Hoort er vlees bij risotto? en wat dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Hoort er vlees bij risotto? en wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 12:19

Hoi,

Ik wil vanavond risotto maken, maar nu had ik net me moeder aan de telefoon en die zegt wat voor vlees ga je daarbij maken. Ik had helemaal geen vlees in gedacht! Maar nu ben ik dus aan het twijfelen, hoort er wel vlees bij en vooral wat dan? Ik hoop dat jullie een suggestie hebben...

Groetjes en alvast bedankt,

Kirsten

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 12:31

Ik doe er eigenlijk nooit vlees in. Er zitten al genoeg groentes in en met de kaas etc wordt het al redelijk machtig. Volgens mij bevatten de meeste risotto's ook geen vlees, sommige vis.

Wat voor soort risotto ga je maken? (met wat voor soort ingredienten?)

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 12:35

pesto risotto met courgette, spekjes en tomaat..... dus volgens mij heb ik ook geen vlees nodig....?!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:09

Spekjes = vlees, hihihi.
Ik zou er niet meer bij doen. Gewoon lekkere parmagiano voor eroverheen, vers brood erbij (of een afbakciabatta oid)... en klaar is Clara!

Het zou een vraag kunnen zijn van mn ex: zit er geen vlees bij? Die was opgegroeid met maaltijden bestaande uit: Vlees, groentes en aardappelen. Risotto was natte rijst, ZONDER VLEES, en dus niet lekker.
Wat ben ik blij met mn mannetje, die alles eet.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:15

Risotto moet niet persé vlees bij of in zitten... Hangt gewoon van de risotto die je maakt af...
En ik denk dat die die jij gaat maken zo goed is, zonder extra vlees erbij... Gaat idd wat machtig worden anders denk ik.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 13:46

Jennygirl schreef:
Spekjes = vlees, hihihi.
Ik zou er niet meer bij doen. Gewoon lekkere parmagiano voor eroverheen, vers brood erbij (of een afbakciabatta oid)... en klaar is Clara!

Het zou een vraag kunnen zijn van mn ex: zit er geen vlees bij? Die was opgegroeid met maaltijden bestaande uit: Vlees, groentes en aardappelen. Risotto was natte rijst, ZONDER VLEES, en dus niet lekker.
Wat ben ik blij met mn mannetje, die alles eet.


Klinkt heel bekend. Waar is het vlees???? Maar ik ga inderdaad voor zonder vlees hoor! Bedankt voor jullie hulp!

edit: Goed je zit op iemand andrers zn comp en meteen gaat alles mis....... dit is dus Kirsty Haha!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 16:28

Je zou er kip bij kunnen doen, in kleine stukjes snijden en bakken en dan er door heen roeren, dat doen wij altijd, maar zonder kan ook.