Yoghurt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 19:39

Wordt je eigenlijk ook weer dikker van veel magere yoghurt eten? Dat is trouwens wel mijn enige melkproduct wat ik eet. Ik eet geen kaas, weinig boter alleen voor bakken en drink geen melkproducten verder.

Ik vind het namleijk wel lekker yoghurt jammie kan makkelijke en pak per dag eten als het moet. Zonder suiker dus ook nog gezond!

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 21:05

Nee van (magere) yoghurt word je zeker niet dikker, het is zelfs bewezen dat mensen die dagelijks een aardig portie zuivel eten, lichter zijn dan mensen die dat niet zijn, scheelt gemiddeld zelfs 5 kg! Ik stond er ook van te kijken, maar vond het wel positief Lachen Zuivel is een belangrijk produkt wat zeker niet mag ontbreken aan je dagelijkse voeding! Er zitten enorm veel belangrijke stoffen in!

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 01:06

van de zuivelproducten kun je magere yoghurt volgens mij het beste nemen

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 10:02

Ik denk ook niet dat je snel dik wordt van magere yoghurt hoor. Als verder nauwelijks zuivel eet, lijkt het me juist hartstikke gezond voor je! Neem je weleens van die optimelyoghurtjes? Die zijn ook allemaal suikervrij en dan kun je toch een lekker fruitsmaakje nemen.. De kwark van optimel is trouwens ook errrrg lekker!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:18

Ik denk ook niet dat als je magere yoghurt of yoghurt met 0% v.g. neemt dat dat echt kwaad kan...
Ik eet dagelijks een potje of 2 yoghurt, vind het heerlijk om te eten als ik een film ofzo ben aan het kijken of als tussendoortje... Heb het zelfs liever dan een snoepje...
De yoghurt die hier nu staat, is 0% en ik geloof per potje 60kcal, niet bijster veel dus...

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 10:03

van alleen een pak magere yoghurt word je niet dik. Hangt natuurlijk ook af van de rest van je voeding. Maar als die yoghurt ervoor zorgt dat je minder snoept of ongezonde voedingsmiddelen pakt. Kies dan maar lekker voor de magere yoghurt

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 01:39

Het is vaak de suiker die sommige in de yoghurt er bij doet. Dat zijn de dik makers

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 23:52

Inderdaad, als je er een laag suiker in doet is het een ander verhaal.
Als ik trek heb neem ik ook vaak een schaal yoghurt met stukjes appel en kaneel. Vingers aflikken
Superlekker en gezond.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 00:11

Ik eet er geen suiker in!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 09:35

een kleine hoeveelheid suiker in yoghurt is niet per definitie slecht.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:30

Suiker heeft je lichaam nergens voor nodig, het is eigenlijk gewoon puur vergif voor je lichaam. (heb t dus niet over suikers in fruit) Ik doe altijd een beetje zoetstof in de yoghurt, dat is ook niet echt gezond, maar wel beter dan suiker. Lachen

heidiLOVER

Berichten: 9185
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 18:29

Lindy schreef:
Inderdaad, als je er een laag suiker in doet is het een ander verhaal.
Als ik trek heb neem ik ook vaak een schaal yoghurt met stukjes appel en kaneel. Vingers aflikken
Superlekker en gezond.

vind ik ook lekker mjam mjam Vingers aflikken

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 18:34

Lindy schreef:
Suiker heeft je lichaam nergens voor nodig, het is eigenlijk gewoon puur vergif voor je lichaam. (heb t dus niet over suikers in fruit) Ik doe altijd een beetje zoetstof in de yoghurt, dat is ook niet echt gezond, maar wel beter dan suiker. Lachen


suiker is iig nog een energiebron en een stuk natuurlijker dan zoetstoffen. Het is maar net waar je de nadruk op wil leggen.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 18:43

Maar wel een hele slechte energiebron, want suiker is alleen maar ongezond.
Dan zijn koolhydraten een betere energiebron.
Natuurlijker betekend niet automatisch beter.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:47

voor de laatste maal of topic. Suiker is een koolhydraat.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-04 22:50

Hmpz ik denk dat sjakie wel weet waar ze over praat ..... hihihi Knipoog

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:15

Omdat suiker direct door het lichaam wordt opgenomen stijgt het glucose niveau in het bloed heel snel. Dit dwingt de pancreas om snel een grote hoeveelheid insuline aan te maken, waardoor de glucose weer door de lichaamscellen opgenomen kan worden. Dit wordt een belasting voor de pancreas, en deze leert dat er altijd snel en met een grote hoeveelheid insuline moet worden gereageerd. En daardoor ontstaan grote schommelingen in het glucose niveau, met alle gevolgen van dien.
Het door de suiker veroorzaakte hoge glucose niveau in je bloed veroorzaakt op de lange duur cross linking tussen proteine structuren zoals collageen, die op deze manier vernield wordt. Hierdoor ontstaat AGES wat ervoor zorgt dat het verouderingsproces versneld optreedt.Niet echt lekker dus. Scheve mond

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:34

Lindy schreef:
Omdat suiker direct door het lichaam wordt opgenomen stijgt het glucose niveau in het bloed heel snel. Dit dwingt de pancreas om snel een grote hoeveelheid insuline aan te maken, waardoor de glucose weer door de lichaamscellen opgenomen kan worden. Dit wordt een belasting voor de pancreas, en deze leert dat er altijd snel en met een grote hoeveelheid insuline moet worden gereageerd. En daardoor ontstaan grote schommelingen in het glucose niveau, met alle gevolgen van dien.
Het door de suiker veroorzaakte hoge glucose niveau in je bloed veroorzaakt op de lange duur cross linking tussen proteine structuren zoals collageen, die op deze manier vernield wordt. Hierdoor ontstaat AGES wat ervoor zorgt dat het verouderingsproces versneld optreedt.Niet echt lekker dus. Scheve mond


lijkt me een prachtig verhaal , maar ondertussen doe ik lekker een beetje suiker in mijn yoghurt en houdt de eer aan mezelf. Ik blijf niet bezig zinloze discussies aan de gang te houden, is denk ik ook niet de bedoeling van de topicstarter die wat wil weten over het vetgehalte in yoghurt.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 23:53

sjakie schreef:
Ik blijf niet bezig zinloze discussies aan de gang te houden


weet je t zeker? Tong uitsteken

Dat verhaaltje stond er niet voor jou, ik ga er vanuit dat jij dat als voedingsdeskundige al lang weet. Dus daar hoef jij je niks van aan te trekken.

Maar goed iedereen bepaald wel zelf wat ie eet, daar gaat dit topic idd niet over.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 08:55

Lindy"]
[quote="sjakie schreef:
Ik blijf niet bezig zinloze discussies aan de gang te houden


weet je t zeker? Tong uitsteken

Dat verhaaltje stond er niet voor jou, ik ga er vanuit dat jij dat als voedingsdeskundige al lang weet. Dus daar hoef jij je niks van aan te trekken.

Maar goed iedereen bepaald wel zelf wat ie eet, daar gaat dit topic idd niet over.
[/quote]
Als voedingsdeskundige weet je dat deze informatie niet klopt en gebaseerd is op verouderde gegevens.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 09:56

aah, daar was je al arno, ik was al verbaasd dat sjakie het zo lang alleen durfde. Zou nog vragen waar je bleef... Onze voedindsdeskundige weet altijd hoe het zit, maar toch moet vriendlief er weer aan te pas komen. Verward

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:09

Lindy schreef:
aah, daar was je al arno, ik was al verbaasd dat sjakie het zo lang alleen durfde. Zou nog vragen waar je bleef... Onze voedindsdeskundige weet altijd hoe het zit, maar toch moet vriendlief er weer aan te pas komen. Verward

Sjakie is heel capabel om dit alleen te doen, maar het feit dat je foutieve informatie plaats vraagt om een reactie. Echter, jouw opmerking kan ik nu niet bepaald een bijdrage aan dit topic noemen. Hou het aub netjes hier. Jouw verhaal is nagezocht voor de zekerheid en het klopt gewoonweg niet.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:15

Alsof jullie ontopic blijven... mag ik de bron waar jij die info weg hebt? Lachen En dan liever over pb, dan kan dit topic gewoon verder gaan over yoghurt, waar het ook voor bedoeld was.