koken???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

koken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-03 19:10

Ik ben dus van plan om van de zomer alleen op vakantie te gaan!! dan ga ik iedere dag van half 8 s'ochtends tot half 8 s'avonds op een manege helpen enzo!! maar wat zijn een beetje handige gerechten om te koken!!

Want ik kan dus echt absoluut niet koken!! Ja van die kant en klare maaltijden misschien en een simpel eitje maar tsja ik kan niet de hele week op patat en brood leven!!! dus wie heeft er (misschien al een beetje vroeg maar anders mag het niet van mijn ouders omdat ze dan niet weten wat ik moet eten) handige tips om te koken!!??

Groetjes Margon

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 19:16

Spaghetti en andere pasta's zijn supersimpel om klaar te maken en nog een snel ook!

Pasta gewoon in voldoende water zachtjes laten koken, hoelang het moet staat op het pak.
De sausjes heb je in pakjes, potjes en zakjes. Dat kun je zelf bekijken.

Daarbij kun je natuurlijk een salade eten of champignonnetjes, paprika of ui bakken, (door de saus mengen).

Verder is bami ook erg makkelijk, werkt hetzelfde als spaghetti, gewoon de aanwijzingen op het pak volgen Haha!

Aardappels lijkt misschien wat moeilijk, maar is het niet. De aardappels in niet al teveel water gaar koken, af en toe met een vork erin prikken. Als je er bijna doorheen kunt prikken zijn ze goed.
Je hebt ook tegenwoordig van Maggi van die poederpuree die je door heet water moet mengen, ook goed te eten!

Groenten heb je in allerlei formaten potjes en net zo goed als vers

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:24

Misschien is het een idee om een kookboekje aan te schaffen. Er zijn redelijk wat kookboekjes voor studenten die net op kamers gaan en nog niet zoveel ervaring hebbben. Loop eens bij De Slegte binnen, of een witte boekenmarkt. Kookboeken hoeven niet per definitie moeilijk te zijn Lachen

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:28

Nasi is ook niet moeilijk. En idd maceroni, of een roerbakschotel ofzo. Je hebt van die flesjes roerbaksauzen van conimex. Dat is echt heel makkelijk. Je koopt zo 'n flesje, je koopt een zak roerbakgroenten en kipreepjes en rijst. Je kookt de rijst (op het pak staat wel hoe). Je roerbakt de kip, de groenten gooi je er bij, na een minuut of 5 dat sausje er door, nog even laten staan (trekt het goed in) en klaar.