Bijna de hele dag door trek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Bijna de hele dag door trek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 17:02

Ik probeer wat minder te gaan eten omdat ik vind dat ik wel wat kilotjes eraf mag hebben. Eet inplaats van 10 boterhammen op een dag 8, minder boter, minder beleg en 's avonds gewoon goed warmeten, maar zonder toetje, en als ik wel een toetje neem, Vifit-yoghurt waar geen vet in zit. Tussendoortjes probeer ik zoveel mogelijk te beperken, drink veel water, eet een appel of iets dergelijks en af en toe heb ik last van een (helaas onvermijdelijke) vreetbui. Zoals vandaag dus. Ik probeer mn brood over de hele schooldag te verspreiden, maar op een gegeven moment heb ik trek dus ga ik eten. Maar die trek gaat niet over, en dan zijn die broodjes worst enzo op school wel erg aantrekkelijk, net als de chips en koekjes thuis. Goed, zo af en toe een vreetbui moet toch kunnen lijkt me.

Maar nou mijn dilemma, kan ik dr iets aan doen dat ik niet de hele dag honger heb? Zijn er bepaalde tussendoortjes die gezond zijn en t hongergevoel wegnemen? En dan niet van die dure, ingewikkelde dingen, maar gewoon iets simpels, wat ook makkelijk mee naar school kan. Tips graag!

Tryingagain

Berichten: 119
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:09

Hmm...helaas herken ik je probleem. Ik kan je wel vertellen, die trek (oftewel vreetzin, zoals ik het noem, je hebt immers geen honger, maar wel zin om te "vreten") blijft toch altijd. Sommige mensen hebben dat, en andere niet. Mijn ervaring is dat mensen die hier last van hebben vaak wel erg gezellige mensen zijn Knipoog. Ga jezelf ook de tussendoortjes niet ontzeggen, want die zijn juist goed voor je (zowel lichamelijk als mentaal), mits ze verantwoord zijn.
Wat je kunt doen is licht-verteerbare dingen snacken. Zoals rijstwafels, of Japanse mix (van die gekruide rijstdingen in allerlei vormen) moet je alleen de pinda's laten liggen (:D)
Of van die droge crackertjes, let op dat er geen zout of suiker in zit. Of een stuk fruit, fruit mag je in principe onbeperkt eten (kijk wel uit met bananen, die "verstoppen" als je er teveel van eet!).

En vooral veel water drinken. Als je trek krijgt, glas water pakken.

Oh ja, nog een tipje, als je iets "sugarfree" eet, let er dan op dat de suikervervangende stof geen aspartaam (E-nr. is E951) is. Dat is namelijk ontzetend slecht voor je. (Kankerverwekkend enzo) Saccherine (E954) mag wel.

Succes ermee!

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:24

ontbijt koek. Is toch zoet en vult best wel. Of een kopje cup a soup. Helpt bij mij goed als ik trek heb in chips enzo.

Drink je wel voldoende? Ik merk bij mezelf dat ik soms trek heb, maar als ik dan water drink is het over. Ik heb weleens gelezen dat je trek en dorst door elkaar haalt.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 17:27

maudy schreef:
ontbijt koek. Is toch zoet en vult best wel. Of een kopje cup a soup. Helpt bij mij goed als ik trek heb in chips enzo.

Drink je wel voldoende? Ik merk bij mezelf dat ik soms trek heb, maar als ik dan water drink is het over. Ik heb weleens gelezen dat je trek en dorst door elkaar haalt.


Drink volgens mij vrij veel, 's ochtends een tot 2 glazen melk, op school ongeveer een Spa-flesje water, thuis 's middags een glas water, bij het avondeten ook nog een glas of 2/3 en na het eten vaak ook nog een glas water.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-03 17:36

volgens mij zit je dan niet aan de 2 liter. Ik ben daar nu zelf mee bezig, met meer drinken, en ik merk aan alles dat het beter voor je is. In het begin ren je alleen iedere 3 minuten naar de plee.

Eigenlijk moet je zorgen dat je 3 van die spa flesjes opdrinkt, en dan nog de extra dingen zoals die glazen melk, fruit, glaasje water bij het eten...
Dan zit je zo op de 2 liter.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-03 17:40

He oliebol, dacht dat ik er al was.... Nee dus, dan probeer ik dat wel! Thnx iig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 01:18

Je moet gewoon genoeg "gewoon" eten eten. Dus wel 10 boterhammen, met margarine, en redelijk mager of gewoon beleg. Tevens een normale portie warm eten. Als tussendoortjes eet je fruit of je drinkt wat. Blijkbaar neem je toch net iets te weinig gewoon eten op, waardoor je meer zin in lekker eten hebt, en daar dan ook eerder aan "toegeeft".
Wat bij mij ook helpt, tanden poetsen als ik trek heb. Dan heb ik gelijk een stuk minder honger, en mijn mond is weer lekker fris Lachen

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 12:04

Probeer langzaam te eten.
Bruin volkorenbrood is t beste.
Doe gerust 10 min over een boterham.
Na 2 boterhammen zul je ongetwijfeld vol zitten.
Zo kun je je brood over de gehele dag verspreiden.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 17:52

Angelique18 schreef:
Probeer langzaam te eten.
Bruin volkorenbrood is t beste.
Doe gerust 10 min over een boterham.
Na 2 boterhammen zul je ongetwijfeld vol zitten.
Zo kun je je brood over de gehele dag verspreiden.


Das ook een idee, thnx voor de tip!

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 19:10

Let op met bijvoorbeeld vruchtenspapen, want daar zitten heel veel suikers in.
Verder heb ik minder snoepzin als ik op normale tijden eet, dus netjes ontbijten voor ik naar school ga, zodat ik niet om 10 uur al weer ontzettende trek heb en dan al aan mijn brood begin.
Ik zorg nu vboor een stevig voedzaam ontbijt, neem om 10 uur half 11 een mandarijn of appel oid, eet 4 boterhammen tussendemiddag en eet 's middags wel iets van een koekje of een handje kruidnoten oid. Dan om 6 uur half 7 avondeten, en dan ook zoveel, dat ik lekker genoeg heb, dan krijg ik 's avonds ook niet zo snel trek in chips ofzo.
Op deze manier eet ik veel gezonder dan bijvoorbeeld een half jaar geleden, toen ontbeet ik niet, kreeg dus om 10 uur trek, at mijn brood, had in de lunchpauze te weinig, ging dus wat lekkers kopen in de kantine. Had weinig zin om te gaan koken, dus dat deed ik soms niet, dan at ik chips of koekjes ofzo, en dan om 9 uur alsnog een boterham emt een gebakken ei ofzo, omdat ik dan wel trek had.
Doordat ik nu mijn eetpatroon genormaliseerd heb, voel ik me veel fitter en lekkerder in mijn vel en volgens mij ben ik al afgevallen ook.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-03 19:30

Tsja, das bij mij vrij moeilijk, heb nogal wisselende eettijden. In het weekeinde sowieso later, moet maandag, dinsdag en donderdag om 7.50 op school zijn en eet dan om 7 uur, dan heb ik tegen een uur of 11/ half 12 trek. Woensdag begin ik 10.40 en ontbijt ik dus later, hou ik het ook langer vol. En vrijdag begin ik 8.40, das redelijk normaal. Maar ik werk 3x per week savonds, 2x om 6 uur beginnen en 1x om half 6, dus dan eet ik om ongeveer kwart over 5 en als ik om half 6 begin, om kwart voor 5. Dus ja, dan heb ik trek als ik weer terugkom uit mn werk... Lastig!

Drink verder niet zo veel vruchtensappen, das alweer een voordeel!