Simpel recept voor vanavond????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Simpel recept voor vanavond????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 09:50

Help, krijg straks de vriendin van mijn vader met haar familie (half Rusland dus Tong uitsteken ) op bezoek, want morgen vertrekt de familie terug naar Rusland en ik wilde ze bedanken omdat ze zoveel cadeaus voor de baby hebben gekocht!

Maar nu moet ik iets maken om te eten, en ik kan NIET koken + ik moet ondertussen ook op de baby letten, dus MAKKELIJKE, SNELLE receptjes gevraagd! Lachen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 09:55

ovenschotel met kip, kaas en spinazie :p
koop een pak spinazie ovenschotel, een pakje ovenpuree, halve kilo kipfilet, 2 uien, een ei en een pakje diepvriesspinazie
snij kipfilet in stukjes, en bak in het in een pan met de uien erbij, tot het goudbruin is.
Doe 350 ml. (twee theeglazen) water in een kom, en doe het pakje ovenmix erbij.
doe de (bevroren) spinazie onderin een ovenschaal, kipfilet en uien erop, mix erop, doe dan in de kom 600 ml. (3 theeglazen) water en doe de aardappelpuree erbij, even goed roerenen over de rest doen, 45 minuten in de oven et voila.
(de variant met broccoli is ook heel lekker, dan ipv spinazie broccoli een paar min., koken, verder zelfde recept)
dit recept is voor 4-5 personen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:01

ook lekker: burritos:
kifilet in stukjes snijden en bakken, paprika snijden erbij bakken, blikje mais en een pot mexicaanse bruine bonen spul erdoor,
pak buritos (knor wereldgerechten), potje creme fraiche en extra burritos (platte dingen) kopen.
dus bak kipfilet, paprika, mais en potje in een koekepan, kruidenmix erbij, die platte dingen ff in de magnetron, dan mix uit de koeken pan in zon plat dingen scheppen, dicht rollen en dicht plakken met creme fraiche.
zo een oveschaal met die dingen vullen (wel ovenschaal ff invetten vantevoren) en 8 minuten in de voorverwarmde oven.
kleine pakje kruiden door de creme fraiche mengen en dat als sausje gebruiken....
(voor ongeveer 4 personen)

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 10:55

hmmm, klinkt allebei heel erg goed, 1 ga ik zeker al maken vanavond, de andere bewaar ik dan wel voor de volgende keer dat ik gasten heb! Haha!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 12:54

Men neme een pak pasta (penne of krulletjes of ...), men neme een pak spinazie... men neme een bakje kruidenkaas (miree ofzo)... Kook de pasta, warm de spinazie op, giet de pasta af, meng alles met spinazie en kruidenkaas.
Serveer met stokbrood en gemalen parmezaanse kaas.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:18

Die is lekker natalie! Ik doe er zelf ook cashewnoten door! jummie! (heb laatst ook op het laatste moment nog stukjes tomaat en reepjes gebakken kipfilet erdoor gedaan om het een beetje aan te kleden, heb je ook meteen vlees erin. Gok dat jij een vega bent?)

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 13:21

Natalie schreef:
Men neme een pak pasta (penne of krulletjes of ...), men neme een pak spinazie... men neme een bakje kruidenkaas (miree ofzo)... Kook de pasta, warm de spinazie op, giet de pasta af, meng alles met spinazie en kruidenkaas.
Serveer met stokbrood en gemalen parmezaanse kaas.


Moet je heel dat bakje kruidenkaas er door heen doen?
Het klinkt echt super lekker!

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-04 15:35

hmmm, heb zo'n honger! Haha!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:52

Ik ben geen vega... Maar vind 't zo ook wel lekker...
Af en toe gooi ik er eens hamblokjes door...

En over die kruidenkaas... moet je eigenlijk zelf zien... wat je het lekkerst vind... ik varieer nogal eens naar waar ik het meest zin in heb...

Miss_Cally

Berichten: 904
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-04 17:44

soep...of haal een frietje Tong uitsteken of bestel een pizza!! nee geintje...maak lekkere kleine hapjes voor op stokbrood te doen soep en pasta altijd verukkeljk vind ik Tong uitsteken