Wat is een calorie-arm, maar vullend tussendoortje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Wat is een calorie-arm, maar vullend tussendoortje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:36

Je moet sla een beetje aankleden met bijvoorbeeld wat olijfolie. Vet vult. En in tegenstelling tot wat veel mensen denken heb je wel degelijk vet nodig, juist ook om je metabolisme hoog te houden. Daarom is het bv ook niet erg om een handje (ongezouten) nootjes tussendoor te eten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:51

Voor morgen weer lekker wortel geraspt en wat rozijntjes erdoor.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 00:17

Paula schreef:
Ik snap echt niet hoe je maar aan de 1000 kcal per dag kunt komen... Als ik normaal eet (en mij al inhoud met hoeveelheden) zit ik al minimaal aan de 1800 kcal, zonder tussendoortjes. Ik eet gewoon enorme porties voor wat ik hier lees volgens mij. Meeste kcal krijg ik binnen door het brood.

van brood wordt je dik of is dat niet waar?
ik eet daarom cracottes maar lees nu dat dat ook niet goed is.. net als de aspartaam die in de optimel en colalight zit, zo val ik nooit af.. |(

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 08:05

Dat is het slechtste wat je kunt doen geen brood meer eten..
In brood zitten juist voedingsstoffen die je nodig hebt en waar je "vol" van raakt. Natuurlijk is "teveel" ook niet goed maar teveel is nooit goed :)

snoebelke8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:33

Mmm ik zie hier veel lekkere dingen voorbij komen maar ook zeker veel dingen die super slecht zijn!
Likkepot is echt misschien wel het meest ongezonde wat je op je brood kunt doen, het is hetzelfde als volvette pate! Ook tussendoortjes als een stukje kaas zijn echt super vet en van 1 blokje zit je echt niet vol. Als je echt trek hebt eet dan een plakje roggebrood met hutekase of magere smeerkaas inderdaad. Ook rookvlees, ham en kipfilet zijn gezonde keuzes. Je kunt dit beleg wat meer smaak geven door er wat mosterd bij te doen. Je zult nooit een verzadigd gevoel krijgen van koek of wat dan ook. Dat zit dit vol met suikers die je suikerspiegel een oppepper geven die daarna weer als een speer naar beneden gaat.

Voor de mensen die hier bewust zo weinig eten omdat ze af willen vallen, dat gaat nooit gebeuren op deze manier. Hoe minder je eet des te meer je lichaam in rust gaat en niets meer gaat verbranden. Als jij je lichaam dagelijks vaak genoeg 'verantwoord' eten aanbied wordt dit veel sneller verbrand. Dus zorg dat je dagelijks genoeg vezels, calcium en vitaminen binnenkrijgt om die motor draaiende te houden!

Let ook op met het gebruik van zoetjes (en light producten), niet alles is beter omdat er minder calorieën inzitten! Als je lichaam zoetstof binnenkrijgt wordt er wel insuline aangemaakt omdat het lichaam denkt dat er suiker binnenkomt. Aangezien dit niet zo is raakt het lichaam van slag en is de kans groot dat je hierna alsnog zin krijgt in iets zoets omdat je lichaam dat aangeeft. Hiernaast is het nemen van zoveel zoetstof gewoonweg slecht voor je lichaam.

Dus heb je echt honger eet iets echts zoals een boterham/cracker met verantwoord beleg, hier zitten vaak even veel calorieën is als in zo een vervangende koek. Heb je snaai zin, pak fruit, magere yoghurt of iets in die trant

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:39

Snoebelke, ik drink minimaal 4 koppen thee op een dag en vind het zonder suiker/zoetjes echt niet te drinken... Is het nou zo slecht dat ik 4/5 koppen thee met elk 2 zoetjes drink??
Ben wel benieuwd.. Heb nooit geweten wat jij zegt...

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:51

@snoebelke: ik ddacht dus ook altijd dat likkepot megavet was.
Maar als je op het etiket kijkt, zie je dat er "maar 9%" vet in zit, veeel minder dan de meeste belegsoorten... :)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 11:58

Snoebelke: Dankje voor je advies,, daar heb ik wel wat aan :P
Maar is bruin bood ook beter als wit brood?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:59

Ja natuurlijk, minder calorieën en het vult veel beter.

Sowieso is het onzin dat je van brood dik wordt, je wordt dik van te veel en te vet eten.

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:00

Ik heb wel eens gelezen dat je volgens het Voedingsbureau 6 boterhammenen ik weet niet hoeveel aardappelen per dag zou "moeten" eten.
Is er hier iemand die dat weg krijgt? :)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:12

Ik eet er gemiddeld zes op een dag, als ik moet werken zelfs 8 (kantoorbaan ;)) en als ontbijt eet ik geen brood.

Ik ben ook niet te zwaar, maar heb me ivm sport wel beziggehouden met (gezonde) voeding.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:14

Ik eet 2 boterhammen op een dag.... Vroeger kwam ik wel op 6 boterhammen op een dag. Maar tegenwoordig ontbijt is met magere yoghurt en muesli. En ben ik qua lunch van 4 naar 2 boterhammen overgestapt :)

En wit en bruin brood maakt qua calorieen geloof ik niks uit?? Het enige wat is, is dat bruin brood veel beter vult als wit brood... Volkoren vult natuurlijk het beste maar dat krijg ik niet weg :P

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:14

Poeh, bij mij mag er zeker wel wat af, maar ik eet eerder te weinig dan te veel.
Voel me al ongelukkig bij het idee dat ik zoveel zou moeten eten, vooral de aardappelen...

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:18

Ik eet ook meestal 2 boterhammen perdag. wel bruin nooit wit.
Soms eet ik ook geen

Ik voel me ook ongelukkig als ik veel heb gegeten, raar is dat.

Vroeger at ik 2 zakken chips per week op in me eentje en veel koekjes
Nu is gelukkig minder geworden geen chips meer en koekjes zo nu en dan

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:25

amanda2 schreef:
Poeh, bij mij mag er zeker wel wat af, maar ik eet eerder te weinig dan te veel.
Voel me al ongelukkig bij het idee dat ik zoveel zou moeten eten, vooral de aardappelen...

Volgens mij is dat het gewicht na het koken. 200 gram droge pasta is namelijk echt veel :D.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:27

amanda2 schreef:
Ik heb wel eens gelezen dat je volgens het Voedingsbureau 6 boterhammenen ik weet niet hoeveel aardappelen per dag zou "moeten" eten.
Is er hier iemand die dat weg krijgt? :)

Ja ik met gemak, vind het juist enorm weinig. Die aardappels vullen nog wel, daar heb ik wel genoeg aan, maar die boterhammen dat is nog geen bodempje. Zit met gemak aan 12 per dag.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:45

Ik haal ook lang de 1000cal. niet hoor. ;)

Ik eet smorgens een cracotte met een dun laagje pindakaas of suikervrije hagelslag.
Smiddags 2 cracottes met een beetje choladepasta.
Sávonds eet ik ook echt niet veel met het avondeten, omdat ik het gewoon niet lekker vind.(lees: 1 halve gekookte aardappel, mini gehaktbal en 2 bloemkool 'kroosjes')

en tussendoor eet ik altijd worteltjes.
Soms ook appel.

En ik ben toch echt de slankste niet. :=
Maar ik beweeg heel weinig..

Wat ik ook vaak eet in het weekend, zelf popcorn poffen en (als het nog warm is) er vloeibare zoetstof over heen doen.
Lekker zoete popcorn en best weinig calorien. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:48

Als je het topic doorleest is er geloof ik allang uitgelegd waarom je als je zo weinig eet niet veel zult afvallen maar zelfs kan aankomen. (Of was dat in een ander topic?) Daarbij is het gewoon ongezond en krijg je lang niet al je voedingsstoffen binnen..

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:48

Erg is dat he?

Ik eet al niet veel, snoep heel matig.
Als je dan zou willen afvallen, het je al de "luxe" niet dat de kilo's er met wat minder snoepen afvliegen.

Ik beweeg ook elke dag en weet niet waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om meer te sporten.

Het kán allemaal beter, maarminder makkelijk dan wanneer je elke dag n zak chips eet en zittend werk hebt. ^)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:52

WildWings schreef:
Als je het topic doorleest is er geloof ik allang uitgelegd waarom je als je zo weinig eet niet veel zult afvallen maar zelfs kan aankomen. (Of was dat in een ander topic?) Daarbij is het gewoon ongezond en krijg je lang niet al je voedingsstoffen binnen..

Ik heb het hele topic gelezen. ;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:54

an te weinig eten wordt je ook dik, ik kreeg van de dietiste op mijn flikker dat ik veel te weinig at.
Brood is juist goed,veel bet er dan welke cracker dan ook. Je wordt hooguit dik van wat je erop smeert.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:05

Lisann__ schreef:
WildWings schreef:

Ik heb het hele topic gelezen. ;)

Nou sorry hoor maar je bent echt wel slank... Heb ff je hyves gecheckt.
En let op hoor dat je niet veel te weinig gaat eten..
Ben je niet moe aan het eind van de dag?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:28

Weinig eten is net zo slecht als te veel eten, zo simpel is het. :)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:24

Yonker schreef:
Nou sorry hoor maar je bent echt wel slank... Heb ff je hyves gecheckt.
En let op hoor dat je niet veel te weinig gaat eten..
Ben je niet moe aan het eind van de dag?

Op hyves zet ik natuurlijk alleen de foto's ik slank lijk. :=
Maar geloof me, ik heb echt wel een speklaag. ;)

Nee ik ben helemaal niet moe aan de einde van de dag.
Ik beweeg echt vrijwel amper om een dag dus ik verbrand niets.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 17:47

Kijk en als je wilt afvallen is dat dus het punt waar je aan moet werken natuurlijk. Je kan wel minder gaan eten maar als je niet beweegt helpt zelfs dat niet..