Lekkere recepten met gehakt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Lekkere recepten met gehakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 08:55

Wie o wie heeft er nog een lekker (en het liefst keukenramp-proof) recept met gehakt?

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:33

gehakt - wilof rullen door elkaar !
gehaktballetjes Clown (die kon je zeker nog niet ? Knipoog )
gehaktbrood ( nog niet geproefd. )
400 gr. rundergehakt
10 stuks champignons
1 kleine prei
2 el. tomaten, gepureerde
1 stuk ui
1 tl. sambal oelek
1 tl. mosterd
1 el. sojasaus, Japanse ongesuikerde
2 stuks eieren
Zout
Peper

Benodigde materialen: een keukenmachine of staafmixer en een cakeblik

Lekker met tomatensaus.

Oven voorverwarmen op 200 graden. Maak de prei, ui en champignons schoon en maak ze in de keukenmachine of met de staafmixer heel fijn. Meng dit door het gehakt samen met de sambal oelek, mosterd, kikkoman-sojasaus (of tamari), gepureerde tomaten, eieren en wat peper en zout. Kneed dit tot een smeuïge massa.

Vet een klein cakeblik in en doe hier het gehaktmengsel in.

Zet dit 45 minuten afgedekt met aluminiumfolie in de oven en daarna nog 15 minuten zonder aluminiumfolie. Er komt vocht uit het gehakt dat boven op het gehaktbrood komt te liggen.

Om dit te laten 'drogen' haalt u na de aangegeven baktijd het gehakt uit het cakeblik en zet het gehakt dan nog 8 minuten onder een hete grill of in een warme oven, zodat het gehaktbrood bruin wordt en kan 'drogen'.


voor meer ;
www.devlamindepan.nl
www.receptenweb.nl
www.receptenzoeker.nl

en natuurlijk www.google.nl

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:39

Beetje olie
1 ui
250 gr gehakt
2 preitjes
bakje/doosje koksroom
mosterd
zakje geraspte kaas
peper
zout
2 zakjes aardappelpuree

Uitje fruiten in een klein beetje olie, gehakt erbij doen. Als het gehakt bruin is in ringen geneden prei erbij en even roerbakken tot de prei wat zachter is. Vervolgens vuur uit en bakje koksroom erdoorheen, vermengd met wat geraspte kaas (ongeveer de helft van het zakje) en een flinke theelepel mosterd, peper en zout. Aardappelpuree maken (pakje). Gehaktmengsel in een ovenschaal doen, aardappelpuree erop en nog wat kaas bovenop. Hele zooitje ongeveer een half uur in de (voorverwarmde) oven doen (ongeveer 200/220C). Erg simpel en erg lekker, al zeg ik het zelf. Knipoog

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:45

Nog simpeler:

250 gr gehakt
zak bamigroenten (of andere oosters aandoende mix)
ketjap
rijst

Gehakt bakken tot het bruin is. Groentenmix even mee roerbakken. Flinke scheut ketjap erdoor. Serveren met gekookte rijst.

Als dat niet keukenramp-proof is, dan weet ik het niet meer! Haha!

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 09:46

Benodigdheden:
500 gram gehakt
aardappeschijfjes
koksroom
gerasptekaas
andijvie
ontbijtspek
honig pakje (instant) uiensoep.
champignons

Andijvie 6 min koken, daarna uitlaten lekken in vergiet.
Aardappelschijfjes in een ingevette ovenschaal leggen, en hier over heen de koksroom gieten. Hussel de aardappeltjes hier een beetje door heen.

Gehakt mengen met het halve pakje instant uiensoep en dan rul bakken, en de champignons er bij. Het vocht afgieten en het gehakt mengsel over de aardappelschijfjes leggen.

Hier over heen gaat de geraspte kaas.

Daarna de uitgelekte andijvie in ontbijtspek rollen, (ik gebruik meestal 2 van die ronde plakjes ontbijtspek voor 1 rolletje).
Alle rolletjes naast elkaar op de ovenschaal leggen, en het geheel 45 min. de oven in. Ik heb een gas oven en die staat dan op stand 6.

Dit is echt één van mijn lievelings gerechten.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:59

Taco's...

Gehakt rul bakken met een zakje tacomix, knoflook naar smaak, beetje peper en evt. wat worcestershiresaus, potje kidneybonen er in leeg kieperen, uitje er bij... i geloof dat Simon meestal ook nog een blikje gepelde tomaten er doorheen doet.

En natuurlijk de tacoschelpen, geraspte kaas, sla, tomaatjes en sour cream niet vergeten... Vingers aflikken tacoschelpen vullen met een beetje sla, je gehaktmengsel, klodder sour cream er overheen, wat kaas en eten maar.

*Edit* sloppy Joe is ook Vingers aflikken ... ik weet alleen niet meer uit mijn hoofd wat ik dan allemaal door de gehakt prut heen mik... Ik eet het iig lekker met van die grote Italiaanse bollen of focaccia brood of een ciabatta en een flinke voorraad 'American coleslaw'.

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:12

gehaktschotel....

-gehakt
-paprika
-uitjes
-champions
en wat je zelf nog meer lekker vind, mengen door elkaar en aanbakken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:33

Bedankt ik heb weer genoeg inspiratie voor de eerste tijd OK dan!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:53

mousaka

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:14

Gewone gehakt ballen met ui, knoflook, beschuitje, eitje, peper en zout. Heerlijk bij de Andijvie stamppot.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:50

PhiaBink schreef:
Gewone gehakt ballen met ui, knoflook, beschuitje, eitje, peper en zout. Heerlijk bij de Andijvie stamppot.


Bij een gehaktballetje kan je ook de instant uiensoep door het gehakt mengen, krijg je een lekkere pittige bal van, jammie!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 17:35

Gevuld brood.

300g Gehakt mengen met gesnipperd ui, ei, tomatensaus en geraspte kass en lekker doorprakken of kneden. Afbakstokbrood doormidden en beetje uithollen. Beide helften vullen met dit mengsel. Plakjes kaas erover en 20 min in de oven. Heerlijk.

Vergeet niet de peper en het zout!!!

DanielleJ

Berichten: 561
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 12:23

Gehakt in bladerdeeg .

Gehakt
Boursin
bladerdeeg

Gehakt rullen tot het bruin is.
Een kwart boursin op 1 velletje bladerdeeg smeren.
gehakt erop.
Andere velletje bladerdeeg eroverheen doen en dicht maken met een vork aan de randjes.
20 minuten in de oven op 200 graden..

Eet smakelijk!!

Caye

Berichten: 7505
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: 070

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 18:37

door me gehakt ballen gooi ik altijd wat ik lekker vind.. dan weer kaas, of uien, of kerriepoeder.. je kan het zo gek niet bedenken en lekker voor de variatie

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 18:39

Laagje rul gebakken gehakt, laagje spinazie, laagje aardappelpuree... Gratineren in de oven en klaar Lachen