jum jum jum (nu met recept)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

jum jum jum (nu met recept)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 13:32

Tong uitsteken Vork Dit heb ik vanochtend gebakken. Het is een cheesecake met rozijnetjes (oftewel een Oud-Duitse kasekuche maar ik weet niet hoe je dat schrijft).

Afbeelding

Echt heerlijk zo'n taart! En hij is niet eens superslecht voor de lijn want ik heb hem gemaakt van magere kwark en zoetstof ipv suiker. De vorige keer dat ik zo''n taart had gebakken was ik zelfs wat afgevallen omdat ik mijn ontbijt en lunch verving door een stukje taart omdat ik er niet van af kon blijven Vork [/img]
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-01-02 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 13:40

Zep schreef:
kwarktaart heet dat in het nederlands BTW.
mag ik niet ook een stukje??


Kwarktaart in het Nederlands meestal met kwark die dan moet opstijven in de koelkast en deze taart is gebakken in de oven.

Ik straal nu in gedachten een stukje naar jullie toe...

Kwijl Loopt het kwijl al in julie monden? Tong uitsteken

Of kom even naar het Zuiden, dan krijg je wel een stukje Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-02 20:58

Ha ha mensen die er van walgen moeten het echt eens proeven. het heet wel cheese maar het si echt geen kaastaart. Het is lekker romig en zoet en in Amerika krijg je het bij elke bakker,supermarkt en fastfood keten.

Voor de liefhebbers zal ik morgen het recept opzoeken. gaan we ipv een Boktdiet een Cheesecake dieet beginnen Haha!

Ik denk dat ik zo nog een stukje ga pakken Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-02 11:03

Het "echte" recept van New York styke cheesecake:

Benodigheden:

Voor de bodem:
150 gr. koekkruimels
75 gr. gesmolten boter
springvorm van 24 cm doorsnee

Voor de vulling:
570gr. creamcheese (roomkaas, MonChou oid)
170 gr. suiker
20 gr. bloem
3 eieren
1 zakje vanillesuiker
75 gr. zure room

Bereiding:

Meng de koekkruimels met de gesmolten boter en druk dit stevig aan op de bodem van de springvorm.

Creamcheese gladroeren met de suiker. Voeg bloem, zure room, ei en vanille toe. Meng dit vervolgens tot het een gladde massa is.
Giet het in de springvorm en strijk de bovenkant glad.
Zet het in een voorverwarmde oven en laat het 60 minuten bakken op 130 graden celcius.

Mijn aanpassingen:
Ik vervang de creamcheese en de zure room door 640 gr. magere kwark en de suiker door zoetstof (moet je wel zoetstof nemen die geschikt is om mee te bakken dus bijvoorbeeld vloeibare Natrena). En ik gooi er vaak 2 handjes rozijnen door.
En ipv een koekkruimel bodem maak ik vaak een bodem van zandtaartdeeg Die bak ik eerst en dan doe ik er het kwarkmengsel op.

Succes ermee, ook voor Laui wat die er dan ook mee van plan is Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 09:49

jantina schreef:
He maar die monchou of roomkaas he? Heb jij dat vervangendoor gewone kwark?

Ja ik dmaak met dat mt gewone kwark. Ik heb eigenlijk een oud recept uit Duitsland (van mijn Duitse overgrootmoeder geweest) maar ik kon dat Duitse recept niet vinden vandaar dat ik het hier met de Cheesecake heb opgeschreven omdat dat eigenlijk hetzelfde is.

Het is inderdaad ook errug lekker met framboosjes, bosbessen, kersen, stukjes abrikoos etc.!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: x_Elise, xPabloBokt en 57 bezoekers