Vlees eten. Hoe bewust ga jij daarmee om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Waar komt jouw vlees vandaag?

Ik eet geen vlees, ik ben bewust vegetarisch.
127 (24%)
Ik eet vlees en dat koop ik in de supermarkt. Ik koop zo goedkoop mogelijk. Kortom: vlees uit de bio-industrie.
173 (32%)
Ik eet vlees en koop biologisch vlees in de supermarkt.
146 (27%)
Ik eet vlees en koop dat bij een biologisch bedrijf.
47 (8%)
Ik eet vlees van eigen dieren en deze dieren hebben een perfect leven gehad.
35 (6%)

Totaal aantal stemmen: 528



Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 00:25

Ik haal mijn vlees voornamelijk bij de supermarkt, maar absoluut niet "alleen zo goedkoop mogelijk" en ook echt niet alleen "biologisch". Poll is imo dus niet helemaal compleet :).

Ik denk er verder nooit zo heel erg bij na, maar eet ook niet zo heel veel vlees. Varkensvlees vind ik over het algemeen niet lekker en gehakt word ik misselijk van. Blijft er sowieso al niet al te veel over. En als ik bij de vleesschappen sta en ik zie al die smerige vetranden of die peesjes enzo nog aan het vlees, word ik instant misselijk en ga ik weer zonder vlees naar huis en loop ik langs de visboer :').

Wild vind ik wel héél erg lekker, maar is niet heel best verkrijgbaar hier.
Boerderijen hebben we nauwelijks hier (ergens hartje randstad).

Wel eet ik heel erg graag biltong (Zuid Afrikaans gedroogd vlees), mijn vader haalt dan vlees, kruidt en marineert het en hangt het in zijn droogkast. Maar dat is vlees wat normaliter niet verkrijgbaar is, want hij moet het bestellen bij de slager. Weet niet precies om welk stuk het gaat, maar het is iig koe.

♥ Rewrite the Stars ♥


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Wistaire en 58 bezoekers