Misschien rare vraag: Invriezen aardapelen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Misschien rare vraag: Invriezen aardapelen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 11:47

Ik vroeg me af of je aardappels in kan vriezen. Ik denk zelf van niet ivm met het zetmeel ofzo. Mijn bedoeling is bijv gekookte aardappels dan in te vriezen zodat je ze in de magnetron kan pleuren. Of het lekker zal zijn is dan ook weer de vraag!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 11:59

Ik vries wel eens rauwe aardappels in, die ik dan later in de frituur gooi. Superlekker is het niet hoor, en of het slecht is -> nooit van gehoord...

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:40

Gekookte aardappels kan je wel opbakken of frituren.

Gewoon opwarmen lukt ook, maar zelf vind ik dat walgelijk ... ik lust sowieso geen aardappels, tenzij ik echt niets anders krijg.

Gewoon een keertje proberen Haha!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:41

ik weet het niet maar ik weet wel dat je stampot kan invriezen en daar zitten toch ook aardappels in?

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 14:43

Volgens mij kan het wel. Mijn moeder doet het ook weleens. Maar meestal bakt ze de aardappelen als ze ingevroren zijn geweest.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 15:45

Ja zoiets maar in iedergeval dat als ik alleen thuis ben ik ze niet meer hoef te schillen en dat 1x in een grote partij kan doen. Ik zit in februari een maand alleen thuis vandaar! En heb wel meer te doen hahaha.

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 15:47

Is geen rare vraag hoor. Als je het niet weet, dat weet je het niet. Is neit raar ofzo. Ik vries wel eens aardappels in. Ik kook meestal voor 2 dagen aardappels, omdat mijn vriend en ik niet altijd samen kunnen eten. Ik gooi ze dan alleen neit in de magnetron maar ik bak ze daarna meestal. Maar invriezen kan prima hoor.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132045
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 16:37

'k Heb het even aan mijn vader gevraagd, die is nogal "van het invriezen" Knipoog
Hij zegt dat het prima kan.
Ongekookte aardappels krijgen een vreemde bijsmaak, maar gekookte aardappels schijn je in te kunnen vriezen terwijl de smaak redelijk behouden blijft.

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 18:17

Owke fijn dat ik dat weet!! Dan hoef ik ze alleen nog maar te bakken als ik laat thuis ben van school als ik alleen ben. Want dan nog schillen en koken vantevoren is niet alles, soms gaat dat nog mis en zijn ze klef.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 00:25

wat je ook kan doen is met kleine aardappelen ze juist niet schillen. Ze in een afgedekte schaaltje in de magnetron zetten en onderop een keukenpapiertje doen. Vervolgens 3 minuten in de magnetron doen (halverwege de aardappeltjes even keren). Het vocht wat er vrij komt zorgt ervoor dat de aardappeltjes "gekookt" worden.
Dit is smakelijker dan invriezen en minder vet dan opbakken. je kunt ze als ze klaar zijn gewoon uitlepelen zoals een gepofte aardappel. Denk er wel om dat je niet al te grote aardappelen neemt. De magnetron kan ze dan niet verwarmen/ garen.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 19:20

Aardappelen worden vaak zoet als je ze invriest.