Lekker ontbijt voor de slanke lijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Lekker ontbijt voor de slanke lijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 14:32

Ik ben op dit moment aan het lijnen (typte eerst lijden Haha! ) en dat gaat best goed zat recepten om lekker te eten en door de weeks redt ikme prima met mijn fruityoghurt als ontbijt.
Maar op zondagochtend heb ik wel trek in een lekker ontbijtje. Normaal zaten we dan aan de croissants of pancakes of meer van dat soort slechte dingen.
Wie heeft er een tip voor een lekker feestelijk maar niet zo heel erg slecht ontbijt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:35

Gewoon donkerbruine harde broodjes afbakken en dan een lekker vers plakje mager beleg erop. Of roerei met bieslook, alleen dan wel de room vervangen door magere melk. Of een lekker gekookt eitje erbij. Vers fruit erbij, sapje, en smullen maar!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-03 14:40

Roerei is inderdaad wel een goede. Haha! Ik moet gewoon even wat meer inspiratie krijgen in het lekker en gezond koken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-03 14:58

Of als je bv altijd erg van bacon bij je eieren hield, dan kun je een plakje rookvlees onder je eitje doen op brood, heb je toch dat zoutige hartige smaakje erbij, maar niet de caloriën van bacon.
Of je kan Huttekase vermengen met verse kruiden, ook lekker hartig. En als je meer van zoet houdt, doe je d'r gewoon een klein schepje zoetstof in met wat vers fruit!
Eet ze!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 01:37

Eerst wat sinaasappeltjes persen, dan een banaantje snijden en er doorheen doen (daar wordt het geheel lekker smeuig van), nog wat ander fruit bijv. kiwi, mango of aardbeien en dan de staafmixer er doorheen doen. Errug lekker Vingers aflikken Er zouden eigenlijk ook wel wat vezels bij mogen, maar het is verder wel erg lekker.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 01:48

Ook als je aan de lijn doet mag een croissantje op zijn tijd best. Als je te streng bent voor jezelf, hou je het nooit lang vol.

En om het extra feestelijk te maken: tafel mooi dekken, kaarsje aan, muziekje op (ook bij het ontbijt) en dan is dat de perfecte start voor de dag...

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 13:39

Cassidy schreef:
Ook als je aan de lijn doet mag een croissantje op zijn tijd best. Als je te streng bent voor jezelf, hou je het nooit lang vol.


Helemaal mee eens , maar ik moet het niet iedere zondag doen.
Dus daarom wilde ik wat andere opties proberen die wel lekker zijn maar wat minder slecht. Het is zeker niet zo dat er nooit meer een croissantje in huis komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:08

Vorig jaar ben ik vrij veel afgevallen zonder er ooit moeite ervoor te hebben gedaan. Overigens zat er ook een stressfactor aan maar goed.

Ik heb toen alle suiker vervangen met zoetstof. Daarnaast snoep ik sowieso al heel erg weinig. Maar ik drink veel koffie en thee, als je gaat kijken hoeveel suiker je daar indoet, daar word je niet gelukkig van!

En in de yoghurt geen zoete dingen meer, maar gewoon lekker wat fruit!!

Verder savonds regelmatig maaltijdsalades met een bruin afgebakken broodje. Niet zwaar maar wel lekker!

Nu alleen nog stoppen met die wijntjes in het weekend!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-03 17:50

Pipo schreef:
Vorig jaar ben ik vrij veel afgevallen zonder er ooit moeite ervoor te hebben gedaan. Overigens zat er ook een stressfactor aan maar goed.


Woog vorig jaar door de stress-factor ook 16kg minder. Maar nu is de rust weer terug en ben ik erg gelukkig en heb ook nog een relatie met iemand die ook van lekker eten en een wijntje houdt. Vingers aflikken

Gelukkig drink ik m'n thee al zonder suiker en koffie daar doe ik niet aan. Verder ben ik wel van plan om eens met zoetstof in gerechten te expirimenteren, eens kijken hoe dat gaat.

Ik vind het niet moeilijk om lichter te koken want er zijn genoeg lekkere dingen te maken die veel minder vet zijn. Lunch en diner is geen probleem genoeg inspiratie en lekkere recepten maar de zondagochtend blijft een beetje knagen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-03 17:56

Katja,

Doe dan de hele week lekker luchtig koken, gezond ontbijten. En zondig die ene ochtend in de week!!!!!!!!!!!!!!

Heb je ook iets waar je lekker naar uitkijkt!

Overigens kan koken met zoetstof erg lekker zijn, mijn exvriendje was zware diabetes en daardoor kookten we vrij veel met zoetstof.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 12:26

-probeer eens dingen als een broodje gezond. Met veel rauwkost en bv een plakje 20+ of 30+ kaas.
-Je kunt bij de xenos potjes bruchetta (zongedroogde tomaten) kopen. Deze oplossen in water en op een broodje smeren. Vervolgens beleg erop en even in de oven.
- een gekookt eitje
- een mix van vers fruit bij het ontbijt.
- overigens warm gemaakt brood is zowiezo veel aantrekkelijker. Als je kiest voor een meergranen bolletje heeft dit tevens een hoger verzadigend effect als een wit bolletje.

Daarnaast zijn veel "luxe" producten in een light variant te krijgen. Bijv roomboter en brie. (hierbij is er niet gelet op het soort vet, het bevat dus nogsteeds veel verzadigd vet)

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:50

sjakie schreef:

Je kunt bij de xenos potjes bruchetta (zongedroogde tomaten) kopen. Deze oplossen in water en op een broodje smeren. Vervolgens beleg erop en even in de oven.


Dat is echt een AANRADER(met dikke vette hoofdletters), tenminste als je van italiaans houdt. Eigenlijk moet je dat met olijfolie aanmaken,maar water gaat net zo goed, Ook lekker zonder beleg eroverheen.
En voor de rest, de overige gerechten zijn ook lekker, maar deze viel me even op.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-03 14:58

met de olijfolie is het makkelijker smeerbaar en vet is nu eenmaal een smaakmaker aangerechten. het is voor de bruchetta echter niet moodzakelijk, vandaar dat ik de olijf olie er niet bij genoemd heb ivm de slanke lijn Knipoog

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 14:48

Pipo"]
Katja,

Doe dan de hele week lekker luchtig koken, gezond ontbijten. En zondig die ene ochtend in de week!!!!!!!!!!!!!!

Heb je ook iets waar je lekker naar uitkijkt!
[/quote]

Ik kijk al uit naar de zaterdagavond want dan gaan we meestal wel ergens een hapje eten. Ik vind croissantjes eigenlijk niet zo heel erg geweldig dus het ging meer om het gezellige gevoel dat ik ze at. Daarom liever iets anders wat ook lekker is en minder calorieën bevat.



[quote="sjakie schreef:

-Je kunt bij de xenos potjes bruchetta (zongedroogde tomaten) kopen. Deze oplossen in water en op een broodje smeren. Vervolgens beleg erop en even in de oven.



Supertip! OK dan!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 14:59

als je echt wilt afvallen; begin dan smorgens neit met een te magere maaltijd.
Je wilt je verbrandingsoven wel goed aan het werk hebben vor de rest van de dag. Smorgens een stevig ontbijt maakt dat je zeker tot het avondeten veel minder trek hebt in tussendoortjes.
Er is dus niets mis met een stevige bruine boterham met kaas, of een gekookt ei erbij. Plakje vlees zoals ham of worst mag zeker ook.

karig ontbijten maakt dat je de rest van de dag een hongergevoel kan hebben, daar wordt lijnen echt wel moeilijker van. Succes!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 15:03

Ik ben geen enorme eter 's morgens. Op zondag gaat het wel als ik nergens naar toe ga want dan kan ik gewoon redelijk laat ontbijten. De rest van de week houd ik het bij een bakje yoghurt sinds ik lijn voor die tijd at ik meetal niet 's ochtends.

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 15:21

veel eten helpt juist met afvallen Lachen eet veel magere yoghurt met een appel/peer in stukjes en druiven. brood is inderdaad heel erg goed. boter en de meeste gele 'dingen' helpen je met verbranden van je eten Pling

er zullen over dit onderwerp vast heel veel verschillende meningen bestaan, en het zal voor iedereen verschillend zijn, maar voor mij helpt altijd nog heel veel gezonde dingen en brood eten. dan hou je je verbranding lekker aan de werk,en kom je ook niet opeens gigantisch aan als je stopt met je dieet OK dan!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:04

Lydiia schreef:
veel eten helpt juist met afvallen Lachen eet veel magere yoghurt met een appel/peer in stukjes en druiven. brood is inderdaad heel erg goed. boter en de meeste gele 'dingen' helpen je met verbranden van je eten Pling

er zullen over dit onderwerp vast heel veel verschillende meningen bestaan, en het zal voor iedereen verschillend zijn, maar voor mij helpt altijd nog heel veel gezonde dingen en brood eten. dan hou je je verbranding lekker aan de werk,en kom je ook niet opeens gigantisch aan als je stopt met je dieet OK dan!



het heeft niet zo zeer met veel eten te maken, maar met wat je eet. Als je de richtlijnen gezonde voeding gat berekenen kom je 9mits je de magere producten kiest) niet boven de 1300 kcal pd uit. Terwijl je dan wel 5 boterhammen eet, 2 ons groenten en 150 gram aardappelen. Het ligt er alleen aan welke keuze je maakt in voedingsmiddelen.

Als je zoals katja zegt 's ochtends moeite hebt met ontbijten, is de oplossing die ze zelf heeft bedacht de beste, nl iets eten wat je 's ochtends wel goed kunt verdragen.

Maar die bruchetta moet je echt eens proberen hij is heerlijk Vork

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 16:20

je kunt ook krekers (hoe schrijf je dat?) en beschuiten nemen.
cracottes zijn heel leukker! en luchtig

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 16:25

sjakie schreef:
Maar die bruchetta moet je echt eens proberen hij is heerlijk Vork



Heb hem al op de planning staan voor aanstaande zondag. Vingers aflikken

Gisteren lekker meergranen puntje met light cream cheese en gerookte zalm. Ook erg lekker.