Wock restaurant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 10:12

Ik ben in zo'n wokrestaurant in Haarlem geweest en ik vond het een smerige onhygienische bende. Mensen die rauw vlees op hun bord namen, klaar lieten maken en weer op hetzelfde bord deden Misselijk en al die bakken met rauw vlees en vis waar iedereen langsloopt en aanzit.... Brrrrrr mij niet gezien.
Vervolgens wordt alles dan in zo'n wok met (veel te) veel olie gemieterd en gecremeerd en gaat er een standaard saus over (heet, zoet/zuur of mild)

Voor mij nooit meer..... (ben iets te veel smulpaap voor zo'n vreetschuur denk ik Haha! )


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:34

maudy schreef:
Je gewokte eten op je rauwe-vlees-bordje is toch echt wel het ranzigste en meest onhygienische wat ik ooit heb gehoord! Hebben ze daar geen keuringsdienst ofzo? Verward


Er liep wel 1 mannetje rond die uit ging leggen hoe het moest, maar het was er zo druk dat hij het niet redde. En dus gingen mensen vlees en wat groenten op hun bord doen, deden ze er vlees bij en gingen ze naar de wokken. Moesten ze daar even wachten, kwamen ze op het geniale idee om alvast nassi op hun bord te scheppen en wat warme hapjes (banaantjes, loempiaatjes etc) te pakken. Ging gewoon op het bord erbij. Waren ze aan de beurt, gaven ze het bord aan de wokkok (leuk voor galgje), die schoof het vlees en de groenten eraf en dan ging het bord met de nassi en hapjes weer terug naar de wachtende gast.
Misselijk
Ik heb zelf heel snel last van m'n maag en darmen, dus ik kijk enorm uit wat ik eet. Ik heb die avond wat nassi gegeten en wat hapjes die net uit de keuken kwamen. Ben verder overal vanaf gebleven, anders ken ik het wel weer..... ligt Sonja weer Misselijk langs de snelweg langs de auto.... Huilen


Overigens ben ik dol op wokken, doe het thuis heel vaak en graag, lekker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:49

MargaV schreef:
In een restaurant wel natuurlijk. Dat is gewoon bij de verboden, denk ik.
Maar vermoedelijk hou je er helemaal niets aan over.



Mis.
De salmonellabacterie kan jarenlang in je darmen in stand blijven, met de meest vage en rare klachten vandien. Krampen, diarree, maar ook hoofdpijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:51

Oscar schreef:
Ik haal dus geen rauwe kip ed. meer in huis want dan voel ik me net een schooljuf (neeeeeeh, niet doen *LOL*).


Is wel makkelijk te omzeilen hoor, gewoon voorgaren in de magnetron. Doe ik ook, juist omdat ze het anders idd half rauw gaan zitten bunkeren. En idd vooral de heren ja Haha!
Je kunt kippenpootjes ed. ook voorkoken in bouillon, dat is ook lekker. Daarna gewoon kruiden zoals je 't lekker vindt, en op de bbq!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 23:35

Een vloeistof zonder olie zou niet heet genoeg worden om in te kunnen wokken, dan wordt het slap. Daarom kun je ook niet in boter wokken, dat kun je niet ver genoeg verhitten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 42 bezoekers