druiven uit de tuin, wat ermee doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

druiven uit de tuin, wat ermee doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 15:50

Wij hebben elk jaar meer (rode) druiven in de tuin. En elk jaar eten we minder ervan. Ze zijn vrij zuur en zitten pitten en dikke schil.

Ik vroeg mij af wat jullie er mee doen en of dat jullie misschien nog lekkere recepten er voor hebben!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:23

Aan de kraaien voeren... lekker laten hangen dus. Ze zijn niet erg lekker en hebben dezelfde problemen als die van jou.
We hebben er een keer druivensap van gemaakt, was erg lekker maar heb na het drinken daarvan 2 dagen praktisch op de WC doorgebracht en dat was wat minder leuk... Scheve mond

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 16:48

tja geen sap dus Haha!

Eerst dacht ik nog aan jam ofzo, maar ik eet vrijwel nooit jam! dus toch iets anders bedenken Haha!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 16:53

Rode druiven?
Ik heb dit voorjaar net een blauwe neergezet. Volgend jaar verwacht ik daar vruchten aan. Bij het oude huis had ik ook een blauwe en die waren heerlijk zoet, dus die kon je zo eten
Sterker nog, als er aan de voordeur gebeld werd en ik deed open, trof ik regelmatig mijn buurvrouw met de mond vol druiven aan Haha!

mawa

Berichten: 272
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 20:40

WIJN Party!!
Lekker met blote voeten erin stampen enzo Haha!

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 13:28

JA rode drijven, blauwe druiven dat is voor mij hetzelfde Haha!

Maar wijn maken is geen optie, want daar heb je best veel geduld voor nodig en spullen!!

Geen andere ideeen?? Scheve mond

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:29

pas op dat de honden ze niet eten, druiven zorgen bij honden voor een verminderde werking van de nieren en de lever...

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 13:42

missnynke schreef:
pas op dat de honden ze niet eten, druiven zorgen bij honden voor een verminderde werking van de nieren en de lever...


Nagelbijten / Gniffelen ik heb m'n hond er wel eens wat van gegeven Bloos!
hij heeft nergens last van gehad, maar ik gelloof het wel Knipoog

Gewoon wat orgineels bedenken, cakejes met druiven, druiventaart Clown
geen idee of dat lekker is Haha!
maar als het zo zuur is gooi je der toch wat suiker bij Tong uitsteken

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:25

Mams heeft ook druiven in de tuin, van die zure met een dik vel, net als bij jou. Daar doen we dus helemaal nop mee, want echt lekker zijn ze niet. Misschien een druivensapje maken in een sapcentrifuge?

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 00:51

Gewoon in de sappan gooien en lekker siroop ofzo van maken. (lekker met 7-up

MarielleG
Berichten: 17
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 14:21

missnynke schreef:
pas op dat de honden ze niet eten, druiven zorgen bij honden voor een verminderde werking van de nieren en de lever...


Dat wou ik net zeggen, kijk hier inderdaad goed mee uit!

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:18

wij hebben ook blauwe druiven en die zijn hardstikke zoet.. idd wel een dikke schil maar verder heerlijk

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 23:03

Wij hebben er 11 kilo blauwe druiven afgehaalt dit jaar, bij ons groeien ze onder glas dus die waren heerlijk. We hebben een paar kilo weggegeven, wat zo gegeten en de rest in de sappan verwerkt, lekker voor van de winter.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 23:10

Soort jam/dik sap van maken en over de vla of yoghurt, heerlijk (vooral als het een beetje is gaan gisten Haha! ).

Ik heb witte druiven in de tuin, had dit jaar heel erg veel trossen, maar door het natte weer zijn ze bijna allemaal verrot dus de lijsters mogen ze hebben Scheve mond

Sharlyn
Berichten: 434
Geregistreerd: 29-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 23:21

aan je paard geven Wij (nou ja, bij mijn ouders dan) hebben ze ook in de tuin. Niemand vind ze echt lekker maar onze paarden zijn er gek op Vingers aflikken

Niet te veel natuurlijk, maar ze krijgen na het rijden altijd een handje druiven (ipv een appel) en soms tussendoor ipv een paardensnoepje (spaart nog geld uit ook) OK dan!

Omdat ik voor mij studie op kamers ging wonen heb ik 1 paard meegenomen soms haal ik wel eens een bakje druiven voor hem. Eerst keken mijn stalgenoten daar raar van op, maar ook hun paarden hebben er nu een nieuwe verslaving bij Clown

Dus ik zou zeggen, probeer het eens.