eff voor vegitariers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naomi_Youri

Berichten: 470
Geregistreerd: 04-08-01
Woonplaats: Roermond

eff voor vegitariers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-02 15:20

eff vraagje
welk vergitarisch vlees vinden jullie lekker
ik vindt die javaanse schijven heerlijk Vork Vingers aflikken
groetjes *LOL*

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 17:37

Hoi,

Ik vind de spinazieburger erg lekker en de braadworst

Het is trouwens vegetarisch ipv vergitarich

Lachen

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 19:34

Ik vind het allemaal net niks. De kaasdingen vind ik wel gaan en verder eet ik veel tofu. En ik eet ook vis dat scheelt weer.

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:35

ik vind het echt knap van jullie dat jullie geen vlees eten joh
ik zou flippe als ik mijn stukkie vlees nie krijg haha

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 21:26

tofu vind ik ook lekker, en alle burgers maakt niet uit vind ze allemaal wel lekker

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 23:27

Mais burger met gesmoten kaas! Vingers aflikken En verder vind ik de burger wel lekker. Maar dat nep vlees is niet te freten

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 11:16

Tja....bij mijn vader eet ik altijd vegetarisch, daar hebben ze van die hele lekkere schijven....het zijn geen groenteschijven, dat niet....volgens mij halen ze die bij AH....en tofu / tauge en ook vegetarische worstjes, mjammie!

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 13:36

vegtarische worstjes zijn wel lekker. Die burgers van AH eet ik ook vaak maar die smaken nergens naar.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 13:40

Vegetarisch gehakt bij de pasta, blokjes bij de rijst gerechten. Bitterballen van de AH zijn ook goed te eten, sommige van die burgers ook. Ik een geen rund en varkensvlees en vindt nu vele goede dingen in de vega vakken bij de AH.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 13:49

Citaat:
Vegetarisch gehakt bij de pasta


dat is idd wel lekker en die quorn blokjes ook wel

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 18:28

even voor de duidelijkheid .
een normale hollandse maaltijd is opgebouwt uit een maaltijd rond het stukje vlees
een vegetarische maaltijd bouw je op door alle producten die je nodig hebt te combineren .
dus b,v ,koolhydraten ,vetten ,vitaminen eiwitten en granen. heb je die allemaal dan is je maaltijd klaar.
dat vieze lapje dat jullie altijd als subsituut willen omdat je anders je maaltijd niet op kunt bouwen is meestal helemaal nergens voor nodig ,
Je eet dit alleen omdat je anders niet weet wat je dan moet eten .
Een beetje theorie kan nooit geen kwaad he .
Niet beledigend bedoeld hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 18:41

Ik ga voor mijn eigen tofu burgers.
Blokje tofu uit laten lekken
4 buine geroosterne boterhammen verkruimelen
2 grote scharreleieren
0,5 bakje verse indonesische kruiden [Conimex in verschillende smaken]
alles lekker door elkaar kneden en platte ballen van bakken. Je kunt het ook door de pasta doen of op de pizza.

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 01:13

Ik ben het een tijdje geweest, maar at geen mais burgers, spinazieburgers, vegetarische worstjes enz, alleen aardappels en groente, maar na een jaar ben ik er mee gekapt, want ik dacht, eigenlijk zijn die beesten toch al dood dus toen ging ik maar weer vlees eten

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 20:24

ilovehorses4ever schreef:
Ik ben het een tijdje geweest, maar at geen mais burgers, spinazieburgers, vegetarische worstjes enz, alleen aardappels en groente, maar na een jaar ben ik er mee gekapt, want ik dacht, eigenlijk zijn die beesten toch al dood dus toen ging ik maar weer vlees eten


Die BEESTEN worden vermoord omdat de klant een stukje vlees op hun bord wil hebben

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 23:29

vraagje naar aanleiding van de opmerking hier boven mij,(als je vegetarier bent)
draag jij leren schoenen , rijlaarzen , moet je dan ook niet doen want daarvoor worden ze dus ook vermoord, omdat de klant een paar mooie gebruiksvoorwerpen wil hebben

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-02 22:04

[quote="ineke"]even voor de duidelijkheid .
een normale hollandse maaltijd is opgebouwt uit een maaltijd rond het stukje vlees
een vegetarische maaltijd bouw je op door alle producten die je nodig hebt te combineren .

Je hebt helemaal gelijk, maar als je thuis de enige vegetarier bent en je pa moet voor iedereen wat koken is het errug moeilijk om voor 1 persoon je manier van koken heeleemaal om te gooien. Als ik altijd zelf zou koken zou ik het inderdaad anders doen, want heel eerlijk gezegd vind ik de meeste 'op vlees lijkende vervangers' niet bijzonder lekker ofzow...

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 15:25

wil ook wel vegi worden maar lust niks van quorn of alternative. mag trouwens ook niet van me ouders. ik eet dus niks van 'andere' producten. iemand tips?

YouKnowWho
Berichten: 790
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 22:46

Die balletjes zijn echt lekker en zo'n kaasschnitzel (met paneermeel natuurlijk)... mjammie!
Overigens nog een tip voor de vegetariërs onder ons: bak (kan in hetzelfde pannetje waar je je 'vlees' in maakt) een paar champions in de boter... je weet niet wat je proeft, zo lekker zijn ze! Eventueel nog een paprikaatje door doen, en tomaat, en een eitje... HEERLIJK gewoon!!

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-02 23:06

Even off-topic, maar zo lang niet iedereen vegatariër is heeft het in mijn ogen geen nut om geen vlees te eten..
Die beesten worden toch wel geslacht, en als niet genoeg mensen het vlees kopen, dan wordt het weggegooid zonder gebruikt te zijn, of zit ik nu helemaal fout?
Zo'n dier kan dan toch beter als eten dienen voor ons mensen, dan dat het onnuttig wordt weggegooid?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 01:06

Nee tuurlijk niet Verward Dan word er minder gekocht en dus minder geproduceert of wat er nadelig is is dat de prijzen omlaag gaan, maar rekenen maar dat het echt bveel scheelt al die vegetariers Lachen We eten ook thuis daarom minder vlees!

Josti

Berichten: 1534
Geregistreerd: 28-03-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:08

draumpje schreef:
vraagje naar aanleiding van de opmerking hier boven mij,(als je vegetarier bent)
draag jij leren schoenen , rijlaarzen , moet je dan ook niet doen want daarvoor worden ze dus ook vermoord, omdat de klant een paar mooie gebruiksvoorwerpen wil hebben

dat is niet waar, je vertelt mij niet dat een koe wordt geslacht om het leer. Koeien worden geslacht om het vlees, het leer/de huid is een bijproduct en tis maar beter om er iets van te maken dan het weg te gooien.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 10:26

Da's niet waar. Lang niet al het leer is geschikt om te verwerken. Het is al snel beschadigd, daarom wordt de huid van oude melkkoeien ook niet verwerkt op deze manier.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 13:37

xxdaffiexx schreef:
Even off-topic, maar zo lang niet iedereen vegatariër is heeft het in mijn ogen geen nut om geen vlees te eten..
Die beesten worden toch wel geslacht, en als niet genoeg mensen het vlees kopen, dan wordt het weggegooid zonder gebruikt te zijn, of zit ik nu helemaal fout?
Zo'n dier kan dan toch beter als eten dienen voor ons mensen, dan dat het onnuttig wordt weggegooid?


Onzin natuurlijk..!!!
De beesten worden gefokt om opgegeten te worden. Hoe minder vlees er gegeten wordt, hoe minder beesten er gefokt worden.
Jij doet net alsof die beesten er toch wel zijn, en dat je ze dan het beste maar kan opeten.
Maar als je ze niet eet, hoeven ze niet eens te bestáan..! En ik vind dat een dier beter niet kan bestaan, dan dat het wel bestaat en een k*tleven heeft.
Ik vind dat mensen niet eens per see vegetarisch hoeven te worden. Als iedereen iets minder vlees at, zou dat ook al superveel schelen (en gelukkig eten steeds meer mensen wat minder vaak vlees).

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-02 13:43

Je kan er ook op gaan letten waar je je vlees koopt.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 09:01

Ik vind alle vegetarische burgers wel lekker, ik eet ook geen vis.
moet nu wel allemaal pillen slikken want heb ijzer tekort daardoor maarja

ik vind dat iedereen zelf moet weten of hij/zij vegetarisch is!