Eenpersoons vegetarische gerechten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Eenpersoons vegetarische gerechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 19:00

Nu ik sinds kort het huis uit ben, moet ik natuurlijk ook voor mezelf koken. Nu vind ik koken niet erg, maar alleen voor mezelf vind ik vreselijk Scheve mond. En als er weinig variatie in zit wordt het er niet beter op

Dus wie heeft er nog lekkere vegetarische (éénpersoons) gerechten? Heb hier wel een vegetarisch kookboek staan, maar dat zijn allemaal meerpersoons gerechten....

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:00

Wat ik nogal eens maak (moet ook steeds voor mezelf koken, behalve als vriend mee-eet niet) is:
- aardappels die over zijn van de vorige dag in schijfjes/blokjes snijden en opbakken in de pan
- daar tomaat in schijfjes, fijngesnipperde ui en champignons bijflikkeren
- en soms als het geheel bijna klaar is er een eitje bijdoen en alles goed mengen

Snel klaar en helemaal vegetarisch Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:02

Wat vind je van vleesvervangers? Ik ben niet vegetarisch, maar heb ook een bloedhekel voor1 of 2 mensen te koken. Dat kan ik gewoon niet zo goed. Wat ik dan meestal doe, is een wereldgerecht van Knorr klaarmaken, en dan daar 2 dagen van eten. Die zou je misschien met een vleesvervanger kunnen klaarmaken? Verder "gewone" gerechten, maar dan de hoeveelheden aanpassen... Veel succes iig!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 20:07

Lekker champignonnetjes bakken met ui, knoflook etc wat je maar wilt en dan op een geoorsterde boterham(ik vind het heerlijK!)

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:41

mini-hartige taarten met 2 of 3 plakjes bladerdeeg. Vulling met spinazie, ei, geitenkaas en pijnboompitten. Of een lekkere omelet met peultjes en huttenkase en tomaat en geraspte kaas, op een meergranen broodje.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:19

Spinazieschotel, pasta met cashewnoten en pesto, roerbak, wokschotel, van de meergranenrijst is ook lekker met van die pitjes enz.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:29

Eet je wel kaas ?
Maak eens een lekkere salade !

Men neme:
- een klein zakje komkommerrauwkost (zit ook sla ed. in)
- een klein zakje paprikarauwkost
- 2 tomaten
- een rode ui
- 1 pakje fetakaas
- dressing (ik kan je de honing/mosterddressing van Oil & Vinegar van harte aanbevelen).

Je kunt er stokbrood bij eten of bijv. gegrilde aardappels in de schil.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 21:52

Ik eet wel kaas
Bedankt voor alle tips!

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 10:50

Of een lekkere pasta maaltijd?
Wat ik altijd heerlijk vind, is pasta met spinazie en kruidenkaas. Vingers aflikken
Nodig voor 1 persoon):
Pasta
1 ui
1-2 teentjes knoflook
1 bakje kruidenkaas
diepvriesspinazie (half pak, kan je t beste van die blokjes nemen, doseert makkelijker) Knipoog
pakje mix voor pasta
blik tomaten

Pasta koken, in een pan gesnipperde ui fruiten met geperste knoflook. Spinazie erbij gooien, als die ontdooit is, blik tomaten er bij. Dan de mix erbij, en het bakje kruidenkaas. Goed mengen. En serveren met de pasta!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:22

Klein potje capucijners of velderwtjes mengen met gebakken champignons, uien en tomaat en wat kruiden naar keuze. Beetje sla erbij, jummie....

vegetarische chili is ook heerlijk hoor. Vervang het gehakt door champignons, allerlei gemengde groenten, ANANAS!!, tomatenpuree en tomaten. Mix voor chili con carde er door, beetje suiker en klaar.... grote kans dat je eenpersoonsmaaltijd wat groter is geworden, maar dit gerecht smaakt een dag later minstens zo lekker. Ook lekker is om er dan wat geraspte kaas of creme fraiche over te doen.

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 12:26

Als ik alleen voor mezelf moet koken neem ik meesral gewoon een vleesvervanger met groente en aardappeltjes ofzo.
Pasta kan ook wel voor een persoon.Wat ik zelf heel lekker vind is pasta,asperges en cremefraiche.
Gewoon de pasta koken,asperges opzetten en later de creme fraiche met de asperges mengen en van die strooikaas erdoor en dan door de pasta heen mengen.

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:23

Een klein (geiten)kaasje even onder de grill. Een tomaat en een kleine ui (als je ervan houdt) in plakjes snijden, wat olijven en beetje peper en olijfolie erbij. Vers warm (stok)brood erbij, mmmm.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 10:44

Bedankt OK dan!

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 11:42

Laat je even weten wat je hebt gemaakt en hoe t smaakte?
Trouwens, ik zie dat je in rotterdam woont, vlakbij zuidplein toch? Daar heb je de nettorama, daar verkopen ze groente kroketten en vegetarische loempiaatjes, echt heel erg lekker! Vingers aflikken (Ik heb daar namelijk ook gewoond)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 12:30

Die had ik nog niet gevonden, maar ga zeker eens op zoek
Doet wel altijd boodschappen bij de nettomarkt namelijk Knipoog

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 12:41

Wij maken ook wel flinke hoeveelheden linzenburgers, kaasburgers en tahoekroketten en die vriezen we per stuk in. Heb je toch steeds wat anders. Zelfgemaakte vegetarische bah-pao broodjes zijn lekker als tussendoortje. Pizza's maak je heel gemakkelijk van turks of arabisch brood, of van shoarmabroodjes. Tomatenmengsel, uien en kaas erop (wat je maar lekker vindt) en even in de oven.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:05

Richtje schreef:
Die had ik nog niet gevonden, maar ga zeker eens op zoek
Doet wel altijd boodschappen bij de nettomarkt namelijk Knipoog

Ze liggen in de vriezer. Haha!

missrosa
Berichten: 293
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:17

Meestal kook ik voor 3 dagen en dan eet ik 1 dag er van, 1 portie zet ik in de koelkast en eentje in de vriezer. De volgende dag kook ik weer doe ik hetzelfde en de dag daarna eet ik dan het portie uit de koelkast van de eerste dag. euh.... snap je het een beetje.

Ik vind koken in m'n eentje namelijk ook niet echt gezellig. Op deze manier hoef ik niet elke dag hetzelfde te eten, eet ik wel gewoon gezond en hoef ik niet elke dag te koken.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:58

Ik ben gewoon heel lui. Ben overigens geen vegetarier maar er is bijna niks van vlees wat ik lust. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat mijn huisgenoot dus nooit geen vlees hoeft te krijgen. Daarom kook ik gewoon eten met vlees erbij. Bijv. aardappelen, groenten en een stukje vlees. En ik eet dan alleen de aardappelen en de groenten. Vleesvervangers heb ik nog nooit geprobeerd. Ze zien er eigenlijk altijd zo vies uit als ze in de supermarkt in de vitrine liggen. En ooit een keer heb ik tahoe (schrijf ik dat goed) met satesaus gehad. En dat smaakte afschuwelijk!