Week alleen thuis, wat zal ik eten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Week alleen thuis, wat zal ik eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 17:05

Zoals de titel al zegt, binnenkort ben ik een week alleen thuis. Ik ben echt geen kook wonder en ik wil geen vlees eten. Maar ja, wat dan wel?
Kortom, wat is makkelijk en leuk om te koken?

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:07

rijst, zelfgemaakte groentensoep [ kun je meerdere dagen van eten]
spaghetti Knipoog

Ik mail wel wat recepten door

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:08

uhmm:
Patat,
Noodles,
Cup a soup met broodje,
je kan pizza bestellen..
of zo'n wokmenu van conimex of ander merk..
en verder weet ik eigenlijk niet, zou gewoon naar de supermarkt gaan en kant en klaar dingen kopen, als jedat niet erg vind tenminste.... of bij de appie hebben ze van die dingen met complete maaltijden erin.. Heb je volgens mij ook wel zonder vlees.. Doe je gewoon in de magnetron en dan klaar! Haha!

carien

Berichten: 750
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:10

Maak een grote pan stampot en schil iedere dag een paar aardappelen die je bij de overgebleven stampot doet, wel zo gemakkelijk Haha!

Je hebt wel kans dat je na die week nooit geen stampot meer eet Misselijk

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 17:14

Ik denk niet dat ik een week lang stamppot volhoud Tong uitsteken
Bren; mail maar wat recepten ja.. (wel makkelijk, je weet wat voor kookkluns ik ben Schijnheilig )
en _Romana_ ; kant en klaar.. dat lijkt me zo ontzettend vies Misselijk Of valt dat wel mee ?

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:21

pizza!!! pasta is niet zo moeilijk...
en kant en klaar maaltijden, sommige zijn wel lekker hoor!

eet smakelijk Haha!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:23

Ik vind het op zich wel meevallen.... ALs je zo'n pak van knorr hebt bedoel ik dan, dat is misschien niet zoals in een restaurant maar wel lekker eten opzich... Ik weet alleen niet of ze het voor 1 persoon hebben. En dat van de appie dat is gewoon zoals je het zelf maakt vind ik... Je hebt ook dat nog van die twee potjes bovenop elkaar, van die reclames met die twee mannen dat er zo'n famillie aanbelt... Is ook lekker vooral die met zoet zure saus!!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:47

Pizza, Pasta en je zou jezelf altijd uit kunnen gaan leven in de keuken, wie weet wordt je in die week wel een keukenprinsesje! Haha!

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 18:03

Ah ok, dank jullie allemaal Tong uitsteken
En Imker, ik zie mezelf eerlijk gezegd écht geen keukenprinsesje worden Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:43

Haha, dat dacht ik al!! Haha!

Maar je kan het allicht 1 dagje proberen? Aardappeltjes bakken, stukje vis (als je dat lust) erbij en wat groenten uit een potje.

Wat ook lekker is:

Gekookte aardappel in plakjes snijden, eitje loskloppen, tomaatje en ui snijden, kaas schaven en ontbijtspek.

Dan eerst aardappels in een laagje in de pan, dan tomaatje erover, dan ui, dan kaas dan spek en dan ei. Laten bakken/stollen en omdraaien en je hebt meteen een volledige maaltijd op en en kost je maar 10 minuten om te bereiden. Vingers aflikken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:49

Zak chips en een vitaminenpil

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:52

van Iglo heb je die zakken met kant en klare maaltijden voor 1 persoon. Doe je in de pan, giet je wat water bij, 10 minuutjes laten warm worden, beetje roeren en smullen maar. Echt wel lekker!

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:53

Ik ben ook alleen thuis vanavond, en ik ben echt heeeel fout geweest, want ik ben naar de supermarkt gefietst en heb een zak M&M's gekocht. In plaats van avondeten. Er is genoeg in huis en ik kan wel koken, maar ik had zoooo'n trek in M&M's maar natuurlijk meteen dat hele pak leeggegeten en nu misselijk zodat ik ook niet meer hoef te koken.

Ideetje misschien Knipoog?

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:12

pannekoeken, heel weinig eiren, en heel vele meel(heel erg lekker OK dan! )

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:22

O lekker pannenkoeken, ik krijg spontaan weer trek!
Hebben jullie misschien stoomgroenten in de vriezer? Is ook erg lekker, hoef je alleen maar 7/8 minuten in de magnetron te doen, en klaar! Nog vegetarisch ook. (ik ben ook vega)
Anders... hmm ken je pitabroodjes? Die kun je opwarmen in de broodrooster, en als je dan een pak salade koopt, dan stop je dat erin, met knoflooksaus of iets anders wat je lekker vind. Nog een burger erbij als je wil, en dan ben je klaar! Erg lekker ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 21:59

Ik heb ook een hekel aan alleen voor mezelf te koken, een aanrader zijn die Knorr wereldgerechten, kan je gewoon twee dagen van eten Lachen en het is ook best lekker en makkelijk

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 22:10

Pizza!!!
Zeker weten, jammie! Tong uitsteken
En rösti met ham (ok, voor jou dan zonder) en kaas.

Tenminste, daar zou ik een week van leven... Schijnheilig

Farah_

Berichten: 2510
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:03

_Romana_ schreef:
Ik vind het op zich wel meevallen.... ALs je zo'n pak van knorr hebt bedoel ik dan, dat is misschien niet zoals in een restaurant maar wel lekker eten opzich... Ik weet alleen niet of ze het voor 1 persoon hebben. En dat van de appie dat is gewoon zoals je het zelf maakt vind ik... Je hebt ook dat nog van die twee potjes bovenop elkaar, van die reclames met die twee mannen dat er zo'n famillie aanbelt... Is ook lekker vooral die met zoet zure saus!!!


Jaa die zakken eten van knorr zijn lekker!! Er zijn een hoop verschillende versies! Er wordt momenteel reclame gemaakt voor 1tje met cherrietomaatjes! Die heb je ook zonder vlees! Eet smakelijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:26

Boontjessoep, heb je wel voor drie dagen genoeg aan. Vingers aflikken En voor de rest: Pizza, patat, enz. Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:07

Ik eet juist altijd veel vlees als ik voor mijzelf moet koken:
1 dag knakworstjes met brood
keertje een cup a soupje met brood oid
een keertje patat met een kroket en/of kaasoufle
een dagje worstenbroodjes en saucijzen broodjes
een keertje pizza zelf bakken
nog een keer pizza laten komen
en ngo een dag chinezen

Variatie is namelijk gezond Schijnheilig

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:30

Als je een oven hebt kan je met bladerdeeg een lekkere 1 persoons quiche maken... je bedekt een ovenschaaltje met bladerdeeg, doet daar enkele ingredienten naar keuze in (bv. champignons, tomaat, uitje, eitje er over heen 'tikken' beetje geraspte kaas...) ook weer afdekken met vellen bladerdeeg en ongeveer 20 minuten in de oven. Maaltijdsalades vind ook ook altijd erg lekker... bv. veldsla met avocado, kaas en geroosterde pijnboompitten... of een lekker Italiaans broodje met kruidenboter of pest, tomaat, mozzarella en pgeroosterde pijnboompitten en dan even grillen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:36

Of je gaat een keer naar de Mac. Haha!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 13:48

Of naar de shoarma.. ooh nee vegetarisch he Schijnheilig

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 18:04

Of je maakt een soort 'hamburgers'! Heb ik net ook gedaan! Men neme: witte bolletjes met sesamzaadjes, pak gemixte sla, vegetarische hamburgsers/groenteburgers/maisburgers whatever. Bak de burgers, rooster de broodjes, en doe de sla erop, wat ketchup erover, de burger erop, weer sla! En dan het kopje van het bolletje! Is lekker hoor! Pling

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 19:18

Oké, dan nog 1 weekinvulling:

Maandag:
MacDonalds

Dinsdag:
Pizza

Woensdag:
Chinees

Donderdag:
Friettent

Vrijdag:
Shoarma

Zaterdag:
Afhaalgriek

Zondag:
Burger King

Vingers aflikken