Dé lekkerste Champignonsoep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loutjelou
Berichten: 650
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Zeist

Dé lekkerste Champignonsoep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 11:42

Ik ben op zoek naar dé allerlekkerste champignonsoep!

Wie heeft het beste recept voor mij?

Liefst wel lekker gebonden!

Kom maar op met die recepten!!!

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:58

www.google.nl --> recept chamignon soep

OK dan! komen een hele boel recepten uitrollen heb ik gezien voor je !
maar welke lekker is ? ik weet het neit, ik hou er niet van Bloos

BloemBloem

Berichten: 16580
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:21

Jammer want mijn vader kan hele lekkere chinese champignonnensoep maken met bamboo scheutjes....maar die is niet gebonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:52

Wij hebben altijd gewoon zo'n pakje van Honig, dat vind ik zoooo lekker! *LOL*

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 03:34

Pakje + bakje van de Aldi. Pakje bereiden vlg. gebruiksaanwijzing, bakje (= bakje champignons) schoonborstelen, snijden en even aanbakken in wat boter. Toevoegen aan resultaat van het pakje Lachen

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:14

En als je een echt zelfgemaakte soep wil, zonder pakjesrommel, is dit ook wel een lekker receptje:

1 sjalot of kleine ui
250 gram kastanjechampignons
1 eetlepel boter
1/2 liter groentebouillon
1 pakje koksroom (2 dl)
zout en peper
2 eetlepels gehakte peterselie

Hak de sjalot fijn. Maak de champignons schoon. Snij enkele champignons in plakjes en de rest in stukjes. Verhit de boter of margarine in een kookpan en bak de ui. Voeg de stukjes champignons toe als de ui glazig wordt. Voeg na 2 minuten de bouillon toe. Breng de bouillon aan de kook en laat deze 5 minuten zachtjes doorkoken. Pureer de soep in de pan met een staafmixer (of in een keukenmachine). Voeg de room en de plakjes champignon toe en breng de soep al roerende opnieuw aan de kook, zodat de koksroom licht kan binden.
Maak op smaak met zout en peper en garneer met de gehakte peterselie

Ook lekker is om een beetje hamreepjes of gerookte zalmsnippers in de soep te doen net voor het opdienen trouwens.

Genee

Berichten: 6071
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 21:46

Ik hou er niet van maar als je er veekl ui bij doet, is het wel lekker

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:39

Mijn moeder maakt het altijd met verse champignons, een blikje geconcentreerde soep van Campbell (alleen te krijgen in speciale winkels en de Makro en andere groothandels), water en slagroom.
Die is echt het allerallerlekkerst! Mijn lievelingssoep!

Ze bakt de champignons in roomboter in de soeppan. Als ze gebakken zijn doet ze er het blikje Campbell bij met een eenzelfde hoeveelheid water (blikje dus daarvoor gebruiken). Weet niet zeker of ze het aan de kook brengt. Verward
Dan doet ze er slagroom bij en brengt het op smaak met nootmuskaat en eventueel zout/peper.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 14:35

Ik maak het ook zo als nathalie maar volgens mij moeten daar nog 2 el bloem bij anders kan je de soep zo slecht bewaren omdat de room toch weer wil scheiden als het afkoelt..

Ik doe dus een uitje of sjalotje (bosuitje doet het ook goed) teentje knoflook in redelijk wat boter (olie kan ook) bakken dan 1 of 2 El. bloem zodat je een roe krijgte en dan de bouillon en de champignons in plakjes. De champingnons kan je ook rustg bakken eerst is maar net wat je lekkerder vind.

Extra lekker vind ik het worden als je in het begin ook wat bleekselderij meebakt en later verse basilicum en zwarte peper toevoegt.
De soep wordt met zo weinig bloem dan niet zo papperig dik maar nét aan gebonden dat vind ik het lekkerst.

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 19:08

M'n moeder had zaterdag superlekkere champignonsoep gemaakt, zal het recept wel vragen als ze terug is van kookcursus *hoe toepasselijk Haha!*


[edit]Van gesprek maar ff recept gemaakt, ben d'r nie bij met m'n hoofd Haha!

Useful

Berichten: 1483
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: Middelburg & Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 22:06

haha wij kopen altijd pakjes.. Vind ik net zo lekker..:p dus wrm moeilijk doen