HELLUUP!!! spagetti maken??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

HELLUUP!!! spagetti maken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 18:05

hai
dit is een laat onderwerp.
er lag vanmiddag een briefje voor me, :
Gwen,
ik moet tot half 9 werken wil jij eten halen en koken..

ik heb net alle ingredienten gehaald voor spagetti, wat moet ik nu doen?? hoe maak ik spagetti klaar??

heellluuup!! ik heb nooit ehct alleen gekookt (weet heel niet hoe dat moet)

alle reacties welkom....
dank je wel alvast!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:08

als het goed is staat op het pak spaghetti hoe je het moet bereiden...
de saus kun je beter zelf een beetje uitproberen... Haha!
(weet niet wat jij lekker vind... Tong uitsteken )

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:09

Nou, men neme een pan... Paar liter water erin en aan de kook brengen. Zodra het kookt spaghetti erin en zout eroverheen (ik doe zelf 1 eetlepel, maar dat kan wat veel zijn?). Ff op de verpakking kijken hoe lang het moet blijven koken. Let op dat het niet overkookt ivm het zout, af en toe roeren dus.

Gehakt moet je gewoon snel bruin bakken, daarna de pit lager zetten. Groenten oid er (gesneden) bij doen en een tijdje mee laten koken (laag), ik laat het altijd staan tot de spaghetti zelf klaar is. Op het moment dat de spaghetti klaar is gooi ik er nog wat tomatenpuree doorheen, en klaar is Sylvia.

De spaghetti (die komt overigens bovendrijven als ie klaar is) in een vergiet, uit laten druppen en een beetje boter erdoorheen. Klaaaaar...

De gouden tip: lees je verpakkingen, daar staat het precies op...

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:11

Aanvulling op Pervinco, als je het gehakt gebakken hebt, evenals de groentes, dan is het dan het moment om de mix toe te voegen met wat water als je die gekocht hebt. Dan de tomatenpuree er idd bij. Maar op de spaghettipak staat hoe de spaghetti moet, en op de mix voor de saus ook. Dus lees, en veel succes!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:13

Maya schreef:
Aanvulling op Pervinco, als je het gehakt gebakken hebt, evenals de groentes, dan is het dan het moment om de mix toe te voegen met wat water als je die gekocht hebt.


Maya, je bent geweldig! Ik wist dat ik iets vergeten was... Bloos

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:14

Verpakking lezen wil idd wel eens helpen Haha!

Spaghetti: Water opzetten (paar liter idd), als het kookt spaghetti erin. Ik doe er zelf nooit zout over, maar het kan wel. De meeste spaghetti moet een minuut of 8 koken, maar dat staat op de verpakking.

Saus maak ik meestal apart: gehakt bakken, als dat bruin is nog wat ui/paprika of wat voor groente je ook gekocht hebt, er door heen en heel even aanbakken. Tomatenpurree erbij en lekker laten pruttelen (naar smaak kruiden en evt. een boulionblokje toevoegen). Als de spaghetti klaar is die evt. ook door de saus gooien, beetje kaas erbij evt. een stokbroodje.
Eet smakelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:15

Hehe Haha! Anyway, Cowhorse, veel succes, laat je nog even weten of het gelukt is?

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:15

Of je gaat even langs de pizzeria, daar verkopen ze ook spaghetti. Schijnheilig
Doe je net of je t zelf hebt gemaakt! Haha!
Hahahha nee hoor grapje, spaghetti maken is best makkelijk, als je de aanwijzingen op de verpakking volgt, wijst t zich vanzelf. OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:16

Maya schreef:
Hehe Haha! Anyway, Cowhorse, veel succes, laat je nog even weten of het gelukt is?


Succes ermee!! En laat het inderdaad even weten!!! En als je de keuken hebt opgeblazen willen we foto's

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 18:17

okee dnak je wel allemaal ik ga het zo proberen..
het nadeel was alleen dat er dus helemaal niets op het pak stond Haha!

tuurlijk laat ik het weten.... Knipoog

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:18

Gewoon op de verpakking lezen hoe je het moet maken, beetje tomatenketchup er overheen, klaar!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 18:18

okee ik hou mn fototoestel bij de hand hoor Haha!:D:D

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:24

Je hebt ook van die kant en klare berf, dus what the heck, dan koop je dat toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:30

Prima schreef:
Je hebt ook van die kant en klare berf, dus what the heck, dan koop je dat toch?


Werkt erg goed Haha! Heel simpel! Gaatjes in de folie, magnetron open trog erin en nuken maar

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:34

Lieve mensen, ze heeft de ingredienten al in huis Knipoog

Cow_horse, tipje voor de volgende keer: koop een verpakking waar wel een aanwijzing op staat Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:35

Prima schreef:
Je hebt ook van die kant en klare berf, dus what the heck, dan koop je dat toch?


Tja, sommige mensen Schijnheilig Haha!

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:58

Prima schreef:
dus what the heck


hee, niet spotten met mijn achternaam he! Haha! Tong uitsteken

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:59

Is er nu echt niemand meer die z'n spaghettisaus de tijd geeft om z'n smaak te krijgen??
Als ik spaghetti bolognaise maak, dan staat m'n saus minstens 2u te pruttelen, en zeker weten dat ze dan 10x lekkerder is dan als ik ze raprap klaarmaak terwijl de spaghetti al op staat...

Saus:
- gehakt
- ui
- paprika
- wortel
- champignons
- tomaten
- tomatenpuree
- knoflook
- peper, zout, oregano en paprikapoeder

Ui, paprika, wortel fijnsnijden (kleine blokjes)
Knoflookteentje persen
Ui en knoflookteentje fruiten in de pan en daar het gehakt bijvoegen en bakken tot het gaar is
Tomaten, paprika, wortel erbij voegen en eventjes onder het deksel laten stoven, tomatenpuree en wat water toevoegen.
Champignons in plakjes snijden en erbij voegen
Het vuur laag zetten en nog minstens 2u laten pruttelen...

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:41

2 uur? Mijn god, daar heb ik echt geen tijd voor Scheve mond

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 19:43

Okee ik ben klaar (met koken en eten)
was alleen mn fototoestel kwijt heb dus helaas geen foto's kunnen maken Scheve mond

er waren een aantal kleine probleempjes:
1. ik kreeg de saus pot niet open
2. er was toch geen groenten in huis, terwijl ik ze wel zal liggen.

maar toch is het nog lekker geworden, ik twijfel er niet aan ik kan beter koken dan Peggy uit Married with Children Schijnheilig (das geloof ik ook niet zo moeilijk)

gelukkig kwam mn broer op tijd om de sauspot open te maken.
de keuken is niet ontploft, ook heel fijn! Haha!

(ik vond dat kaas idee helemaal geweldig en heb ook kaas erdoorheen gedaan)

ik had: gehakt, lekker roeren enzo, tot dat het al wat gaar werd, nog ietsje meer gehakt erdoor. spagetti in een pan met water en zout (niet al te veel zout).
door de gehakt deed ik de saus mjammie, weer even roeren. wat kaasstukjes erdoorheen. en weer roeren. klein stukje boter er dorr (voor een romige smaak) en weer roeren. in de pan met de spagetti ook even roeren. toen alles klaar was ging ik afgieten en opscheppen.
ondanks er geen groenten in zaten vond ik het toch wel heel lekker. door de spagetti had ik ook een klein beetje boter geroerd.
en echt: ik vond het lekkerder dan de spagetti van mn moeder, het was erg romig en lekker van smaak. (ik miste dan wel die groenten, maar daar hou ik nu verder even over op:D)

ik heb heerlijk gegeten Vingers aflikken ..... er is nog wat over dus als jullie willen proeven kan dat natuurlijk altijd Haha!
bedankt voor al jullie tips!

(ik had in de winkel gezocht naar een verpakking met bereidingswijze, maar helaas kon het niet vinden... en die vakkenvullers bij ons in de winkel hebben ook alleen maar de hele avond pauze Boos! )

OK dan!
Laatst bijgewerkt door Marchador op 09-02-04 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:52

Watte?

Enne Natalie, normaal als ik de tijd heb om te koken, maak ik het ook wel eens zo uitgebreid en geheel zelf, en dat is idd lekker. Maar dan maak ik het een klaar, ben er een goed half uur mee bezig, en dan laat ik t staan. En dan 's avonds uitgebreid opwarmen, en dan is ie goed op smaak. Ik smijt er ook vlak voor het einde een flinke geut Sherry in (droge), nog even flink verhitten, en dan vuur uit. Dan smaakt het pas echt lekker Lachen

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:53

hoe is het gegaan??

heeft het gesmaakt??

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:54

Maya schreef:
Watte?


Zag jij hetzelfde als mij? "Ik was mn"?

Fijn dat het zo goed gelukt is OK dan! Spaghetti is helemaal niet moeilijk... Volgende creatieve uitspatting macaroni? Knipoog
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 09-02-04 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 19:54

ik was er nu ongeveer ook een half uur mee bezig Vingers aflikken

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:55

Deed er in het begin ook een half uur over, tegenwoordig lukt het me in 20 minuten (en jawel, het is errug lekker)...