Hoe wraps maken ? (niet de vulling)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Hoe wraps maken ? (niet de vulling)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 17:54

Weet iemand hoe je het beste de wraps zelf kunt bakken ? Alle recepten gaan alleen over de diverse vullingen en de kant en klare wraps zijn niet meteen de beste.

Gewoon pannenkoeken kan ook maar die zijn toch heel wat "lichter" dat de wraps uit de super.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 18:25

Ik denk dat wraps bestaan uit water en bloem met evt.eiwit, aangezien ze wat weg hebben van pannenkoeken... En omdat ze lichter zijn is volgens mij het ei of eigeel eruit gelaten...
Heb zelf geen recept, maar ik zou dit eens proberen.

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 19:44

vriendin van me maakt ze altijd net als pannenkoeken.
daarna nog even in de oven zodat ze wat knapperiger worden.

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 00:00

Hier komt het originele recept: je hebt nodig: 250 gr bloem 1 theelepel bakpoeder 1/2-1 theelepel zout 60 gr. margarine 1/2-1 dl handwarm water en als je hebt een keukenmachine.
Doe de bloem het bakpoeder het zout en de margarine in de keukenmachine. Kneed alles doorelkaar en voeg ondertussen zoveel water toe tot het een stevig , soepel deeg is. Verdeel het deeg in 6 porties en rol er balletjes van. Laat het deeg , afgedekt met huishoudfolie minimaal 20 minuten rusten.
Bereiden: rol elk balletje op een met weinig bloem bestoven ondergrond uit tot een zo dun mogelijke cirkel. Hij hoeft niet zo perfect rond te zijn.
Verhit een koekepan met een antiaanbaklaag. Leg een deeglap erin en bak de wrap of tortilla op hoog vuur tot er zich bellen vormen in het deeg en er lichbruine plekjes op komen. Druk het deeg tussentijds met een spatel plat. Zet het vuur laag, draai de wrap om en bak de andere kant gaar. Bak ze zo alle zes op dezelfde manier. Houd ze onder een deksel warm of laat ze afkoelen en verwarm ze vlak voor gebruik in de magnetron per stuk ca 30 sec. op 700 watt. Eet smakelijk.......o,ja de vulling die verzin je er zelf wel bij succes

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 00:12

Wow... ga zo even posten hoe ik het zojuist gedaan heb Lachen Eerst even de paardjes... is al weer veel te laat !

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 01:09

Misschien een domme vraag InekeP (en ja ik weet het, domme vragen bestaan niet Lachen ) maar ik ben een relatieve leek op bakgebied.... maar wat bedoel je precies met bakpoeder ??

Maar goed, mijn ervaringen van vanavond mede gebruik makend van de eerdere tips, wat gezond verstand toegevoegd, een beetje geluk erbij en verder mijn kennis van pannenkoekenbakken. (lukken altijd bijzonder goed *LOL* )

Ik heb een beslagje gemaakt van 200 gram (goedkope) pannenkoekenmix, 200 ml. water, 200 ml. melk en een ei zonder dooier.
Hiervan heb ik 5 (pannen)koeken gebakken waarbij ik per koek ongeveer 1,5 x de gebruikelijke hoeveelheid beslag heb genomen (vergeleken met mijn normale pannenkoeken)

Lege pan met antiaanbaklaag knalheet maken en voor het bakken even voorsmeren met heel weinig margarine. pssssst.
Zodra de bovenkant droog was omzwiepen en dit omzwiepen enkele keren herhalen, net zolang tot ze er uit zagen als de wraps uit de winkel Lachen
Grappig detail: omdat ze wat "taaier" oftewel steviger zijn/worden dan normale pannenkoeken is hier prima het uit de losse pols omdraaien te oefenen.
Vervolgens maakte ik de gewoontefout om de eerste op een voorverwarmd bord te leggen. Fout dus !. Snel hersteld, en de rest apart op een koud bord gelegd en af laten koelen. Af en toe omkeren en een beetje uit laten dampen/drogen.
Ik had hierna 5 dingen die aardig op wraps leken.

Nadat de vulling klaar was de wraps (ja ik durf ze zelfs nu zo te noemen *LOL* in de droge koekenpan weer verwarmd en gevuld.

Ik hou niet van risico's dus eerst maar zoonlief laten proeven die inmiddels een flinke honger ontwikkeld had. Hij beweerde dat ze beter waren dan de voorgebakken dingen uit de super.
Toen hij aan de derde van de vijf begon dacht ik: Nu moet ik snel zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:28

lageveld schreef:
maar wat bedoel je precies met bakpoeder ??

Ik antwoord maar even Haha! Bakpoeder kan je in elke super kopen bij het gedeelte met bakspullen. Het zit in zakjes, en veelal heb je een theelepeltje ervan nodig. Weet niet exact wat erin zit, omdat mijn bakspullen thuis liggen. Maar dat kan je wel op het zakkie lezen Knipoog *LOL*

Je recept klinkt wel interessant, maar ik ben lui, en houd het wel bij wat je zo in de winkel kan kopen Haha!

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 00:58

Ja er moet balpoeder in anders gist je meelbal niet.. een ehe er horen geen eieren in het is geen pannekoek! Toch!!!!! Verward

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 00:58

Correctie balpoeder=bakpoeder Bloos!