Hutspot wéér mislukt: nu met ranzige foto!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Hutspot wéér mislukt: nu met ranzige foto!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-03 23:40

Deze week is niet zo'n beste week, op culinair gebied dan... Aan het begin van de week had ik geen zin om te koken, dus gingen we naar de frietboer, een berenlul satésaus eten. Twee dagen later zou ik pizza bakken, maar de bodem was bagger, dus zaten we rond half acht bij de Chinees. Vandaag stond er weer eens hutspot op het menu. Niks simpelers, zou je zeggen. Naar toen ik na een twintig minuten het deksel van de pan haalde, zag ik dít:

Afbeelding

Gatver, echt álles was bruin, ook de piepers. En alles dreef in een plas bruin water...
En dus stonden we alweer rap bij de afhaal van de Chinees... Scheve mond

Dat is dus al de vijfde keer dat ik dit heb. Vroegâh lukte dit altijd. Wie het snapt, mag het zeggen... (ik heb hier trouwens al eens eerder over gemopperd op bokt Haha! [VT] Bruine uien in de hutspot! )
Ligt het nou écht aan de kwaliteit van de uien, of doe ik toch wat verkeerd?

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 21:06

Volgens Greetje zouden de wortels en de uien best eens uit de diepvries kunnen komen.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 21:18

Wat is hier mis mee dan ? Afgieten (vocht even bewaren), stampen, eventueel weer wat vocht toevoegen en op smaak maken. Lijkt me niet zo raar de de boel gaat kleuren van de worteltjes Haha! .. of het nu wel of niet uit de diepvries komt lijkt me niet zoveel uit te maken. Vraag me af of je het ook geproefd hebt Lachen

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 21:53

Idd, ik vind het nog meevallen...
En het is niet noodzakelijk omdat het er niet uitziet dat het niet te eten is Knipoog

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 14:16

lageveld schreef:
Wat is hier mis mee dan ? Afgieten (vocht even bewaren), stampen, eventueel weer wat vocht toevoegen en op smaak maken. Lijkt me niet zo raar de de boel gaat kleuren van de worteltjes Haha! .. of het nu wel of niet uit de diepvries komt lijkt me niet zoveel uit te maken. Vraag me af of je het ook geproefd hebt Lachen


Ik maak al hutspot sinds ik het huis uit ben (da's nu bijna 10 jaar) en dit is iets van de laatste tijd. Ik doe niks anders dan toen, maar ik heb nu heel vaak van die bruine uien. Ook niet altijd, dus ik denk niet dat het aan mij ligt. Maar het rook ook niet lekker en iets dat al niet lekker ruikt, eet ik dus niet. Want ik weet hoe het er wél hoort te ruiken en uit hoort te zien... Mij hebben ze altijd geleerd: bij twijfel niet doen. En nee, ik heb het dus ook niet geproefd... (als ik dit trouwens door elkaar had gestampt, hadden we een heel onappeteitelijk potje op tafel gehad, het oog wil ook wat en hutspot hoort niet bruin te zijn...)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:27

*grinnik* wat een raar zooitje. Hier is alles altijd nog steeds als gele piepers, oranje wortels, lichtbruin/witte uien en bruine bonen te onderscheiden Tong uitsteken.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:31

Jurga schreef:
*grinnik* wat een raar zooitje. Hier is alles altijd nog steeds als gele piepers, oranje wortels, lichtbruin/witte uien en bruine bonen te onderscheiden Tong uitsteken.


Doe jij bruine bonen door de hutspot Verward ?
Nog nooit van gehoord *LOL* Knipoog !

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:33

Ja hoor, zo kennen wij dat thuis. Lachen (Ik ben btw geen fan van hutspot...)

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:51

ziet er een beetje uit als Misselijk
ik kan me voorstellen da je toch maar weer voor chinees gegaan bent Tong uitsteken

trouwens wij eten vanavond hutspot! maar goed da mam het maakt en nie ikke anders zou ik misschien nie zo'n honger hebben....

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:17

Ik vind het er eigenlijk niet zo heel erg vies uitzien
niet aanstellen! gewoon stampen die zooi en dan flink veel zout eroverheen en dan smaakt het vast nog wel goed.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 18:32

Wat wij vaak doen is gewoon de aardappels wel in blokjes snijden en apart koken.

Je zou de peen en de ui klein kunnen maken met de staafmixer. En dan kan je daarna de aardappels erbij doen.
Misschien is dat een optie?

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:03

ha!!!!

ik heb net toch de hutspot gemaakt ( mam kwam later thuis!) was de eerste keer dat ik dat maakte maar het was heerlijk. het was ook helmaal nie bruin toen het gekookt was.
ik heb gewoon de aardappelen, wortels en ui samen gekookt en daarna gestampt en kaas en zout erdoor! heerlijk was het moet ik zeggen! en dat voor mijn eerste keer Bloos

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:33

Jurga schreef:
Ja hoor, zo kennen wij dat thuis. Lachen (Ik ben btw geen fan van hutspot...)


is idd echt iets lunters Tong uitsteken

Op de Nieuwe Heuvel krijgen we het ook altijd met bonen
Is best lekker Knipoog

Jady

Berichten: 2099
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:38

Volgens mij zou Destiny dit nog geeneens opeten.....en dat zegt HEEL wat...! Haha!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:38

Hehe hier in Barneveld ook met bruine bonen Haha!

En echt op hutspot lijkt t nog niet :S

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:46

Ben het nu ook aan het proberen met kidney-bonen. Zal mij beniewen, is bijna klaar.
De lekkerste hutspot die ik ooit gegeten heb zag er ook bepaald niet smakelijk uit dus dat zegt echt niet alles. Het is al heel erg lang geleden en het zat in blikken die bestemd waren voor het leger. Zelfs koud lepelde ik zo zo'n blik leeg.
Ik heb vaak geprobeerd het na te maken, maar dat is helaas nooit helemaal gelukt.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:14

*onsmakelijk verhaal*

Ik heb het eens uitgek*tst, daarna ben ik er nooit meer dol op geweest *LOL*. Dan is het ECHT hutspot...

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 09:53

iwayalover schreef:
ha!!!!

ik heb net toch de hutspot gemaakt ( mam kwam later thuis!) was de eerste keer dat ik dat maakte maar het was heerlijk. het was ook helmaal nie bruin toen het gekookt was.
ik heb gewoon de aardappelen, wortels en ui samen gekookt en daarna gestampt en kaas en zout erdoor! heerlijk was het moet ik zeggen! en dat voor mijn eerste keer Bloos

Dát bedoel ik dus.... Ik doe het precies zoals jij (maar dan zonder kaas Knipoog )!

We hadden het er gisteren nog over en Thom zei dat het in dit huis helemaal eigenlijk nog nooit fatsoenlijk gelukt is. Dan zou het dus kunnen liggen aan dat ik nu op inductie kook (met nieuwe pannen)? Zou het kunnen dat het aan de metaalsoort ligt waarvan mijn pannen zijn gemaakt? Lijkt me toch stug? Verward Toch maar eens met de staafmixer aan de gang, of anders kant-en-klaar halen.... ben ik overal vanaf. Knipoog

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 14:40

jammer dat de foto het niet doet, want ik ben nu wel HEEL nieuwsgierig geworden !!!!!!!!!! Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 15:44

met kaas erdoor lijkt me neit zo lekker

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:04

dit ziet er redelijk ranzig uit eiglijk ( mijn eerste keer dat ik op dit forum kijk, dit topic trok mijn aandacht Tong uitsteken )

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:55

Hmmm, ziet er niet echt smakelijk uit
Ik denk dat het komt omdat de uien te lang op een te hoog vuur staan.
Uien hoeven eigenlijk maar een minuutje of 5 te koken, dan zijn ze gaar.
Als ze langer koken worden ze overgaar en krijg je zo'n drab-achtig bruin goedje.
Zeker "jonge" uien die net van het land komen (deze periode van het jaar dus !) zijn supersnel gaar.
Mijn advies: de uien alleen de laatste 5 minuten meekoken !

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 00:25

wij doen de uien nooit meekoken
de aardappels en de wortels koken,
en de uien bakken met gehakt en dat door elkaar stampen
mjummie

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 03:15

Zal dan nog maar even het resultaat van mijn hutspot van gisteren melden. (per ongeluk nog vegetarisch geworden ook Haha! ) Het bonen idee leek me wel wat en er lag nog een blikje kidneybonen in de kast.

De boel (aardappels, wortelen en uien) gekookt in het nat van de bonen aangevuld met water en een vleesbouillonbloje. Oeps.. toch niet helemaal vegetarisch.
Flink wat peper, scherpe paprikapoeder en nog wat zout erbij. 10 minuten voor het einde van de kooktijd de bonen er bij gedaan, afgieten en stampen maar.

Mijn zoon was toevallig thuis en hij houdt nogal van hollandse kost vandaar mijn idee om dit te maken. Ik had dus best goede bedoelingen Lachen Tijdens het eten vertrouwde hij mij toe dat hij eigelijk altijd kotsneigingen kreeg van hutspot. (door mijn vrouw gemaakt) maar dat hij dit eigenlijk wel lekker vond. De tweede keer opscheppen bewees dat het niet alleen een vriendelijke opmerking betrof Haha! Haha!

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 10:05

Jurga schreef:
*onsmakelijk verhaal*

Ik heb het eens uitgek*tst, daarna ben ik er nooit meer dol op geweest *LOL*. Dan is het ECHT hutspot...


raar is dat he? Als je iets hebt gegeten waardoor je moet kotsen, lust je het daarna niet meer Verward
Heb me vroeger helemaal misselijk gegeten in van die geglazuurde koekjes en diezelfde nacht nog hartstikke ziek van geworden. En ik krijg die koekjes nu echt niet meer naar binnen hoor! Schijnheilig