Vrijwel geen produkt zonder suiker te koop, bleh

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-03 23:00

Ik wil ook geen geraffineerde suikers eten. Je wordt er op een gegeven moment wel handiger in wat je wel en niet kunt kopen, maar voor veel dingen komt het er toch op neer dat je het zelf moet maken.
Bijvoorbeeld tomatensoep snel en makkelijk maken met als basis de pastasaus van Grand Italia (traditinal en met kruiden zijn suikervrij)
Mayo maak ik ook zelf. Eitje op kamertemperatuur, wat olie en drupje citroen en verder wat je lekker vindt aan kruiden in hoge beker, staafmixer op de bodem aanzetten en rustig omhoog halen, klaar.
Hartig: kaas, noten, emping melindjo (??weet niet precies hoe je het schrijft, ligt bij de oosterse producten en is soort chipje gemaakt van noten)
Vanillekwark: bij de bakproducten (baukje) kun je vanille-essense kopen en daar zit geen suiker in. Maar drupje van nodig in bakje kwark, zoetstof erbij en dan smaakt het net zo best als Almhof.


Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 11:14

En fructose, wil je dat ook niet?

Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 09:29

Botervlieg schreef:
Toegevoegd niet.
Waar het vanzelf al in zit (diksappen bijv.)
vind ik fructose geen punt, al gebruik ik het met mate.

Ik heb net trouwens eitjes gekocht, Karina.
Om jouw mayo-tip eindelijk maar eens in daden om te zetten.
Ik begrijp dat jij het hele ei gebruikt?
Mijn mams (fervent mayo-maker in haar tijd) gebruikte alleen de dooier.
Omdat het anders niet kon, volgens haar.
Maar ja, zij behielp zich nog met een handgarde en die kan natuurlijk nooit op tegen een staafmixer?


Ja, als je het met een handgarde doet gebruik je idd alleen de dooier, en druppelsgewijs de olie erdoor slaan.
Als je het met een staafmixer doet gebruik je het hele ei en gooi je alles in een keer in de mengbeker.

Belangrijk is dus wel dat alle ingredienten op kamertemperatuur zijn, anders lukt het niet. Gebruik op 1 ei ongeveer 2-3 dl olie. Staafmixer op de bodem aanzetten dus, en dan langzaam omhoog te trekken. 't Is echt heel simpel, en een stuk goedkoper natuurlijk als uit een pot.

Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-03 22:58

Botervlieg schreef:
Eieren hoeven sowieso niet in de koelkast.
Mits de schaal niet gewassen is, behoedt het ei zichzelf voor bederf.
.


Kon ze altijd zo uit het hok halen maar nu zijn m'n kippies geruimd Huilen
Bij eieren die je koopt weet je nooit zeker wat ermee gebeurd is wat de schaal kan aantasten, dus die doe ik voor de zekerheid maar wel in de koelkast.

Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 19:45

Zag vandaag toevallig in de supermarkt 1 "merk" eieren staan waar iets opstond van: "extra schoon en veilig" ofzo. Maar dat was volgens mij ook het enige doosje waar expliciet opstond dat je het na aankoop in de koelkast moest zetten. Vaag. Wil je ook niet weten hoe lang die in gewassen toestand ongekoeld bij de Super staan

Heb ook heel wat afgevloekt hier... maar het helpt niks en je mag niet zeuren want je krijgt 5 euro per krieltje..... Boos! Extreme duivel . Dan nog eens zo'n slijmbrief zogenaamd van Veerman zelf er achteraan hoe erg ie het wel niet voor je vindt, en hoe dapper ben je toch dat dat je je beessies hebt laten sneuvelen voor het Hogere Doel Koe

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-03 09:48

Maar is je mayo nu al gelukt met de graseitjes? Vork Haha!

"Don't wish for less problems; wish for more skills"

Karina

Berichten: 1430
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 16:27

Oh! Klinkt goed!
Ga ook weer staafmixer tevoorschijn halen, ben weer helemaal geinspireerd door je 6 tenen knof Hyper! Kwijl

"Don't wish for less problems; wish for more skills"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers