Wat eet je tussen de middag op je werk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Wat eet je tussen de middag op je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 12:28

Wie eet er wat? Neem je brood mee, ga je naar buiten een broodje kopen, heb je eten in de koelkast liggen, heb je een kantine?

Ik heb hier op het werk een kantine. Sterker nog, ik hoef maar 3 meter te lopen en ik ben in de kantine! Zit er pal langs! Vaak eet ik tussen de middag een bordje rauwkost met een pistoletje en soms nog een snack en een toetje erbij. Of ik neem een potje noodles mee van de Xenos of van de C1000, dat vind ik ook altijd heerlijk! Een of twee keer in de week gaan Camilla en ik naar de Ikea hier op het industrieterrein en eten we een hotdog voor 65 cent. En heel soms vraag ik aan een collega mij wat frietjes van de Burger King mee te brengen! Vingers aflikken
In ieder geval neem ik nooit brood in een trommel mee!! Ten eerste vind ik het altijd klef of droog worden, en ten tweede heb ik `s morgens echt geen zin brood te gaan smeren. Verder heb ik hier mogelijkheden zat om te lunchen, en weet ik `s morgens nog niet waar ik tussen de middag zin in heb!

En jullie??

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:30

Op zaterdag werk ik bij de banketbakker en haal ik een broodje gezond bij de Hema voor 1,50 of een Hollandse bol voor 2,25, zit naast de deur en heb geen tijd om 's ochtends brood te smeren voor 's middags Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:32

Vandaag eet ik Griekse salade (ik heb een komkommer, kerstomaatjes, ui en een potje feta in de koelkast staan) met een cup a soupje en afbakbroodjes (we hebben een oventje) met een beetje boter. Vingers aflikken

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 12:34

vikki schreef:
Vandaag eet ik Griekse salade (ik heb een komkommer, kerstomaatjes, ui en een potje feta in de koelkast staan) met een cup a soupje en afbakbroodjes (we hebben een oventje) met een beetje boter. Vingers aflikken


Toevallig!! Ik zit momenteel ook aan een Griekse salade! Even in mn bordje kijken:
* feta
* komkommer
* ui
* sla
* tomaat
* paprika
* mais
* dressing

en een afbak broodje!!!
En Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken een collega heeft Burger King frietjes voor mij meegenomen!!! OK dan!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:38

Ik neem dus wel altijd brood mee. Ben blij dat ik mezelf ervan heb kunnen weerhouden toen ik nog in de supermarkt werkte steeds wat uit de winkel te plukken. Heeft me heel wat geld gescheeld hihi. (en een fiks aantal kilo's erbij)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:55

Twee gewone bruine boterhammetjes met rauwe ham Haha! Als ik stage loop, neem ik wel brood mee, maar als ik op school zit niet, en dan eet ik veel ongezonder Bloos Dus wat dat betreft is het goed Haha! Verder eet ik het heel braaf achter mijn bureau op, en ga soms een wandeling maken.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:57

Op school een appeltje en een broodje en op werk een lekker Cup a Soupje !!! Haha!

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:10

Meestal eet ik in het bedrijfsrestaurant. Daar kun je van alles krijgen: diverse soorten broodjes en beleg, soepen, salades, snacks en zelfs complete warme maaltijden. Over het algemeen hou ik me in en eet ik een broodje met kaas en een salade erbij.
Vandaag ben ik vanwege het lekkere weer even de deur uit gegaan en heb ik de ingrediënten gekocht voor een overheerlijk broodje tonijn.
-Moet je alleen wel van tevoren bedenken dat je een blikopener nodig hebt om het blikje open te maken... Schijnheilig-
Laatst bijgewerkt door MootjeK op 14-04-04 13:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:10

Als ik tijdens de middag op school ben, eet ik meestal soep+(stok)brood, is maar 0,50 EUR daar in de caffetaria... Maar zo vaak ben ik tussen de middag niet op school en eet dus meestal thuis.

Als ik werken ga, neem ik zelf brood + fruit mee.

Samantha_

Berichten: 10807
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:12

Ik neem altijd brood mee. En heb hier altijd cup a soup, waar ik 1 keer in zoveel tijd een voorraadje van haal. Verder neem ik elke week een pak chocomelk mee.
Ik kan ook in de kantine eten, maar ik vind t veel te duur, plus t feit dat ik me dan moet omkleden (werk in een cleanroom) en er heen moet lopen, daar alleen al ben ik 2 keer 10 minuten aan kwijt.

Kyra

Berichten: 1399
Geregistreerd: 05-11-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 15:57

we gaan altijd om de beurt lunch halen. Normaal gesproken bij de supermarkt. lekkere pistoletjes of kaiserbolletjes of bruin granen brood. Beleg ook uit de supermarkt, bijv filet americain of broodje gezond of...noem maar op.
Vaak wel wat lekkers erbij. (noodles, sate of bapao broodje)
Soms worden we op vrijdag getrakteerd op patat of kippetjes

Gretha
Berichten: 377
Geregistreerd: 12-09-03
Woonplaats: hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:01

ik werk in een gezin met moeilijk opvoedbare kids, gewoon in hun huis, eet dus met hun mee, tussen midag brood, ,savonds warm
werk er niet fulltime ofzo, maar ligt er dus aan wat zij eten
soms tostis, dan gebakken ei, dan gewoon brood, savonds pasta, aardappes groente vlees, patat, heel normaal dus Lachen

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 16:12

Brood mee?? Nee getsiederrie. We hebben hier een lekkere, goedkope en ietwat ongezonde kantine. Dat is het voordeel van een groot bedrijf (1800 man). We hebben vanalles soep, tosti, frituur... Ben vandaag even naar Delifrance geweest op het terras in de zon..... Cool

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:19

Ik krijg van mijn werk eten, gewoon broodjes e.d die van het ontbijtbuffet over zijn gebleven. Vleeswaren en kaas laat ik dus lekker staan, dat moet ik echt niet. Verder maken we er altijd een cup-a-soupie bij en ik smeer op het moment het liefst appelstroop op m'n broodjes. Lachen

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:24

2 broodjes, een kop soep (gewone geen cup a soup) een pakje drinken en thee.... Scheve mond

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 19:53

Ik heb op mijn werk altijd vers brood , ik werk in een bakkerij dus brood genoeg.
Daar bij verkopen wij ook een hele boel soorten belege broodjes, dus keus genoeg.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:52

Ik eet normaal gesproken onderweg.
Brood neem ik zelden mee, zeker niet in de zomer.
Meestal eet ik een broodje bij een wegrestaurant of als het niet anders kan bij een benzinepomp (liefst wel met bakker, die voorverpakte smurrie laat ik liever links liggen Knipoog)

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 22:13

Wisselend. Soms neem ik boterhammen mee. Soms eet ik 2 harde broodjes zonder beleg (bakker Bart). Een andere keer haal ik een saucijzenbroodje. Net waar ik zin in heb.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 11:12

ik neem naar school wel altijd brood mee.. wordt echt niet vrolijk van de prijzen in de kantine Knipoog

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:24

Wij zijn maar met zijn 12-en. We betalen gewoon elke dag "lunchgeld" €1.20. Daarvan haal ik elke dag boodschappen bij de supermarkt. Brood, beleg, melk, yokidrink en een zak snoepjes voor in de snoeppot.

Gezellig met zijn allen brood smeren in de keuken!
Behalve vrijdag, dan is het visdag!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 13:21

Vaminddag eet ik lasanga Vingers aflikken ... dat heeft mijn vriend gisteren gemaakt en er was nog genoeg over. Lachen

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:10

Ik werk op een school waar geen kantine is. Heb mezelf al dikwijls voorgenomen om brood mee te nemen, maar dan moet ik de dag tevoren brood gaan kopen en ’s morgens mijn boterhammen smeren, en aangezien ik om 7u de deur uit moet zijn heb ik daar nooit zin in. Dus eet ik meestal een belegd broodje of koffiekoeken. Iets anders is er in de buurt niet te krijgen... Ik zou het echt super handig vinden als we een kantine zouden hebben. Maarja, ik ga met de trein werken, zie mezelf ook nog niet meteen soep ofzo meesleuren. In mijn vorige job (toen ik nog in de privé werkte) kregen we onze lunch gratis van onze werkgever: brood met diverse slaatjes en kaas enz. Ik nam dan meestal soep mee , warmde die op in de microgolfoven en at daar brood bij.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:40

Aaaaaaarghhhh.. ik heb vandaag het eten van mijn bf mee genomen ipv mijn eigen eten dat ik toch echt lekkerder vind... Huilen Dus vandaag eet ik zo goed als niet. Verdrietig We hadden gisteren gebraden kip met aardappelpuree (met paprika en ui) en risotto... en ik heb de risotto mee genomen ipv de aaradappelpuree... Huilen

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:09

Nu ik op stage ben een simpele bruine boterham met pindakaas of een bolletje met kipkerrie salade. Meer inspiratie heb ik 's ochtends niet.

Als ik op school zit haal ik heel vaak wat. Een pistoletje kipkerrie salade(vandaar mijn tic om het nu ook op bolletjes te smeren), een crousantje, een Hema-worst Bloos!(erg lekker Tong uitsteken) of een ander belegd broodje.

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:23

Ik eet nooit wat op mijn werk.Ik heb nooit honger dan hoewel dat niet zo goed schijnt te zijn omdat ik best veel loop op mijn werk (serveerster)
Ik eet alleen iets op mijn werk als ik de hele dag (van 12 tot 12 moet werken)omdat dat moet van mijn baas Tong uitsteken