welke gerechten zijn goed in te vriezen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

welke gerechten zijn goed in te vriezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 22:20

elke keer dat ik een diepvriesmaaltijd probeer, denk ik steeds weer: 'dat kan ik zelf veeel beter....' Bloos

maar omdat ik niet zoveel zin heb om zelf alle dagen in de keuken te staan, wil ik nu een voorraadje aanleggen (hebben er net een nieuwe vriezer bij)

iemand lekkere suggesties? Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 23:03

Macaroni in ieder geval niet Haha! De pasta raakt te uitgedroogd en is niet meer lekker. Rijstgerechten gaan in ieder geval nog wel goed, evenals ovengerechten. En meer hebben wij eigenlijk nog niet ingevroren in de vorm van hele gerechten.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 07:52

pasta kan je invriezen... maar dan moet je bij het ontdooien de pasta heel eventjes opnieuw in kokend water doen... droogt ie niet uit normaal.
(saus wel apart invriezen natuurlijk dan Haha!)

Eigenlijk kan je het meeste wel invriezen... soms zijn aardappels wel minder lekker nadat ze zijn ingevroren... maar valt al bij al nog mee.

Caira
Berichten: 26062
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 08:55

Macaroni! Mijn paps maakt altijd een megagrote pan! In portiebakjes en dan telkens 1 bakje pakken. Buiten de koelkast laten ontdooien. In een glazen schaal, kaas erover en even in de oven om magnetron! Heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:25

Ik doe meestal de pastasauzen invriezen. Dan hoef je alleen eventjes de pasta te koken en das heel weinig werk!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:42

Dat doe ik met andere sauzen ook. Bijvoorbeeld voor over de rijst. Saus met kip ofzo invriezen en dan hoef je alleen maar even rijst te koken!

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:49

ik vries helemaal alles in...
overal waar ik wat van overhoud gaat in een bakje of diepvrieszakje en als t afgekoeld is de vriezer in.
ook macaroni etc.. klopt dat het iets droger is, maar als je bij t opwarmen een beetje boter erin doet is dat klaar.

ook satesaus die over is gaat in een zakje en de vriezer in.
ook groentes, als ze in de aanbieding zijn even de kook erover en dan hup de vriezer in!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 17:44

nasi en bami zijn heel goed in te vriezen. Stokjes saté erbij en eventueel een eitje bakken, makkelijk en snel!

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 08:51

Pipo schreef:
Ik doe meestal de pastasauzen invriezen. Dan hoef je alleen eventjes de pasta te koken en das heel weinig werk!

Dat doe ik ook, pasta of rijst koken is zo gebeurd. Haha!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 17:17

Ik ga mee met Fenneke en Pipo. Eens in de zoveel tijd heb ik nog wel de spirit een grote pan saus te maken en dat doe ik dan ook zo. De saus moet vaak ook ontdooien, dus dan maken die paar minuten rijst of pasta koken ook niet uit.

Saus is ook eigenlijk het enige, we hebben veel vlees in de vriezer, maar dat is nog niet gebraden. Dus qua complete gerechten idd alleen nasi en pasta's (bami maak ik eigenlijk nooit, stom zeg!)

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 00:39

pastasaus idd, grote pan bolongesesaus bijvoorbeeld.
of bami en nasi (bah, maar misschien vind jij het wel lekker)

kebie

Berichten: 1574
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluws dorp aan de rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 13:29

Misschien dat het nu, bij 30 graden, niet zo lekker lijkt, maar van de winter vries ik weer de stampotten in. Zuurkool en boeren kool zijn goed in te vriezen en 1x maken met zo'n zakje van 500 gr. zuurkool is 4 a 5 x (1 persoon) eten. Per portie invriezen en als je het helemaal strak doet, maak je een kuiltje in de stampot en doe je daar de jus in. Genoeg worst in huis halen en klaar!
Verder is inderdaad de rode spaghettisaus (bolognese) goed in te vriezen (en een stuk lekkerder dan die bremzoute kant-en-klaar happen). En ook lasagna en alle soorten hartige taarten kunnen goed worden ingevroren.
Wat ook altijd handig is voor een snelle hap is een zak gemengde groenten invriezen. Dat hoef je niet te ontdooien, en kan je bevroren en wel door allerlei sauzen mikken. Opwarmen...klaar!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 22:40

Nasi en bami gaan inderdaad prima
Ik vries ook weleens draadjesvlees (runder / sudderlapjes) in omdat het zoveel tijd kost om telkens een pannetje te stoven.
Compleet met jus invriezen, en binnen 10 minuten heb je overheerlijk draadjesvlees op tafel !

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:51

Ik vries dus ook alle sausjes in, en kook opnieuw de rijst of pasta.
Behalve bij nasi of bami natuurlijk.

Daarbij koop ik vlees in grotere hoeveelheden, en dan snijd ik de helft vast voor. Scheelt ook weer tijd.
Verders heb ik altijd aardappeltjes en roerbakgroentes die je zo bevroren in de pan kan gooien.