vegetariërs??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

vegetariërs??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-03 15:50

ik ben dus vegetarisch, maar zijn er ook mensen die lekkere vegetarische recepten weten? begin wel een beetje uit te kijken op dat 'gewone' voedsel met vleesvervangende dingen erbij.... kunnen jullie me helpen??

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 17:21

Ik ben zelf ook vegetariër en me moeder die koopt echt heel uiteenlopende vegaproducten, zoals tofugehakt, vegaballetjes, gekruide blokjes tofu en vegaburgers. Af en toe zit er een vegaworst bij. Met die producten probeert ze zo afwisselend mogelijk te koken. Het komt idd soms wel eens voor dat ik 4 dagen achter elkaar vegaballetjes zit te eten. Dan komt het ook me neus uit. Maar over het algemeen ben ik wel blij dat er zoveel variatie is.
Maar vegeterische recepten ken ik zelf niet, dus ze zijn bij mij ook erg welkom.

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 22:14

Er zijn zoveel super vega recepten te vinden in dit Forum, maar ook op een heleboel websites. Bijv www.Delia.co.uk (er is een speciale sectie voor vega recepten), ook www.bbc.co.uk/food heeft een vega sectie.
Ik heb vorige week een super stoofpot gemaakt met black-eyed beans, yum yum. Maar ik voelde het de dag erna wel.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 22:30


Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 21:48

Smulweb is inderdaad een goeie!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 20:51

dank jullie wel allemaal Lachen
was de bedoeling om hier allerlei recepten op een rijtje te zetten, maar er zijn er blijkbaar niet echt veel die willen 'helpen' Boos!

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 00:31

Het lijkt mij handiger als je even langs de AH loopt Haha! Die hebben van die superhandige kaartjes staan waar ook vegetarische recepten opstaan Haha! En anders kun je altijd nog bij de boekhandel binnenlopen Daar liggen zat kookboeken voor vegetariers. En ik kan het weten want ik ben er zelf 1 Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 07:26

Vegetarisch eten is juist super makklijk. Je moet wel af van het iedee van aardappels en groeten en dat stukje vlees. Want als dat vlees dan vega vlees wordt, worden de maaltijden zo saai.
Probeer 1-pans gerechten en pasta. Vervang het vlees door een extra groente of champignons of gebruik tofu. In de Toko vind je allerlei lekkere kruiden mengsels die een stukje tofu of tempe die heerlijke specifieke smaak van dat gerecht meegeven.
eet smakelijk!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 14:41

Elmo, als je een beetje zoekt zijn er een heleboel vega recepten te vinden op Voedertijd. Ik heb er zelf ook al een aantal gepost.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-03 17:12

ik heb er inderdaad al wat gevonden... bedankt voor de link!

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 17:16

ik ben ook vegetarish

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 16:58

miltonlover schreef:
ik ben ook vegetarish


uhm ja ik ook Haha! Verward

Bij de AH hebben ze idd wel lekkere vegetarisch recepten en ook nog makkelijk.
Bij mij thuis ben ik de enige vegetarier maar er wordt toch zeer afwisselend gekookt hoor.Zelf vind ik pompoensoep heel lekker maar dat lust bijna niemand Haha! Frusty
en uhm er is ook van die vegetarisch raviolie ofzo met kaas er in,dat is ook erg lekker...
Ik hoop dat je wat ideeen krijgt..... Lachen

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-03 18:05

Pompoensoep is superlekker! Ik ben ook gek op soep van zoete aardappelen.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-03 06:46

Ga voor de vleesvervangers ook eens in een Natuurwinkel
kijken!

LindaJ
Berichten: 337
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 15:35

Ja, in natuurwinkels hebben ze vaak Bio tofu van Sofine. Vooral de gerookte tofu is heerlijk, die doe ik altijd door de nasi. Tamari is ook het proberen waard.

En inderdaad vegetarische pasta's, bijvoorbeeld met gorgonzolakaas en room (als je gemakkeljik wilt doen, gewoon 1 deel gorgonzola op 1 deel room, laten smelten, en over de pasta), of met boursin, gewoon een boursinkaasje smelten met wat melk erdoor, 150g boursin is genoeg voor 2 borden pasta. Deze zijn wel wat eenzijdig dus ik zou er wel een salade bij eten (rooster dan wat pijnboompitten voor over de salade).

En natuurlijk in de Indiase keuken heb je heel veel vegetarisch eten, bv. curries met bonen, linzen, of noten. Wat ook heel, heel lekker is zijn samosa's, dat zijn een soort pasteitjes met groente. Wat moeilijker om zelf te maken maar je kunt ze kopen bij de Shakie's (die op grote NS stations zit) en dan thuis opwarmen (of in de vriezer gooien)

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-03 21:13

dank jullie wel voor weer wat ideetjes Haha!