Houdbaarheidsdatum

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 16:17

Ik ben daar best makkelijk in. Als het niet stinkt of er raar uitziet, of raar smaakt eet ik het op.
We eten hier best eens vanille vla van 2 a 3 dagen over de datum.

pas nam ik een slok melk waarvan ik dacht dat íe nog goed was.......

Alleen met vlees(waren) ben ik wel voorzichtig.

:evaw:


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 17:11

Bolke schreef:
Ik check trouwens ook altijd de houdbaarheidsdatum op ketchup en mayonaise flessen als ik ergens blijf eten. Zo stiekum mogelijk natuurlijk, anders is het banketstaaflig. Schijnheilig


Moet je niet hier komen eten Bloos Ik check van de mayo en curry e.d. echt NOOIT de houdbaarheidsdatum Schijnheilig

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 21:56

Bolke"]
[quote="maudy schreef:
Mijn zus heeft een paar jaar bij de Appie gewerkt, op de kaas&vleeswarenafdeling. Als er op een hele kaas schimmel zat, werd dat er met een vaatdoekje en wat sop afgeveegt. en Hupsakee, gewoon weer in de koeling. Cool En zo zijn er nog 1000 dingen die je niet wil weten!


Vertel er nog eens een paar!

Ik heb eens van iemand gehoord dat ze van blikjes de naderende houdbaarheidsdatum eraf moesten boenen. Verward Staat er helemaal geen datum meer op, maar goed.

Ze smeerden vroeger ook een of ander goedje op vlees en gehakt, zodat het mooi rood bleef. Ik weet niet of ze dat nog steeds doen.
[/quote]

nitraat, en als dat te lang blijft zitten of in combinatie met sommige groenten wordt het omgezet in het giftige nitriet.
Of was het nou eerst nitriet en dan nitraat...... Verward

Kaas heb je verschillende soorten schimmels.

Schimmel van de brie is bijv. juist gezond voor je darmflora.

In 'gewone gele'kaas kan je aan de vorm van de gaten zien of het goede of de zgn. slechte bacteriën zijn.
(heb een keer kaas gemaakt op school).
Mooie ronde gaten zijn ok! Kunnen geen kwaad.
Maar van die langwerpige gaten met van die draden/vocht ertussen dat zijn niet de goede. (die kunnen niet veel kwaad maar horen officiëel niet in kaas thuis). Die zie ook regelmatig als je erop let.

De schimmel op de korst kan al helemaal weinig kwaad, dus ik snap dat prima dat ze dat er met een doekje afvegen, dat gebeurt (bijna) overal.

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 21:58

Je wilt overigens niet weten wat je allemaal voor troep (bacteriën en schimmels) op je handen zitten.

Wij hebben een keer een kweekje gemaakt van een vingerafdruk. en van een wattenstaafje wat je door je neus gehaald had.

De ene was nog hariger dan de ander een week later!
(wel heel erg interessant!!)

:evaw:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 bezoekers