Favoriet kookboek?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Favoriet kookboek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-02 14:49

Ik heb een enorme collectie kookboeken (1,5 meter boekenplank!) varierend van de Wannee voor klassieke Hollandse gerechten tot "A way in Accra" voro Amerikaanse gerechten met Afrikaanse ingredienten.

Maar mijn favorieten zijn:
- a way in Accra (ook uit nostalgische overwegingen)
- AH 12 maande koken
- good housekeeping illustrated cookbook
- de complete pastakeuken
- De Libanese keuken

en mijn Amerikaanse kookboeken die hele thema diners/lunches etc beschrijven, inclusief garnering, manier van serveren, ideeen voor uitnodigingen etc.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 15:20

Mijn favorieten:
- Indonesisch van A tot Z
- Het ingredienentenboek van AH

Vooral die laatste is zo'n lekker naslagwerk en ook nog lekkere recepten Haha!

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 15:32

Ik heb nog niet een favo kookboek maar ik wil snel het kookboek net als titel: Nigella (??) Bites of in het Nederlands Nigella Bijt ofzo Lachen Op tv maakt ze altijd van die heerlijke gerechten Vingers aflikken

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-02 16:25

De kookboeken van AH, eerst was er zo 'n serie met een boek over kip, eentje over vis, een met salades, rijst etc. Lekkere recepten!! Tong uitsteken
En ik hou erg van Indisch eten, dus ik heb ook een paar Indonesiche kookboeken, lekkerrrrr!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 00:53

Doet me denken aan dat grapje van Herman Finkers over een boek met de titel 'De Grote Trek': "een kookboek is dat". Haha!

Ik haal mijn recepten vooral van internet. Echte kookboeken heb ik niet, of je moet die kleine themaboekjes meetellen die je bij de V&D enzo haalt. Bij de Ikea hebben ze nu trouwens ook erg leuke kookboekjes.

leonie2000
Berichten: 59
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 15:50

Die van AH zijn ook heel leuk. Heb ook een kookboek van de naked chef staan ook hele lekkere dingen in.

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 16:11

Waar kan je dat kookboek van AH vinden? Het schijnt nogal in trek te zijn zo te zien Haha!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 16:36

Je hebt meerdere kookboeken van de AH en die kun je gewoon bij de AH kopen Knipoog Je hebt kleintjes, die zijn opgedeeld in 'vis' of 'spaans' ofzo. En je hebt 2 grote, 'Het ingredientenboek' en 'nieuwe kijk op koken'. Van deze 2 weet ik niet of je ze nog kan krijgen. Die andere in ieder geval wel, zag ze gisteren nog liggen Lachen

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 16:43

Aah, kijk eens aan. Strak plan Haha!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 16:59

Ik heb hele leuke boekjes van de AH, die een tijd geleden elke maand te koop waren van een ander land. Zo heb ik bijvoorbeeld "De Spaanse keuken", "De Franse Keuken", "De Griekse Keuken" en ga zo maar door. Ik weet niet precies hoeveel het er zijn, maar ze zijn erg leuk en er staan heerlijke gerechten in. Wat ook leuk is, is dat er naast recepten ook informatie en weetjes instaan over bepaalde gebieden in dat land. Welke gerechten typerend zijn voor een bepaald gebied enzo. Erg leuk!

Ik heb inmiddels al twee keer een soort van "thema-avond" gehouden (klinkt alsof het heel wat is, maar valt best mee hoor Knipoog ) waarbij ik zorgde voor een diner en later op de avond hapjes, uit een van te voren uitgekozen gebied. Ook de wijn enzo was daarop afgestemd. Erg grappig!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 22:52

he marieke22, wat een leuk idee, moet ik onthouden!