Rode Grapefruitsap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Rode Grapefruitsap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-04 15:51

Wie vindt dit nog meer superlekker!
Ben er echt verslaafd aan!
Ik houd sowieso van zuur, grapefruits moeten ook echt niet te zoet zijn en zoete appels en mandarijnen zijn ook absoluut not done!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:33

Dorée schreef:
Wie vindt dit nog meer superlekker!
Ben er echt verslaafd aan!
Ik houd sowieso van zuur, grapefruits moeten ook echt niet te zoet zijn en zoete appels en mandarijnen zijn ook absoluut not done!


Het is alleen gevaarlijk voor mensen die medicijnen slikken, die mogen dit absoluut niet drinken!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:37

Ligt eraan. Meestal gaat het om de combinatie: 'niet innemen met grapefruitsap'. Net als dat je sommige medicijnen niet mag innemen met melk. Neem je later op de dag een grapefruit (of een glas melk), dan hoeft dat geen vreemde gevolgen te hebben.

Ik ben ook gek op rode grapefruits, het sap liefst zelf geperst! Gele vind ik veel te zuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:48

Karin schreef:
Ligt eraan. Meestal gaat het om de combinatie: 'niet innemen met grapefruitsap'. Net als dat je sommige medicijnen niet mag innemen met melk. Neem je later op de dag een grapefruit (of een glas melk), dan hoeft dat geen vreemde gevolgen te hebben.

Ik ben ook gek op rode grapefruits, het sap liefst zelf geperst! Gele vind ik veel te zuur.


dat is dus NIET waar, het heeft mij een keer doodziek gemaakt, er is zelfs onderzoek naar geweest, het is levensgevaarlijk, zelfs een glas uren na het innemen kan gevaarlijk zijn.

Zie http://www.ergogenics.org/grapefruit.html

Dus slik je medicijnen; vraag je arts als je twijfeld want het kan best gevaalrijke situaties veroorzaken, tegenwoordig staat het in gelukkig wel in de meeste bijsluiters maar lang niet in alle.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 17:59

Ehm... goed lezen: ik zeg niet dat het onzin is wat jij zegt. Ik zeg dat het eraan ligt en dat het geen vreemde gevolgen hoeft te hebben. Dat is wat anders dan 'het is pertinent wel/niet waar'. Knipoog

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 19:18

Bij mij liggen er altijd grapefruits naast de citruspers... anders ga ik heel hard huilen... Scheve mond

Bij mijn hubbie moet ik ze écht uit de buurt houden, die lust alleen sinaasappelsap. (Ik heb eens een keer bloedsinaasappels gehaald. Smaakt gewoon naar sinaasappel, niks mis mee, maar het sap is.... rood. Hij trok een onwijs vies gezicht en hij moest het niet, hahaha! Haha!)

Dus inderdaad, hoe zuurder, hoe beter! OK dan!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 20:10

Grapefruitsap...lekker! Vingers aflikken Laatst hadden wij die van coolbest, en ik ben de enige in huis die het lust... Schijnheilig lekker alles voor mezelf dus! Haha!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 21:34

Oei, heerlijk! Heb nu een pak lekker koud in de koelkast staan, maar zelfgeperst is het nog tien keer lekkerder uiteraard!
Wat ook lekker is, is om er 1 sinaasappeltje door de persen, wordt het net even wat anders van!

En voor de mensen die wel van drankjes houden met een zuur tintje: probeer eens van dat vers geperste sinaasappelsap van appelsientje met kiwi erdoor, ook erg lekker! Vingers aflikken

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 00:32

De combi sinaasappelsap/grapefruitsap is idd erg lekker!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 00:35

je hebt nou ook pims met grapefruit smaak

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 10:15

Kido schreef:
je hebt nou ook pims met grapefruit smaak

Ja, en sinds twee jaar ook al (zomer)bier! Tong uitsteken

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 13:50

volgens mij ook appelsientje met tikje grapefruit er door heen

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:15

Goh ben ik gelukkig niet de enige die van ontzettend zuur houdt!
ik heb hetzelfde als jou Doree... Ik hou ook alleen maar van zure appels mandarijnen en grapefruits!
Ik kan zelfs zo een hele citroen op eten Vingers aflikken Sommige mensen verklaarden mij voor gek maar nu weet ik dat ik niet de enige meer ben Haha!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-04 18:16

Citroen opeten? No problem! Maar liever wel in de zomer en alleen als mijn lippen heel zijn! Haha!
Ik vind lemonade ook zo lekker (dus gewoon water met citroensap)

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 18:57

Ik lus het alleen als ik er echt trek in heb anders niet.
Ik vindt het altijd wel lekker voor de dorst.

Zonnetje81Jarig
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 19:06

Gatver vind dit echt goor grapefruit!!! Hahaha smaken verschillen.

OFFTOPIC: Vroeg me af of chiqa nog ooit iets kan eten zonder na te denken over allerlei gevaren......................

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 00:05

Nou idd, zoals ik in een ander topic al schreef: zelfs van komkommers schijn je tegenwoordig hele enge ziektes te krijgen. Die ook maar niet meer eten dan? Knipoog

Anyway, ik houd niet van ontzettend zuur. Hoewel zo'n Napoleon-zuurtje op z'n tijd best lekker is - maar mijn vriendje krijgt het voor elkaar om een hele zak achter elkaar leeg te eten! Als ik dat doe, heb ik geen gehemelte meer over... Ziek

Puur citroensap krijg ik ook niet weg. Maar sap van rode grapefruits vind ik dus wèl erg lekker.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 20:03

Ik slik ook medicijnen, maar eet regelmatig een lekkere grapefruit, of drink zelfgeperste sap Lachen
Ik vind grapefruitsap alleen lekker als het zelf vers geperst is Lachen

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 00:10

Karin schreef:
(..) Hoewel zo'n Napoleon-zuurtje op z'n tijd best lekker is - maar mijn vriendje krijgt het voor elkaar om een hele zak achter elkaar leeg te eten! Als ik dat doe, heb ik geen gehemelte meer over... Ziek


Ja dat is altijd zo vervelend bij die dingen! Heb ze trouwens echt al heeeeel lang niet meer gegeten. Un bon bonbon Napoleon Haha!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 00:14

mijn vriedn is er ook gek op. ik lust het niet! hij vond "pink"van Hero erg lekker, helaas is dat nu niet meer te koop.hij drinkt nu erg vaak de grapefruitsap van appelsientje

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:19

oooow, toen ik dit topic las kreeg ik meteen zin in grapefruitsap! En we hebben het niet in huis :@!

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:01

Das pas lekker Haha!