Lekker toetje (crepes)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Lekker toetje (crepes)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-03 12:30

Nou ja, je moet het niet te vaak doen geloof ik, maar ik heb er als ontbijt ook flink van genoten! Haha!

Nodig: pannenkoekjes, blik perziken, blik frambozen, chocoladesaus, vanilleijs en poedersuiker.

Maak dunne pannenkoekjes, zgn crêpes. Dit doe je door het pannenkoeken beslag iets dunner dan normaal te maken, daardoor worden ze een stukkie dunner. Het maakt overigens niet veel uit of ze warm zijn of koud, warm is verser en dus lekkerder, maar qua smaak maakt dat echt niet uit.
Doe er een bolletje vanille ijs op, een paar stukjes perzik uit blik, paar framboosjes uit blik, beetje chocoladesaus en wat poedersuiker en geloof mij: je bent in de zevende hemel! Haha! Bedenk me net dat ik het zo ook wel als lunch kan gaan eten (en dan gelijk de weegschaal onklaar maken, heb gister nl écht veel gegeten, morgenavond ook weer en dan tussendoor dit soort dingen... 't ken net).

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-03 16:50

Ah, ik heb een heuze crepe-pan van mijn moeder gekregen, maar wist eigenlijk niet zo goed of daar een ander recept voor gebruikt wordt dan voor pannenkoeken. Binnenkort maar eens te voorschijn halen en dit eens uit proberen, klinkt Vingers aflikken

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:58

OMG, dit klinkt lekker Vingers aflikken
Goed idee voor kerst, als ik iets lekkers wil maken

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 11:21

Lekker idee zeg! Gelijk honger Tong uitsteken

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 13:37

Wmijn schreef:
Ah, ik heb een heuze crepe-pan van mijn moeder gekregen, maar wist eigenlijk niet zo goed of daar een ander recept voor gebruikt wordt dan voor pannenkoeken. Binnenkort maar eens te voorschijn halen en dit eens uit proberen, klinkt Vingers aflikken


crepes suzette!

crepes bakken, boter smelten en geraspte sinaasappelschil, sinaasappelsap en bruine suiker erdoor doen. Crepejes zachtjes in laten sudderen, dan flamberen met cointreau.

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 18:11

Lielle, dat heeft mijn vorige vriendje een keer gemaakt na een heel heftig kerstdiner in het studentenhuis (waarna nog een bosse bol kwam voor bij de koffie Ziek ). Is inderdaad erg lekker, maar was toen dus een beetje teveel van het goede Knipoog
Eerst die tentamens maar eens maken en dan gaan we eens proberen wat cullinaire hoogstandjes te maken Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 18:18

Wmijn schreef:
Lielle, dat heeft mijn vorige vriendje een keer gemaakt na een heel heftig kerstdiner in het studentenhuis (waarna nog een bosse bol kwam voor bij de koffie Ziek ).


dat is idd heftig! Maar dit kun je ook vast je huidige vriendje wel aanleren Extreme duivel

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-03 20:36

Crepes Suzette heb ik ook vaker gegeten en gemaakt, dat kende ik al wel. Dus ik heb zelf deze variatie erop bedacht. Suzette's zijn wat deftiger vind ik, dit is eigenlijk gewoon een onwijze schranspartij (en ook nog eens flink zwaar etc), maar lékker, zooooo. Je gaat er helemaal van kakelen (Hmmmmm, 't is net of er een engeltje op mijn tong zit te schijten, nou dat wil je niet wéten, oa)... echt genant gewoon, maar hemels!

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 17:58

Pff, Laui... Dat ontbijtje vergeet ik niet meer zo gauw, dat was echt abnormaal lekker!
Gaan we het nog een keertje maken? Kwijl
Smikkelt na!