Hoe maak je appelmoes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Hoe maak je appelmoes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 17:31

Weet iemand dat? Ik heb zin in appelmoes en we hebben niks meer.. We hebben wel nog appels, maar hoe moet dat Verward

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 17:34

hoort op voedertijd
appels schillen en in kleinere stukken snijden
in een glazen schaal doen ofzo, deksel er op (maar niet volledig afgesloten, zodat de druk wegkan) en in de magnetron
af en toe er uit halen en omroeren
en suiker toevoegen naar gelang je zelf wil

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 17:39

Sorry dat ik het op de verkeerde plaats heb gezet. Ik wist nieteens dat voedertijd bestond Bloos

Bedankt! Party!!

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:33

In de magnetron? M'n moeder (ja ik kook niet hoor Haha! Knipoog ) doet het altijd gewoon op het fornuis in een pannetje... naja, de magnetron zal wel sneller gaan Knipoog

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 18:36

Hij is nu al op Tong uitsteken Maar ik had ook niet zoveel gedaan. Ik zal het ook een keer proberen in een pannetje Haha!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 20:28

macario schreef:
Hij is nu al op Tong uitsteken Maar ik had ook niet zoveel gedaan. Ik zal het ook een keer proberen in een pannetje Haha!


smaakte het? Haha!

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 21:24

Mwah, ik ga het zometeen nog een keer proberen (met hulp van mijn moeder Knipoog )

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 16:24

Lekker is om er een kaneelstukje bij te doen, of als je dat neit hebt een beetje kaneel poeder. Een kruidnageltje geeft ook een beetje een bite aan de appelmoes.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:16

Niet alle appels zijn geschikt om moes van te maken trouwens... ik heb me wel eens dood staan ergeren boven een pan, omdat die ****-appels niet uit elkaar wilden vallen... Bleek ik een verkeerd soort te hebben. Frusty Goudreinetten doen het altijd goed, als ik een Elstar over heb, gooi ik die er ook bij. Inderdaad: in stukjes snijden en met een klein laagje water (1 cm) zachtjes opzetten. Dan relaxed in de kamer gaan zitten. Als je uit de keuken "bloeb-bloeb" hoort, is het goed. Wel hard naar de keuken rennen hoor, als je te laat bent, zit het tegen de afzuigkap... Haha! Dan doorroeren met een beetje suiker en kaneelpoeder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:47

In de magnetron krijg je alles tot moes hoor, maakt niet uit wat voor soort Haha!
Ik doe er nooit suiker in trouwens, ik hou niet van zoet. Ik vind het het lekkerst om twee zoete en twee zure appels te gebruiken, en een snufje kaneelpoeder.
Vijf minuutjes op de hoogste stand van de magnetron, dan even met de pureestamper de gewenste grofheid maken (compote is met stukjes, vind ik het lekkerste), even laten afkoelen en smikkelen maar! Lekker bij de spinazie, of bij de rode kool, of bij gebakken aardappeltjes!