mais kolfen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

mais kolfen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 16:02

Hoe maak ik het beste zo een mais kolf klaar. Heb het overlaast eens gegeten je moest ze gewoon een paar minuten in de mircogolf zetten, maar ik wil er graag een soort sausje bij ofzo nu heb ik er maar mayo opgesmeerd. Maar in amerika zie je ze het vaak eten met een soort saus?
zou iemand soms recpeten of tips daar over hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:07

Beetje boter erop laten smelten, meer niet.

Zelf doe ik er niks op, niet goed voor mijn kont Lachen
En zonder sausje vind ik het ook heerlijk Vingers aflikken

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:16

wat ik zelf het lekkerste vind is mais in water even laten staan tot de maiskolf giga warm is (kookt dus zo'n btje) ondertussen laat je boter smelten en dip je m daar in Haha! heerlijk Haha!

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:35

Maiskolf is superlekker met een beetje boter en zout.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 21:40

Saus is natuurlijk gesmolten boter, waar je eventueel ook kruidenboter (wat je maar lekker vindt) van kunt maken.
Je kunt ook kruidenboterstaafjes maken. Boter zacht laten worden, kruiden erdoor mixen, opstijven en een soort worstjes er van maken en daarna wikkelen in aluminiumfolie en afkoelen/opstijven weer in de koelkast. Bij het eten over de hete maiskolf strijken, zodat niet alle lekkers onder op je bord belandt. Haha!

Ik kook de kolven wel eerst in (licht gezouten) water, tot de korrels gaar zijn. Weet niet hoe anderen hierover denken.
Belangrijk is in elk geval wel hoe de mais er bij aankoop al uitziet. Uitgedroogd of nog lekker zacht.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 09:01

Wij doen ook wel boter met suiker ipv boter mert zout. Ook lekker
Ik meen me trouwens te herinneren dat mijn moeder er juist een beetje suiker bij kookt ipv zout. Maar ik weet het niet zeker.

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 10:41

Wij eten dit ook regelmatig, we koken ze een minuut of 20, tot de korrels goed gaar zijn. En dan met kruidenboter en/of wat parmezaanse kaas. Jammie!
En dan lekker gebakken aardappeltjes en sla erbij en een lekker stukje kipfilet ofzo, heerlijk!

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:11

Voor een recept moest ik ze eens doorsnijden.... Wel eens geprobeerd om een maiskolf in vieren te krijgen? Sjiez, daar moest echt een zaag aan te pas komen en intussen moet je voorkomen dat je de korrels platdrukt tijdens al dat geweld... Dat doe ik dus ook nooit weer. Haha!
Dat recept van Marije_Jiplover klink goed! *LOL* (hoef je ze ook niet door te zagen Knipoog )

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:11

Bij het Texas Ribhouse doen ze er ook honing op. Dat is ook heel erg lekker!