Ski-vakantie: Oostenrijkse recepten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Ski-vakantie: Oostenrijkse recepten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-04 20:48

Ben een weekje weggeweest, naar Oostenrijk. Thom heeft uit de supermarkt (Spar) twee van die gratis blaadjes meegenomen. De ene is een special over "Knödel" Haha!, de andere staat vol met recepten van dingen waar wij allemaal gek op zijn: Kaiserschmarrn (allerlei variaties), Tiroler Gröstl, Glühwein, Jagatee en.... *roffel* de Germknödel! Tong uitsteken
Veel bijzondere dingen heb je er niet eens voor nodig, maar ik moet toch eens ergens in het woordenboek opzoeken wat "germ" nou eigenlijk is, want daar moet je drie eetlepels van hebben... *krabt zich eens achter de oren* Verward Haha!

(heb trouwens ook instant-kaisersmarrn meegenomen, kun je daar in de supermarché zó kopen, van Knorr... . Wat ik zéker eens ga proberen, is Kokos-Schmarrn met rumsaus... Vingers aflikken )

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 10:01

ik heb nog ergens een foto waarop ik een germknodel eet (sorry heb geen zin om de puntjes te zoeken...) Is echt zooo ranzig dat het lekker is! Een soort bapao broodje maar dan met een of andere zurige drap erin, een soort jam. Daaroverheen gaat gesmolten boter en daar dan weer gemalen maanzaad over. MMMM heb er nu al weer zin in. Je kan ook minigermknodels in die Sparren halen, ook errug lekker!

En inderdaad Kaisersmarrn, aten we vroeger altijd. Lekker met poedersuiker en appelmoes. De meest vreemde combi's krijg je op zo'n berg, maar lekker is het wel!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 13:33

Lekker he? Volgens mij is een Germknödel gevult met een soortemet pruimen-jam/gelei.
Waar Germ voor staat weet ik dan weer niet. Ik smul er in ieder geval heerlijk van
De gewone stuiter-ballen-knödel hoef ik dan weer niet, vriendelijk bedankt. Net als de Spätzle *yuck*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:22

kaisersmarrn Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken

daar zou ik dus speciaal voor naar Ehrwald rijden en dan met de gondel naar boven om daar de heerlijkste keisersmarrn te eten.

zou je mij een recept kunnen sturen?

groetjes [naam]

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-04 14:31

Jummie, jummie, jummie... Ik zit hier helemaal te kwijlen achter mijn toetsenbord! Vorig jaar heb ik toen ik terug kwam van wintersport zelf Kaiserschmarren gemaakt, niet van echt te onderscheiden. Ik heb ergens het recept liggen, zit alleen nu op mijn werk Bloos! dus als ik eraan denk zal ik het als ik thuis kom hier op zetten.