wat eten jullie altijd (of vaak)met kerstmis???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marouska

Berichten: 595
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: zwolle

wat eten jullie altijd (of vaak)met kerstmis???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-02 19:21

Ik weet t, ben een beetje vroeg, maar wat eten jullie altijd met kerstmis Haha! ??
wij gaan vaak op kerstavond gourmetten met gewoon onze familie Vingers aflikken .
Op eerste kerstdag gaan we dan naar mn ene opa en oma en houden we een koud- warmbuffet, met verschillende hapjes en salades! (vaak wat ik niet lust) en soep Vingers aflikken .
de andere dag eten we bij mn andere opa en oma en gaan we gewoon wat met zn allen eten en doen! ik vind het altijd heel gezellig!
Dus wat eten jullie met kerstmis???? *LOL*

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 19:25

Eerste kerstdag is het bij ons vaak Gourmetten, mede doordat mijn oma op die dag jarig is en we vaak niet zoveel tijd hebben om er een giga feestmaal van te maken ( hoewel gourmetten natuurlijk wel een feestmaal is.. Knipoog )

En op tweede kerstdag altijd een kalkoen.. Jummie Vingers aflikken Echt lekker hoor, mijn moeder kan het super klaarmaken Vingers aflikken Krijg er nu al trek in.. Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 20:02

Wij eten altijd Truthahn (kalkoen) met knödel en Rotkraut (rode kool). Typisch duits maar ik ben ben kerst dan ook altijd in Duitsland. Dit gerecht eten we altijd op 2e kerstdag trouwens, maar meestal de dagen ernaa ook nog omdat mijn oma en tante altijd voor een heel weeshuis koken Haha! Op 1e kerstdag even we Hänchen+Pommes (kip en patat) klinkt heel simpel, is het ook wel maar de kip halen we in een heel klein dorpje waar ze zoooo lekker zijn!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 20:12

Eerste kerstdag gourmetten wij altijd met mijn moeders familie, en tweede kerstdag bij mijn vaders familie meestal gewoon wat toastjes ofzow...

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 21:17

Kerstavond vier ik bij mijn ouders en vroeger bij mijn oma, maar die is al een aantal jaren overleden. We eten meestal iets wild-igs, dus eend of haas ofzo. Ben er zelf niet echt gek op, maar met alles wat er omheen gegeten wordt is het lekker. Ernaast dus cranberry-compote, stoofpeertjes, en nog groenten enzo. Verder staan er altijd linzen op tafel, soort smarties, maar dan ouderwets, in het groen, rood en zilver. En rum-paddestoeltjes. Het hoedje is gemaakt van een smartie (rood, natuurlijk) en het steeltje van suikerspul met daarin dus een beetje drank. En er is vast ook wel iets van een voorgerecht en toetje.

1e kerstdag en 2de kerstdag is afhankelijk van waar het gevierd wordt. 2de kerstdag heb ik het meestal zou enorm gehad met al het eten dat een boterham al genoeg is Haha!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 10:45

Toen ik nog thuis woonde gingen we ook altijd gourmetten.
Dit jaar komen de families van beide kanten bij ons, wij
gaan dus voor het eten zorgen.
We gaan een groot buffet maken met van alles en nog
wat, wel alles vegetarisch he Vork

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 22:44

Eerste kerstdag gourmetten bij mijn ouders en tweede kerstdag een traditioneel kerstdiner met kalkoen bij Vinz z'n ouders. Na 3,5 jaar vergeet mijn allerliefste schoonmoeder helaas meestal nog steeds dat kalkoen ook vlees is Frusty waardoor dat ding meestal per ongeluk voor mijn neus op tafel wordt gezet en van alle kanten ontleed Misselijk . Bovendien is mijn schoonzusje een 'slagersdochter' en vinden ze het dus allemaal belachelijk dat ik geen vlees eet en krijg ik meestal te horen dat ik een voorbeeld aan haar moet nemen Gaaaap , leuk, kerstmis...

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 10:30

Op 1e kerstdag meestal:
2 soorten soep, kalkoen, kip, rosti's, aardappelschijfjes en die ronde aardappeldingetjes uit de frituur, sperziebonen, stoofpeertjes en nog een groentesoort. En een nagerechtw at elke jaar anders is.

2e kerstdag gaan we meestal gourmetten

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 11:43

Carpaccio, zalm, meloen met ham, eendeborst, ree, haas, wildzwijn, gamba's.
Noem maar op, kan niet gek genoeg.

marouska

Berichten: 595
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-02 17:39

volgens mij gaat echt bijna iedereen gourmetten!k vind t heerlijk!en super gezellig!!!!met zn allen rond tafeL!!!! Vork

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-02 17:59

Oliebollen!!!

Bij ons is het altijd verschillend,helaas moeten mn ouders 1 kerstdag allebij werken,verder maken we nooit ver van te voren plannen,dus ik heb nog geen idee!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 16:15

Haha, wij gourmetten ook meestal 1 van de 2 kerstdagen! Ik vind het altijd heel gezellig en lekker! Tong uitsteken
De andere dag eten we uitgebreid, bijv. garnalentaartje ofzo als voorgerecht, met biefstuk of varkenshaasje en een lekker toetje.
Ik vind de sfeer vooral heel leuk, dan maakt het niet zoveel uit wat je eet (hoewel McDonaldsvoer me voor de kerst niet zo geweldig lijkt!)

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 20:00

Sjuimpje schreef:
Carpaccio, zalm, meloen met ham, eendeborst, ree, haas, wildzwijn, gamba's.
Noem maar op, kan niet gek genoeg.


Bij ons idem, we maken meestal iets van een aantal gangen met de meest uiteenlopende heerlijke gerechten. Meestal doen mijn moeder en ik het, is het te druk in de zaak dan staat Chantal in de keuken Haha!

2 jaar geleden hebben we ook eens zo'n Truthan Haha! in de oven klaar gemaakt. Knödel zijn trouwens echt yum Vingers aflikken

Ook, gebeurt het wel eens dat we dan uit gaan eten en dat vind ik persoonlijk ook wel heerlijk omdat je dan gewoon lekker niks hoeft te doen. Aangezien er hier een aantal heerlijk restaurants zijn die ook nog eens aparte gerechten serveren zit dat er wel in dit jaar Vork

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 22:40

Eerste kerstdag komen mijn oma en andere opa en oma altijd, en dan maken mijn ouders altijd heel een heel uitgebreid diner Haha! Meestal met iets van kip ofzo als hoofdgerecht.
Tweede kerstdag gaan we altijd gourmetten met een kennis. Met heel veel sausjes, groenten, fruit enz.
Heb nu alweer zin in Kerstmis Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 00:17

2 jaar geleden heb ik voor het kerstmenu gezorgd en dat was:

allerlei hapjes vooraf
kipmousse met tomatensaus
gevulde lamsbout met salade, groene groenten met pancetta, gebakken aardappels en knoflookkrieltjes
chocolade bombe
koffie met zelfgemaakte truffels

erg lekker, en ook veel werk

vorig jaar waren we met zijn 2en en hadden we
hapjes vooraf
gegrillde witlof met sherry
wildbouillon met madeira
citroenspoom
tournedos oid Bloos Nee dus!
/edit : ik kwam gisteren het menu tegen, het was dus gevulde kalkoenfilets met roomaardappeltjes, salade en haricots verts

gevulde perzik met mascarpone

allemaal op de bank, met een goed glas wijn!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 20-11-02 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 16:31

Gourmetten Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 12:36

Ik denk dat ik dit jaar ook ga voor simpel gourmetten@

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 12:39

Zoals half Nederland... gourmetten Haha! Vork

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 15:32

1e kerstdag is bij ons, zal wel een soort van buffet worden aangezien het ook een verlate sinterklaas is
2e kerstdag bij mijn schoonouders, waarschijnlijk gourmetten Haha!

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 14:04

wij eten altijd konijn Misselijk Misselijk Misselijk
echt zoooo goor.
daarom vragen mijn zus en ik altijd om een tartaatje:)):))
meestal eten we dat et gebakken aardappeltjes