Wat schotel ik mn gasten voor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Wat schotel ik mn gasten voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 17:05

Zoals jullie misschien al eerder hebben kunnen lezen krijg ik gasten en ga ik die jummie chocolade-bananen-toffee taart maken (toetje).
Ook heb ik beloofd tempura te maken, wat ik zal serveren met
gestoomde rijst (beetje saffraan erin, voor de kleur) en sausjes.

Maar wat doe ik erbij? En doe ik dit als voor of hoofdgerecht? Kan ik het combineren met iets italiaans? Lijkt me een beetje een rare combi.
Een van mn gasten houdt niet zo van pittig eten... anders had ik een Tom Yam soep gemaakt (vega natuurlijk).

Misschien een sticky citroen/honing kip (voor hen natuurlijk, ik ben vega), of ik maak iets met quorn brokjes.
Hellup me! Ik ben het even kwijt. Verward

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 18:14

Ik serveer tempura meestal los als voorgerecht.
Zo hou je het hoofdgerecht open.

Ik ben zelf erg fan van kip tandoori (kan ook met tofu, maar daar hou ik niet van Lachen )
Voor de niet-pittige kan je dan een beetje yoghurt door de saus doen om hem wat te verzachten. Deed mijn moeder ook altijd voor mijn kleine broertje...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 19:57

Ik zou de tempura ook als voorgerecht doen en als hoofdgerecht iets uit de wok toveren...
Als je wokrecepten nodig hebt, moet je maar laten weten met wat (vlees, vis, gevogelte, vegetarisch) heb een aantal receptjes voor de wok op pc staan....

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-04 08:32

Ok, de tempura wordt een voorgerecht. De eerste keuze is dus al gemaakt. Ik ben even met die persoon aan het checken of hij uberhaupt geen curries etc eet. Anders maak ik nml gewoon een lekkere curry (niet heet) als hoofdgerecht. Ik heb nog een heleboel kruiden staan voor het maken van dal en bombay potatoes etc, dat kan er mooi bij.

Bedankt voor de tips!