Lekkere sausjes zelf maken?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 14:53

In dit topic staan er wat: [VT] sausjes??
En ik maak altijd op de volgende manier salsa, ook lekker voor bij de BBQ:

* tomaat fijn snijden
* paprika fijn snijden (gezellig alle kleuren pakken)
* ui fijn snijden
* knoflook fijn snijden, persen kan ook
alles in een kom doen (je moet zelf maar een beetje aftasten, in ieder geval is de hoofdmoot tomaat, dan nog een aanzienlijk deel paprika voor een goed gevulde salsa en ook aardig wat ui) en dan aanvullen met tomatenketchup. Als je een pittige salsa wilt, dan veel pepers er doorheen doen (zeer fijn snijden) en voor een minder pittige, minder pepers. Ik zou de pitjes eruit laten, maar dat kan naar eigen inzicht. Op smaak brengen met zout en peper, beetje suiker, eventueel wat sweet chilly saus en dat wat verder in de buurt is en er lekker door smaakt Maar, met tomatenketchup alleen kom je al een heel eind.

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles


Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 08:58

Of misschien wel biogarde roer, soort yoghurt.. Botervlieg, help ons! Haha!

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 19:26

Bedenk me nog iets voor de mensen die niet zo goed zijn in kruiden mengsels. Bij de Oil&Vinegar kun je potjes met "dipper" kopen. Dat is een kruidenmengsel waar je van alles mee kunt doen. Het originele idee is mengen met olijfolie, een tijdje laten trekken en er dan een (stok)broodje in dopen. Maar, wat ook prima gaat is mengen met mayonaise of met creme fraiche of zure room of met mengsels van deze 3 basissauzen.

En, als je een kruidentuintje hebt, dan is het volgende super simpel en erg lekker: verse kruiden plukken (in mijn tuin staat bieslook, beetje tijm, peterselie, beetje citroenmelisse, beetje munt, basilicum, dus dat gebruik ik) en dat dan fijn snijden en mengen met creme fraiche of zure room. Erg lekker bij een gepofte aardappel! Of op een stokbroodje of bij een lekker stukje vlees of.. nou ja, gewoon lekker Knipoog

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-03 15:43

Katrien, was het niet een ei-dooier voor de mayo? Of heb ik dat verkeerd in mijn hoofdje zitten...
En Rainie, jouw sausje a la Hetty klinkt prima. Die ga ik eens proberen. Vingers aflikken

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-03 09:36

Dat scheelt dan in ieder geval het scheiden van het ei. Dat wordt bij mij altijd een zooitje Knipoog En je hebt tenminste ook geen ei-wit over...

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 1 bezoeker