Kruidenbalkonnetje... lekkere verse kruiden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Kruidenbalkonnetje... lekkere verse kruiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 11:16

Ja ja, Simon -mijn kooklievende bf- heeft ons balkon ingericht...dwz dat er grote bakken staan met diverse kruiden en lavendel (de lavendel schijnt goed te zijn om mugjes e.d. weg te houden bij de kruiden) ... we hebben oa rozemarijn, salie, thijm, bieslook en nog een paar waar ik de naam van kwijt ben... Schijnheilig Aangezien de kruiden groeien als kool worden ze ook lekker gebruikt... zo ook vanavond (nu komt het!!! Vingers aflikken ) Vanavond maakt Simon kip klaar die hij onder het vel vult met zongedroogde tomaten en verschillende verse kruiden... verder maakt hij of verse stamppot met kruiden, champignonnetjes en ui e.d. (duim duim duim) of risotto (ook erg Vingers aflikken ) met verse kruiden.


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 13:14

Welke kruiden vind jij onmisbaar Angelique? Want wij willenm er ook weer een paar plantjes bij halen Lachen . En welke kruiden gebruik jij bij welke soorten vlees? En heb je toevallig nog andere lekkere kruidentips? Ik ga binnenkort ook maar eens proberen welke ik lekker vind om verse kruidenboter mee te maken.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 14:34

Ik heb interesse ik heb interesse!!! Ik ga binnenkort mijn ijsmaakmachine ophalen (die staat nog in de verpaklking bij mijn ouders Haha! ) dus ik ben ook erg benieuwd naar het lavendelijsrecept... en naar de olien... en vanavond ga ik wat rozemarijn in een bakje kokend water in de badkamer zetten. OK dan! Rozemarijn, salie, basilicum en thijm zijn tot nog toe wel favoriet. Erg leuk om te horen wat jij er allemaal mee doet Angelique, ik zou een aantal van de dingen die je noemt nooit geweten hebben. Ik ben iig van plan om zsm naar het Oosten te gaan om de verzameling uit te breiden. Lachen Natalie, bedankt voor je lijstje!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 15:02

Thanks! En even 2 lekenvraagjes... bedoel je met strooisuiker gewoon kristalsuiker of misschien poedersuiker of basterdsuiker? En is het makkelijk te zien hoeveel 1 lavendelbloem is... Scheve mond (ik neem niet aan dat je 1 zo'n lavendelkleurig 'puntje' bedoeld... ) Ik heb de lavendelplanten nooit zo goed bekeken, moet ik vandaag toch eens doen. Ik neem aan dat er meerdere steeltjes aan een lavendelplant zitten en dat wat aan een 'steeltje' zit 1 bloem is...


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 15:09

Canderel? of zoiets... ik ga zeker wat dingetjes uitproberen en laat wel weten hoe het resultaat was... rozemarijn en lavendel ruiken zo lekker.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 15:51

Ik weet het moddies... het lijkt op een slowchat, maar aangezien het interessante informatie is voor kruidenliefhebbers ga ik toch even door met vragen. Lachen Medicinale olien e.d. heb ik zeker interesse in... ik bn sowieso voorstander van het gebruik van kruiden om de weerstand te verhogen e.d.... mijn paardjes krijgen ook bepaalde kruiden en mineralen toegevoegd aan hun rantsoen en ik merk dat vooral Eclipse daar heel goed op reageert. Lachen Ik moet me dus ook weer eens verdiepen in kruiden gebruik bij paarden... ondertussen zijn alle tips (voor mens en dier) van harte welkom Angelique, ik ga mijn eigen kruidenmapje samen stellen voor dagelijks gebruik denk ik maar. Lachen Ik vind het echt heel leuk om te horen hoeveel meer ik met de kruidjes kan dan ik dacht. *Edit* weet jij misschien ook of/hoe je zelf kruiden kan drogen zeg maar?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers