is dit waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

is dit waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-04 22:14

een vriendin van me zei dat als je na je eten een halve citroen (sap) opdrinkt dat het vet dat in je eten zat verbrand.
is dit waar?
anders zou het wel supermooi zijn.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-04 22:51

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar dan zouden er vast wel flesjes met 'speciale citroensap' voor 100 euro p.st. op TellSell zijn. Knipoog

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 10:02

nee klopt niet, dat moet voor je eten zijn, en het is nog iets anders. als je een helf uur voor je eten een citroen opeet zou de maag een klein stukje krimpen door het zuur waardoor je minder eet.

ookm zorgt de citroen ervoor dat vetten uit je eten in opgeloste vorm blijven en zo niet kunnen worden opgenomen ..

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 10:13

Wat ellepel zegt heb ik wel vaker gehoord idd, dat de zure citroen je maag een beetje doet 'krimpen' waardoor je eerder vol zit. Lachen

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 20:12

nu nog naar binnen werken Scheve mond
Tong uitsteken

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 22:11

Ik heb er echt nog nooit van gehoord. Ik heb er ook nog nooit wat overgelezen. Het lijkt mij eerlijk gezegd nogal sterk. En dat je maag van zuur zou krimpen... waarom dan niet chronisch bij het maagzuur dat je produceert Verward Wat ik me wel kan voorstellen dat het rot valt en je de eetlust gelijk vergaan is...

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-04 23:36

Ik drink altijd te weinig water. Nu doe ik altijd een scheutje citroensap door mijn water, drinkt lekkerder en kom zo wel aan wat extra glazen per dag en geloof me, ik was er 2 kilo van afgevallen in 1 week. Waarom dat nu niet meer het geval is, kan je er soms immuun voor worden? Trouwens, doe dit niet te vaak, want je maagwand kan erdoor geirriteerd raken en dat doet erg pijn..

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 01:16

TongeR schreef:
een vriendin van me zei dat als je na je eten een halve citroen (sap) opdrinkt dat het vet dat in je eten zat verbrand.
is dit waar?
anders zou het wel supermooi zijn.


Waarom zou dat supermooi zijn dan ?

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 08:47

leuk he internet?
ik vond wel een aantal dingen over citroen en afvallen..

- Eet vlak voordat je naar bed gaat een kleine portie eiwitrijke voeding met een beetje citroen of grapefruitsap. Dit bevordert namelijk de productie van het groeihormoon, dat de vetverbranding stimuleert.

- Iedereen weet dat citroen vet neutraliseert. Denk maar eens aan het kommetje citroen water dat men in goede restaurants na het eten krijgt om de handen te wassen.
Een beetje citroenwater en je hebt geen vette vingers meer! Zo werken de natuurlijke fruitzuren in de SlimSap drank en de capsules ook in het menselijk lichaam. De fruitzuren in de Slim Sap drank neutraliseren het overtollige vet en voeren dit via de natuurlijke weg af. De fruitzuren lossen het vet op. De werking wordt wel eens vergeleken met zout op ijs strooien.

en hier staat heel veel info op:
http://www.paradijsvogel.nl/zitrone.htm

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 09:30

TongeR schreef:
een vriendin van me zei dat als je na je eten een halve citroen (sap) opdrinkt dat het vet dat in je eten zat verbrand.
is dit waar?
anders zou het wel supermooi zijn.



Ja en het leukste is nog, dat het glazuur van je tanden net zo hard oplost als het vet.

Niet aan beginnen dus, zeker niet als je nog in de puberteit zit.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:45

Pas geleden heb ik nog op de tv gehoord dat je maag niet kan krimpen.
Net zoals dat mensen beweren, dat je maag krimpt als je minder gaat eten.
Onzin Haha!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 21:50

maudy schreef:
Ja en het leukste is nog, dat het glazuur van je tanden net zo hard oplost als het vet.

Niet aan beginnen dus, zeker niet als je nog in de puberteit zit.

Gewoon helemaal niet aan beginnen als je wilt dat je tandjes lang heel wilt hebben.
En als je dan toch zo 'eigenwijs' bent, spoel daarna gelijk met water. Dit neutraliseert het milieu in je mond een beetje. Knipoog

Mellow

Berichten: 6470
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 22:05

wou alleen maar weten of het waar was.
en als het waar was dan wou ik het welleens proberen.
maar ik heb al een zwak gebit dus doe het na jullie verhalen zeker niet.

I was just curious.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:09

Ik zou het persoonlijk niet aaraden, niet alleen omdat het slecht voor je gebit is, maar voor je spijsverteringskanaal lijkt het me ook niet bevordelijk.
Al dat zuur komt door de slokdarm, waardoor er na verloop van tijd eventuele complicaties kunnen ontstaan.

Ik heb er ook van gehoord van het citroensap en heb het ook een tijdje geprobeerd. Ik merkte er niets van en ik ging nog zuurder kijken, dan dat ik al deed Haha!

Witney
Berichten: 169
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:19

IK heb geen idee, maar het zuur zorgt geloof ik (heb ik gehoord) wel voor wittere tanden Tong uitsteken

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 22:26

Witney schreef:
IK heb geen idee, maar het zuur zorgt geloof ik (heb ik gehoord) wel voor wittere tanden Tong uitsteken

Dat komt omdat je daarmee je aanslag op je tanden wegpoets. Je tanden lijken dan witter, maar je haalt daarmee ook gelijk een flink laag glazuur mee weg.
NIet bevordelijk voor je gebit dus Knipoog

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 07:41

citroen stimuleerd de vertering en verder is het gewoon bij elk persoon anders.
de een kan wel tegen citroen..de ander niet.

Wanneer u 's morgens heel vroeg, om wat voor reden dan ook, moet opstaan (vertrek vakantie, werk en dergelijke) begin de dag dan met een uitgeperste citroen in een groot glas water. Citroen maakt het bloed vloeibaarder waardoor u sneller weer fris en alert bent

je moet de citroen dus verdunnen, dan is er niks aan de hand en mag je het gewoon opdrinken..

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 16:55

Ik heb nog nooit gehoord dat citroensap je bloed zou verdunnen :S Lijkt me levensgevaarlijk voor de hemofilie patienten.