenlijk. :D

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:12

Nee hoor Marleen, was meer in het algemeen. Over jouw schema valt nog niet zoveel te zeggen omdat hij nog incompleet is.

Eva was me al voor. We spreken inderdaad uit ervaring. :D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:13

Imre schreef:
Wendy, heel erg veel plezier!!! Hoe ging het springen eigenlijk deze week?

Goed, zolang ik de hindernis eerst drie keer in stap neem :D Daarna kan ik drie passen ervoor aandraven en erover, heo eerder ik ga draven, hoe eerder ze in de ankers gaat >;)

Ik heb bij de dietiste een weekmenu meegekregen. Meer yoghurt (met wat muesli) eten (ik drink geen melk namelijk) en richting de 1800 kalorieen. Verder ben ik al aardig op weg. Geen chocoladehagelslag meer, minder vruchtenhagel en meer fruit.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:14

Hahaha nou Eva, daar ben ik heel blij mee. :+

Wow, wat veel nieuwkomers! Welkom allemaal.

Lin88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:15

@ sokje87: Dat is dus mijn probleem. "Normaal" eet ik zelfs 's ochtends niets. Ik heb eigelijk nooit honger en ook nooit een vol gevoel. Ik kan dus een hele dag niets eten zonder dat ik het merk. Maar kan ook heel veel eten zonder iets te voelen.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:15

Ok nee even duidelijk maken dat ik niet een of andere tiener geval ben dat in 1 week tijd bikini proof wil zijn!

maar zetten jullie gewoon je dagelijkse schema hier op? en dan samen kijken of het goed is?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:16

welkom aan de nieuwe
marleen, dat mag je idd doen. Niet iedereen dumpt het hier neer zoals ik bijvoorbeeld maar de meeste wel.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:18

Ik ga naar school, even mijn cijfers ophalen. Ik ben zo opgelucht, dat ik gewoon over ben!

doei ;)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:19

Statice schreef:
@ sokje87: Dat is dus mijn probleem. "Normaal" eet ik zelfs 's ochtends niets. Ik heb eigelijk nooit honger en ook nooit een vol gevoel. Ik kan dus een hele dag niets eten zonder dat ik het merk. Maar kan ook heel veel eten zonder iets te voelen.

Dan is het dus zaak om daar regelmaat in te brengen. Maak je borst maar nat: dat is erg moeilijk. Als je normaal zo onregelmatig eet is het schema wat je vandaag hebt gepost goed om mee te beginnen. Probeer dat eerst eens een week of 3 vol te houden. :)

marleeniej schreef:
Ok nee even duidelijk maken dat ik niet een of andere tiener geval ben dat in 1 week tijd bikini proof wil zijn!

maar zetten jullie gewoon je dagelijkse schema hier op? en dan samen kijken of het goed is?

Ik post bijna dagelijks mijn schema ja, hoewel ik niet zoveel sturing nodig heb. :D Maar dat is hier wel de regel, dan kunnen we elkaar helpen. :j

Kim: Gefeliciteerd!

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:21

HAI,

Ik prop mezelf er ook tussen :D

Ben 1.62/4 zo ong en weeg, ong 60, mijn streefgewicht is denk ik toch wel 48 en in iedergeval 50 kilo.
Mijn eetpatroon verschilt van de ene keer goed en gezond naar niet veel maar redelijk gezond, daarbij sport ik niet zo heel fanatiek maar ben ik wel vaak buiten bezig.

Ontbijt: yogurht met brinta, of melk met cornflakes
lunch: drie broodjes met beleg. Vaak worst of kaas.
tussendoor: vaak niks of een beetje chips.
Avondeten: dat verschilt, maar ik probeer er altijd wel wat groente bij te doen.
tussendoor: heel af en toe bakje chips of als we weg zijn wat bittergarnituur.

marleeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:21

volgens mij helpt dat wel, iig voor mij; als ik het opschrijf denk je toch iets meer na voor je iets ongezonds op eet.

mijn schema van gister:

0: 1 geroosterde boterham en een glas mango sap
t: 1 appel
l: 2 broodjes met kaas en tomaat en sla en een cup a soup
t: bakje joghurt met muesli
a: 3/4 pizza

ik zit nu aan de antibiotica omdat ik een of andere vreemde bacterie heb opgelopen ( lang leve afrika ) en mag daardoor geen zuivel producten 2 uur rond mn medicijnen.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:30

K_im schreef:
dam tot dam loop wil ik ooit nog eens gaan doen. Maar voorlopig nog niet. Dat hou ik echt nog niet vol!

Ik ga nu ook de 4EM lopen, ivm mijn knieën, opnieuw opbouwen en het volzitten van de 10 :P.
Volgend jaar wil ik best de 10EM gaan doen :j.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:37

Heey meiden :*

@Nameless, ik ben het helemaal met Patricia eens :)
@Kim, heeft vast heerlijk geslapen inderdaad, zo’n lekker schoon bed :D En vaak val je in het begin veel af. Dat is niet erg denk ik. Op ten duur stabiliseert je lichaam en val je gelijkmatig af. Gefeliciteerd nog trouwens :D :*
@AngelsDitch, welkom! :)
@Katia, (ohh ik verwacht je elk moment hier meid, word SUPER :+: ) dat zegt mijn diëtiste ook. Aardappelen/rijst zitten in andere categorie dan groente :j
@Blesje, Spannend meid, heel veel succes!
@Patricia, dat zei mijn moeder vanmorgen ook.. dacht eerst dat het grapje was.. Maar waar is hij aan overleden? Leuk dat Remy als showpaard speelt! :D
@Eva, je beschrijft het juiste, ik dacht ook altijd dat hij er altijd was zeg maar..
@Sizzy, succes vandaag! :* Ik duim ook voor je! En wouw je hebt weer zo’n nette planning! :D
@Helga, veel plezier op de camping! :D
@Barramundi super cadeau :D
@Sanne, wouw sportief van je meid!! (Ik lag toen nog op 1 oor…)
@Chantal___ welkom! :) Wat heb je een leuke avatar :D. Ik herken je probleem een beetje met ’s morgens niet kunnen eten (heb een maagbandje, ’s morgens blijft alles zowat hangen zeg maar). Je kan best proberen anders om een glaasje drinkontbijt te nemen, en zo langzaam op te bouwen :)
@SanneS, netjes hoor meid zoveel afgevallen :D Hopelijk is je verslag goed!
@marleeniej, welkom :)
@Wendy, helpt idd het beste om langzaam je eetschema anders te maken. Het is iets wat je moet kunnen volhouden en je leven lang zeg maar.
@marcha1987, welkom. :)