Hele dag door trek?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Hele dag door trek?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-04 23:30

Gut, normaal heb ik er alleen in de winter last van, maar zo erg als nu heb ik het nog nooit gehad. Heb echt werkelijk waar de hele dag door trek, soms word ik er s'nachts zelfs wakker van. Ik eet s'morgens een rijstwafel of broodje en tussen de middag ook en sávonds gewoon groente met wat erbij. Vitaminepillen neem ik ook elke dag, dus daar ligt het niet aan. Hebben jullie hier ook zo last van af en toe?
Wat nemen jullie dan als tussendoortje, zonder aan te komen?

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 09:31

Eet je genoeg volkorenproducten? Dat helpt ook nogal eens tegen een hongergevoel omdat volkoren meer vult dan gewone producten (vb.volkorenbrood ipv wit brood, volkorenpasta ipv gewone pasta,...)

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 09:58

Ik eet inderdaad te weinig volkoren, althans ik rooster mijn brood dit omdat ik erg aankom van brood eten. Wat een goeie van je, misschien is dat het wel.

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 10:14

kan ook wat anderds achter zitten, als ik eigenlijk met problemen rondloop ben ik ook de hele dag aan het eten.

en verder, streng tegen jezelf zijn, wan tals je toegeeft wen je aan veel eten en dan is het eind zoek.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 12:55

Er is toch geen verschil in calorische waarde van geroosterd brood of niet-geroosterd brood...?

En als je echt een hongergevoel hebt in je maag, en je hebt toch niet zo lang geleden gegeten, probeer eens een glas water te drinken... daar gaat een hongergevoel normaal ook van weg...

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-04 15:54

ik geloof dat het iets met koolhydraten te maken heeft met dat bruine brood ongeroosterd, ik heb een koolhydratenverslaving, bv na het avondeten erge trek hebben in zoetigheid. Bedankt voor de tips.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-04 23:55

Misschien moet je wat meer eten?
Als ik lees dat je als ontbijt een rijstwafel eet, tja daar word je niet vol van. Gewoon 2 (bruine) boterhammen met een kop thee, of vruchtensap.
En bij de lunch ook zeker 2 broodjes. Heb je dan toch trek tussendoor, eet dan die rijstwafel, of een appel, of neem cup a soup of zo.

En je hebt toch ook die snack a jack dingen ( heb ze zelf nog nooit gehad) maar daar zit ook geen vet in toch, grijp je daar naar als je trek hebt.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 12:59

Ik heb ook eigenlijk wel de hele dag door trek... Lekkere trek dan Knipoog
Dus snoep en chocolade... Maar dat is gewoon omdat ik het zo lekker vind.. Ik eet verder genoeg (brood, warm eten etc.)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 10:04

Ja dat na het avondeten herken ik ja...lekker snoepjes, hagelslag snoepen enz...maar ik ben aan het afkicken..

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 15:06

Ik heb het ook vooral zoals nu loop ik stage en dan wordt ik om
drie uur altijd een beetje flauw of ik ga een sigaret roken of ik haal een zakje chips........meestal het laatste....Haha! maar eigenlijk moet ik dan weer een flesje water drinken, maar goed iedereen heeft wel wat

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:12

ik heb ook vaak hele dag trek
bij mn vriend thuis vind ik dat t vervelends, thuis zoek ik gewoon t huis af, maak desnoods nog wat macaroni met gehakt en ui, ketchup erdoor enk klaar, redelijk gezond, beter dan zak chips igg
maar bij mn vriend thuis (woont nog bij zn ouders) kan ik dat echt niet maken, plus zn ma voelt zich te kort doen, dat ze mij teweinig te eten geeft ofzo Boos! echt niet leuk, en krijg je dus alleen maar meer honger van ;p
wel pak ik gewoon een stuk brood ofzo, en idd veel water drinken
veel fruit
gewoon gezonde dingen zoeken, ook ind e supermarkt eens kijken naar gezonde hapjes

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 19:57

Ik heb ook de hele dag door trek.
Alleen kom ik nergens van aan, dus ik stoor me dr niet aan en dus staan mn kaken niet stil op een dag.

K ga nu dus maar een boterhammetje met pindakaas maken denk ik.

Maar ja, voor de gezonde trek kan fruit volgens mij geen kwaad Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 20:09

Als je trek hebt kun je best een handje pinda's nemen. Dat is erg voedzaam en pinda's verteren slecht in je lichaam en dus worden er relatief niet veel calorien opgenomen uit een handje pinda's. Check dat maar eens! Als je pinda's gegeten hebt zie je ze de volgende dag weer terug in de wc-pot Lachen.
Voor pindakaas gaat dat niet op. Omdat de pinda's daar vermalen zijn worden ze juist extra goed opgenomen in je lichaam.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:12

eeh nou ik heb wel vaak trek jaa... Tong uitsteken maar ik kon toch nie zo veel aan want bij mij zie je het nie dus ik kan eten wat ik wil Tong uitsteken (soms) wel beter Knipoog

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:32

ik ben aan het afvallen, ik at niet gezond, elke middag een halve zak chips na binnen (ik at omdat ik problemen had op school).
op een gegeven moment werd ik echt uitgescholden en gaf ik mijn leven een andere draai! : ik ben s'morgens een boterham tussen de pauze (10 uur) een appel in de pauze om 12 uur een boterham en in de pauze om 2 uur een boterham..! verder drink ik in alle pauzes een fles water!
verder geen chips ofzo behalve in het weekend! na school een koekje of rijstwafel..!ik ben nu al afgevallen!
miscchien helpt jullie dit...!
groetjes MissHaffieRoos

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:54

zozo dat is wel goed hoor misshaffie ! maar je moet niet gaan afvallen omdat anders mensen dat zeggen je moet dat alleen doen als je het zelf ook graag wilt. maar igg dat heb ik niet nodig ik kan alles eten wat ik wil want ik kom toch haast niks aan. (soms) is dat wel lekker Haha!

Roosch

Berichten: 36638
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:04

jaaaa idd, maar ik voelde me ook niet prettig...nog steeds niet eigenlijk nog ff werken! ik kon niet meer tegen mijn dikke buik opkijken als iedereen met van die irritante naveltruitjes rondliep!

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 10:31

hmms nee dat kan ik wel begrijpen......